جنبش تعرضی علیه سلفی ها در شهرهای کردستان

با حملات وحشیانه “دولت اسلامی”«داعش» به مردم شهرهای عراق و کردستان عراق تحرک سلفی های جریانات وابسته به این جنایتکاران اسلامی در شهرهای سنندج، بانه، سقز و جوانرود دیده شده است. سلفی ها با نمایش پرچم نمادین”دولت اسلامی” «داعش» در مکانهایی ظاهر شده و به این وسیله و به قصد ایجاد ترس افتابی شده اند. نباید بگذاریم این دارودسته ارتجاعی و قرون وسطایی برای مردم و کل جامعه مزاحمت ایجاد کنند. همچنانکه در بیش از سه دهه است مردم در شهرها با وجود میلیتاریزه کردن شهرهای کردستان در ایران توسط فاشیسم اسلامی (جمهوری اسلامی) با این نظام کثیف اسلامی مبارزه کرده اند. از حق کارگران، کودکان و زنان در مقابل هجوم نهادهای سرکوبگر دفاع و مقاومت کرده اند و سدهای محکم انسانی و مبارزاتی را ایجاد کرده و همه ما از کرامت و حرمت انسانی مان حفاظت کرده ایم. مردم در شهرها تجارب بسیار بالایی از جنبش اعتراضی و تعرضی دارند. به منظور ایجاد و سازماندهی جنبشی تعرضی علیه سلفی ها اتکا به مردم و محلات و گردهمایی و پوشش خبری بسیار مهم هستند.
ــ زنده کردن دیدار و گردهمایی و ایجاد پاتوق در محلات شهرها. در بطن روابط طبیعی و خانوادگی برگزاری این دیدارها و گردهمایی ها عملی است. محلات در این رابطه میتوانند سنگر محکمی در مقابله با تحرک سلفی ها باشند.
ــ سازماندهی شبکه های خبر رسانی. اخبار تحرک “سلفی ها” را از کانال شبکه محلات و میدیای اجتماعی(فیس بوک و تویتر و…..) را باید در کوتاهترین زمان ممکن در سطح شهرها به اطلاع مردم و افکار عمومی رساند. شبکه خبر رسانی و پوشش خبری اقدامات مردم خود عامل مهمی است برای ایجاد شبکه های سازمانیافته محلات.
ــ فرا خوان ما به مردم در شهر این است که عکس و مشخصات “سلفی ها” را بعنوان تروریستهای جنایتکار در معابر عمومی بزرگ کرده و آنها را بر در و دیوار نصب کنند. فضای اجتماعی شهرها را علیه آنها باید بسیج کرد و با تعرض توده ای در مقابل تحرک این باندهای ارتجاع قرون وسطایی ایستاد.
ـ جمع آوری طومار و امضا در محلات و در سطح کنکرت توسط شخصیت های شناخته شده در میان مردم، کارگران، دانشجویان، زنان، معلمین، نویسنده ها و شاعران، استادان دانشگاه ها به منظور هماهنگی و تعرض توده ای. در شهر مریوان تاتر خیابانی محبوبیت ویژه ای دارد، برقرار کردن تاتر خیابانی و تشویق مردم به ایجاد سدهای تعرض توده ای نیز از زمینه اجتماعی فابل توجهی برخوردار است.
همزمان با اوجگیری جنایت “دولت اسلامی”«داعش» در شنگال و کوبانی و تعدادی از شهرها در کردستان عراق، در شهرهای کردستان ایران کمپین برگزاری گردهمایی و تجمعات اعتراضی علیه اقدامات دولت اسلامی و حمایت از مردم مدنی در دست اقدام است. کمپین شامل اجرای کنسرت موسیقی و دکلمه‌ شعر نیز هست که عواید برگزاری چنین فعالیت‌های هنری به آورگان شنگال و کوبانی اختصاص داده شده است. برگزاری شب شعری از سوی شاعران نظیر، جلال ملکشاه، علی الفتی، ابراهیم احمدی‌نیا، علی‌رضا قاسمی، محمود محمودی و صالح سوزنی بخش دیگری از فعالیت کمپین است. وجود این کمپین و گردهمایی و شرکت مردم اولین عرصه از ایجاد جبهه ای وسیع توده ای علیه “سلفی ها” در شهرهای سنندج، سقز، بانه و جوانرود است.*