با انتشار کلیپهای خونریزی و جنایت در اینترنت و فیسبوک مبارزه کنیم!

با انتشار کلیپهای خونریزی و جنایت در اینترنت و فیسبوک مبارزه کنیم!

از: سعید صالحی نیا

salehinia@aol.com

۲۰ جولای ۲۰۱۴

دوستان ازادیخواه و انساندوست:

در طی ماههای گذشته انتشار ویدئوها و کلیپهائی که در آن انسانها را می کشند سر می برند کتک می زنند یا حتی حیوانات را می زنند زجر کش می کنند توسعه وسیعی در فیسبوک داشته. فکر می کنید کی ها با چه منطوری این صحنه ها را منتشر می کنند؟ کی ها این صحنه ها را گذاشته اند در مدیا و کی ها انتقالش می دهند؟ هدف اون اولیها چیست و هدف دومیها چیست؟

من در این نوشته کوتاه نگاهی به این سوالات می کنم و در اخر پیشنهادات خودم را ارائه می دهم:

(۱)هدف از تهدیه این ویدئوها چیست؟

بنوعی بی سابقه است که انسانها تا به این حد گستاخ و جری شده اند که جنایات خود را فیلم می کنند و در یوتیوب و فیسبوک منتشر می کنند.ظاهرا نسل جدیدی از جنایتکار و ادمخوار بوجود امده در این دنیا که خونریزی و جنایت را افتخار خود می داند! هدف اینها چیست؟ هدفشان اینست که ادمها را بترسانند.ادمها را فلج کنند و به حاشیه بکشند و بی عمل کنند.هدفشان اینست که قبح جنایت را با تکرار ان و اجتماعی کردن ان بریزند.جنایت بشود یک امر طبیعی و روزمره.دیگر زشتیش از بین برود.

(۲)  هدف انتشار دهندگان این کلیپها چیست؟

این کلیپها توسط شبکه های جنایتکار تهیه می شوند اما کی ها انها را منتشر می کنند؟ اکثرا ادمهای ساده لوجی که فکر می نند دارند “افشاگری” می کنند! ادمهائی که با نیت افشاگری تبدیل می شوند به حلقه های یک روند که انتشار زشت ترین اعمال ضد انسانی و خشونت است و هدفش هم همانست که در بالا توضیح دادیم.

انتشار کلیپهای خونریزی مثل انتشار ویروس انجام می شود.ویروس توسط بدن میزبان توسط سلول میزبان رشد می کند نه به تنهائی!

(۳)  اثرات روانی دیدن این صحنه های جنایت و خونریزی:

همانطور که گفتم دیدن این صحنه ها ضربه روانی در فرد مشاهده کننده ایجاد می کند .می تواند باعث بیماری  اظطزاب مداوم و ترس ناشی از استرس شود. می تواند تولید کابوسها و بی قراریها و اشکالات رفتاری طولانی بشود.در سطح اجتماعی می تواند به ترس عمومی و انزوا دامن بزند.این یک جنگ روانیست که تروریستها بر علیه جامعه جهانی راه انداخته اند.تروریزم با کشتن مستقیم عمل نمی کند با توسعه ترس در عموم اجتماع به اهدافش می رسد. تروریزم می خواهد با ایجاد رعب عمومی با ایجاد روحیه تنفر دائم فضای فکر کردن و برخورد انسانی و منطقی را از ما ازادیخوهان بگیرد. این هدف اصلی انتشار این صحنه هاست.

(۴) چه باید با انتشار این صحنه ها کرد؟

از دید من باید کاری فراسیاسی و چند لایه انجام داد:

در سطح اول مناظره را در این موضوع دامن زد.واقعیت را با منتشر کنندگان این صحنه ها متمدنانه و انسانی پیش  برد

دوما: تا انچا که بشود گردانندگان دیوارها و فیسبوک را با خبر کرد که این کلیپها را حذف کنند

سوما: این کلیپها را از دیوارها برداشت این کار ادمین هاست و توضیح داد که انتشار این کلیپها در دیوارهای فیسبوکی و اینترنتی ممونع است و ربطی هم به مفهوم ازادی بیان ندارد.این صحنه ها به روان اجتماعی اسیب می رسانند و نمی شود فضای اجتماعی را طعمه اینها کرد.

چهارم: کمپین مخالفت با کاربرد لمپنیزم را به کمپین مبارزه با انتشار صحنه های جنایت بر علیه انسان و حیوانات پیوند زد.جنبشی فراسیاسی ایجاد کرد.نظارت جامعه را و حساسیش را بیشتر کرد.

نباید گذاشت از ابزار اینترنت این جانیان برای تخریب افکار عمومی استفاده کنند.هوشیاری ما راه را بر اینها خواهد بست!

منابع بیشتر:

مقالات پزشکی(سعید صالحی نیا)

http://monazere-siasi.com/مقالات-پزشکی

ویدیوهای پزشکی (سعید صالحی نیا)

http://monazere-siasi.com/ویدئوهای-پزشکی