زنده باد مبارزه بر علیه حکم اعدام فرزاد کمانگر

جمیل خنچەزر

بار دیگر  شهرهای کردستان  با اتحاد و مبارزه، واقعه مهمی را در مبارزات خود رقم زدند. مبارزه سازمانیافته برای لغو اعدام. برای آزادی زندانیان سیاسی و مشخصا لغو اعدام فرزاد کمانگر.

در روز ۲۹ تیر، ۵ مردا و ۱۱ مرداد ۸۷، شهرهای سنندج، مهاباد، مریوان و کامیاران شاهد حضور صد ها نفر از مردم برای ابراز انزجار از حاکمیت موجود ولغو حکم اعدام فرزاد کمانگر وانور حسین پناهی وعدنان حسن پور وهیوا بوتیمار وآزادی بدون قید وشرط فرهاد حاجی میرزایی ،هانا عبدی و دیگر زندانیان در بند رژیم جلاد وجنایتکار جمهوری اسلامی ایران به صحنه آمدند. مردم با تجمع پرشور وانسان دوستانه خود به همه نشان دادند که به هر طریق ممکن وبا هر وسیله ودر هر شرایطی میتوان به میدان آمد وجلو این وحشیگری های اسلام را گرفت. تاکید کردند که نباید تنها به تجمع یک روزه ویا جمع آوری امضاءبرای ابراز وجود ونقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بسنده کرد. باید قدرت  و اراده  مردم  در اعتراضات روزانه همه گیر شود. باید در محل کار وکوچه واداره وخیابانها به رفتارهای وحشیانه مجریان قانون اسلامی اعتراض کرد تا رژیم نتواند به راحتی روزانه تعدادی از جوانان را به جرم اراذل واوباش ویا وابستگی به احزاب واپوزیسیون خارج از کشور واقدام علیه امنیت ملی دستگیر کند.حکم اعدام در ملع عام را به وسیله قاضی های عقده ای و وحشی که فقط به انتقام از مردم فکر میکنند صادر کنند. مردم دیگر نباید  نظاره گر آن باشند واجازه دهند تا وحشگیر یهای و قتل عام های دهه ۶۰ و ۶۷ را دوباره تکرار کنند باید به آنها اعتراض کرد وبه هر طریق ممکن جلو اجرای این حکم ها را گرفت .

خوشبختانه حضور مردم در این  دوره و ایستادگی آنها در برابر احکام اعدام تا هم اکنون توانسته است رژیم را از دست زدن به جنایت بیشتر مانند اعدام  محتاط کند. باید خواست لغو اعدام و آزادی زندانیان سیاسی  را خواستار شد. دامنه فعالیت و اعتراضات را گشترده تر کرد . مکررا و در اشکال مختلف تا لغو حکم فرزاد ادامه داشته باشد. اگر در مقابل کثافت کاریهای رژیم  هماهنگ وهمصدا ومتحد نباشیم معلوم نیست که فردا خود ما یا فرزندان ودوستان وپدر ومادرهای ما را به جرمهای واهی به اعدام ویا زندان محکوم نکنند ، تنها راه چاره اتحاد وانسجام  ماست. اینکه زندانیان چگونه فکر میکنند و چه نظراتی دارند و … نباید مانع از این شود که حتی یک لحظه ، همه فعالین سیاسی و مبارز راه آزادی زندانیان سیاسی از سرکوب و خفقان جمهوری اسلامی چشم بپوشند. این نباید مانع تلاش برای ازادی زندانیان سیاسی و همه آنها بشود. نباید مانع تلاش برای جلوگیری از حکم اعدام فرزاد و فرزاد ها بشود.  به رژیم نباید مجال داد و این مبارزه میتواند و ضروری است تا لغو حکم اعدام فرزاد کمانگر ادامه داشته باشد.
۱۲ مرداد ۱۳۸۷
۲ اوت ۲۰۰۸