تاریخ اسلامیون دوبارە تکرار شد

تاریخ اسلامیون دوبارە تکرار شد
سی وپنج سال پیش در چنین روزی بە فرمان پیر جماران حملە کشی بە سرزمین کوردها آغاز شد و بند پوتین ها را بستند و تا بە امروز پاهای گندیدەاشان همچنان در قالب همان پوتین ها ماندە و روز بە روز بند آنرا محکم تر و محکم تر می کنند کە نکند جنبندەای بر فراز آسمان بە تسخیر درآمدەاشان بە پرواز در آید.
سی و پنج سال پیش پیر جماران، کسی را پیش قراول قرار داد کە شغالها نیز او را تف و لعنت میفرستند، خفاشی خون آشام کە قطرەهای خون را بە مثابە لعل و زینت آلات می دید، گریەها و زجەهای کودکان را وسیلە تدارکات جهنم رۆیایی خود می دید، نالەهای مادران داغ دیدە را مدال افتخارات خود تصور میکرد، سینە نوجوانان و جوانان را صافی جادە تسلط اسلامیون بر بشریت می دید.
آری ایشان کسی نبودند بە غیر از خلخالی و همراهانش کە با توسل بە شمشیر اسلامی پیر جماران و با گرفتن نیرو و قدرت از جانب آیات قرآنی همچون سیل بر سرزمین ستم دیدە کردستان سرازیر شدند، سیلی کە هنوزم کە هنوزە آثار ویرانی آن بە چشم میخورد، جنایاتی آفریدند کە در عصر خود بی همتا بود.
اسلام در هر مقطعی بزرگترین لطمە را بە بطن جامعەها علل الخصوص جامعە کردستان وارد کردە است و آنزمان نیز بە همین بهانە کە خاک کردستان زیر سلطە کفار قرار گرفتە است و برای نجات آن باید جانها را گرفت بە تاخت و تاز مردم کورد پرداختند، البتە ناگفتە نماند کە کفاری کە آنها بر زبان میاوردند ، پدران و مادران و فرزندان سرزمین کردستان بودند، از همان خاک و بوم بودند و یار ویاور مردم خود بودند.
خلخالی و همراهانش کردستان را تبدیل بە کورەهای آدم سوزی کردند و بە هیچ جنبندەای رحم نکردند، همچون رعد و برق بر مردم غوریدند و سرزمین کردستان را بە طور کلی بە مجلس عزا تبدیل کردند ، بە جای باران خون میبارید و بجای اشک خوناب سرازیر میشد.
بە خاطر همە این ظلمها کە از جانب پیر جماران و حکومت ننگینش بر ملت کورد تحمیل شد، امروزە در مغز تک تک کوردها حکاکی شدە است کە نە می بخشم و نە فراموش می کنم.
امروز بعد ٣۵ سال بار دیگر خلخالی و اقوامش زندە میشوند و بار دیگر در کردستان فاجعە میافرینند، نیروهای سرکوبگری کە هر انچە نفس بکشد را بە صلابە می کشند، امروز بعد از ٣۵ سال یاران خلخالی باردیگر کردستان را مورد تهاجم وحشیانە خود قرار میدهند و با پرچم سیاە گون و سیاە بخت خود کە اسم اربابشان روی آن نوشتە شدە است بە خاک کردستان حملە ور شدەاند و همچون قارچ سمی در هر جا سر بر میاورند و با سم افشانی خود کوردها را هدف قرار میدهند، یاران خلخالی هم متجاوز بە حریم ملتها هستند و هم متجاوز بە خانە و اموال و جان مردم.
ملت کورد در تمامی عصرها بە مثابە یک ملت آزمایشگاهی بودەاند، هر کسی از هر جایی بلند شدە است با پوتکی آهنین بر سر کوردها کوبیدە است ، شلاقها بر بدن کوردها آزمایش شد، چوبە دار و همچنین سنگسار برای آولین بار فرزند کورد را در آغوش خود گرفتند، گلولەها سربی اولین بار با سینە کوردها انس گرفت، بمبهای شیمایی برای اولین بار جسم کوردها را نوازش کرد، قبرها برای اولین بار هزار نفر هزار نفر کوردهای زندە را در آغوش گرفت(انفال)، چاقو و شمشیر های برای اولین بار گردن کوردها را برای سلاخی جست.
خلخالی در سی و پنج سال پیش پروسە آزمایشی خود را بر پیکر شرق کردستان بە مرحلە آزمایش گذاشت و همراهانش امروز سفرە آزمایشی خود را بر بستر شمال و جنوب کردستان پهن کردەاند و بر سر سفرە خود ، خون ملت کورد را همچون شراب مینوشند.
چرا تاریخها مشابە در کردستان تکرار میشوند؟ چرا خون ملت کورد در بازار جهانی خریداری ندارد و در بورس قرار نمی گیرد؟ چرا و چرا و هزاران چرای دیگر همچنان بی جواب ماندەاند؟
با توجە بە تمامی مشقات و ناملایمات موجود همچنان کوردها در بی باوری مطلق بە خودباوری خود ماندەاند و همچنان دست بە گریبان دین ماندەاند کە فرجی برای آنها باز کند کە ظلمها را بکاهد.
بە جای اینکە بە قدرت خود و افکار انسان دوستی خود باورمند باشند و واقعیات ذاتی این دین کثیف را دریابند و رهایی خود را از مردم خود و از ملت خود جستجو کنند بازهم دست بە گریبان منشأ اصلی تحقق ظلمها میشوند.
امروز حامیان این دین پست و کثیف با پای خود بە سرزمین کوردها آمدەاند تا دروس دینی را در میان مردم کورد همراە با تئوری دورە کنند و بگویند کە این است دین مبین اسلام. اما افسوس و صد افسوس کە بازهم این مردم در این مقطع حساس زمانی کە سرزمین آنها توسط حامیان این دین کثیف احاطە شدە است ندای آزادی را از دین آنها و اربابان آنها خواستارند.
بە نظر من در برابر ایدئولوژی تند و نافرجام و بد ذات دین اسلام باید ایدئولوژی قرار بگیرد کە بتواند مردم را از این گمراهی بیرون بیاورد، و آنهم چیزی جز احزاب چپ و احزاب کمونیستی نیست. در مقابل آنها فقط چپ ها هستند کە گردن کج نمی کنند و بسان کوە بر پیکرشان فرو میریزند و در مقابل خرافات قد علم می کنند، امروز در کردستان باید احزاب چپ بیشتر از هر زمان دیگر اتحاد و همبستگی داشتە باشند و جامعە را متحد در مسیر نابودی خرافات و حذف دین اسلام در ذات آنها رهبری کنند.
امروز بهترین فرصت تسویە حساب مبارزان چپ با حامیان دین اسلام میباشد، امروز بە معنی واقعی زمینە برای حذف اسلام در بطن جامعە فراهم شدە است و با کمترین تلاش میتوان بزرگترین سود را نصیب مردم ستمدیدە کرد.
امروز بهترین فرصت برای چپ ها میباشد برای اینکە آثار و کتیبە های بد سرشت و همچنین افکار ضد بشری اسلامیون را بر نیروهای داعش سوار کنند و از آن جامعە دور کنند و آنها را بە سوی زبالەدان تاریخ راهی کنند.
بە امید اینکە در اسرع وقت شاهد حضور فعال و میلیونی چپ ها در برابر اسلامیون باشیم و در جهت حذف خرافات و همچنین در جهت بنیان نهادن جامعەهای انسانی کوشا باشیم و انسان را بە سر منزل خود کە همانا انسانیت و تحقق جامعەهای انسان دوست میباشد همراهی و همیاری کنیم.
ننگ بر افکار ضد بشری اسلامیون
لقمان فاروقی
۲۰٫۰۸٫۲۰۱۴