بیاد رفیق عبدالە بابان!

بیاد رفیق عبدالە بابان!

خبر مرگ رفیق دیرینەمان عبدالە بابان ضایعە بزرگی شد برای همە کسانیکە از دور ونزدیک با رخسار همیشە خندان و مهربانش آشنا بودند. رفیق عبدالە بابان فردی تحصیلکردە و مهندس و معاون فنی استانداری کرمانشاە بود و در قیام ۵٧ خورشیدی بهمراە رفقای کومەلە در جمعیت دفاع از آزادی و انقلاب در کنار رفیق صدیق کمانگر و دیگر رفقا حضور فعال وجدی داشت، چهرەای مهربان و محبوب و رفتارش و ازخودگذشتگی هایش زبانزد همگی بود. تمام امکانات مادی و معنوی کە در اختیار داشت با دلی گشادە در خدمت جنبش انقلابی و کومەلە نهاد.
از رفیق عبە بابان با آن خصوصیات ارزندە انسانی و انقلابی، بیشتر رفقائیکە در آن دوران چە در شهر سنندج و چە در منطقە اورامان کە دورەای محل فعالیت انقلابی اش در راستای اهداف کومەلە بود خاطرات زیادی ماندگار است.
پس از کنگرە دوم کومەلە در بهار ۶٠ و کنفرانس ششم در تابستان همان سال (در اطراف بوکان) کومەلە پروژە بزرگی برای آمادە سازی مکانی مطمئن برای رهبری و ارگانهای مزبور از جملە بخش فنی و رادیو، انتشارات، بیمارستان، و…. در سطحی وسیع تصمیم بدین کار گرفتە شد و رفیق عبدالە مسئول پروژە ساختمان سازی گردید و من هم شانس اینرا داشتم بدلیل موقعیت کاری همراه گردم، کارکردن با ایشان لذتبخش بود و با متانت خاصی کە داشت کارها و وظایف محولە براحتی پیش میرفت ودر این راه چند ماموریت برای تهیە وسایل ضروری و آمادەسازی امکانات آن بە اطراف سردشت (ربط) و اطراف بوکان انجام دادیم.
هرچند این پروژە کە از اواخر سال ۶٠ آغاز و تا سال ۶١ هم ادامە داشت ولیکن بدلایل نا امن شدن منطقە نیمە تمام رها شد و نتوانستیم از آن استفادە کنیم کە زحمات زیادی کشیدە شد و نقش رفیق عبدالە بابان در آن برجستە بود.
در خیلی از فعالیتهای تشکیلاتی حضور جدی داشت، انسانی جانبدار و در عین حال با آن مهربانی همیشگی اش در کمترین وقت ممکن اعتمادت را جلب میکرد و این از خصوصیات برجستە یک انقلابی باسابقە است.
رفیق عەبەی بابان در دورانی هم بە عنوان نمایندە کومەلە در عراق و در موقعیتی حساس انجام وظیفە نمود کە آنهم بە نحو احسن این ماموریت را نیز بانجام رسانید. متاسفانە در دوران عقامت در خارج از کشور دچار بیماری گردید کە مدتی طولانی با آن دست بە گریبان بود کە با همین بیماریها زندگی را وداع گفت.
میشود زیاد در مورد این رفیق عزیز نوشت و لیکن بدین کوتاه نوشتە اکتفا میکنم و یاد عزیزش را گرامی میدارم، در خاتمە بە بستگان و فامیل و فرزندان عزیزش و رفقای همسنگرش تسلیت عرض میکنم، امیدم سلامتی و شادکامی برای بازماندگان و رفقای دیرینەاش میباشد.
اردشیر نصرالە بیگی
١۴ آگوست ٢٠١۴ میلادی