حمله هوایی دولت اسرائیل به مردم غزه یک جنایت جنگی است

دولت اسرائیل یک رژیم قومی- نژادی است که تاریخ بسیار سیاهی در سرکوب، کشتار و ستم بر مردم فرودست فلسطین دارد. ستم بر مردم محروم فلسطین با بیش از ۶٠ سال سابقه، به یک تراژدی تاریخی تبدیل شده است. تهاجم وحشیانه و مکرر اسرائیل در مقاطعی از این تاریخ، تلفات جانی و مالی بسیار و آوارگی وسیعی به این مردم تحمیل نموده است. اشغال بخشی از سرزمین فلسطین توسط دولت اسرائیل و جنایتی که در طول این تاریخ طولانی با حمایت مستقیم امریکا به آن دست زده است، قربانیان بی شماری را از مردم گرفته و زخم عمیقی را بر پیکر ساکنان فلسطین بر جای گذاشته‌ است.
بمب باران وحشیانه و جنایت اخیر دولت اسرائیل در غزه به تلافی کشته شدن سه جوان فلسطینی و ادامه آن به بهانه مقابله با پرتاب موشک توسط حماس تا کنون ۲۲۶ کشته و بیش از ۱۵۰۰ زخمی که ۸۰ در صد آنها مردم عادی و بخش زیادی نیز زنان و کودکان هستند، بر جای گذاشته است و به ویرانی خانه و کاشانه مردم محروم، بیدفاع و به گروگان گرفته شده غزه توسط دولت اسرائیل و آواره شدن چندین هزار نفر منجر شده است.
جنایتی که منجر به کشته شدن سه جوان اسرائیلی شد و متعاقبا کشتن یک نو جوان فلسطینی، جنایات شنیعی است که از طرف کمونیستها و هر انسان آزادیخواهی محکوم است، اما اقدام نظامی اسرائیل علیه مردم غزه یک جنایت جنگی علیه بشریت است و شدیدا محکوم است. کشتار، بیحقوقی و تحقیر مردم فلسطین در طول سالیان طولانی بیانگر فاشیسم دولت قومی اسرائیل و یک رکن اصلی ایدئولوژی نژاد پرستانه دولت اسرائیل است. تحمیل این همه مشقات تجاوز و جنایت همواره با مقاومت حق طلبانه مردم فلسطین همراه بوده و هنوز ادامه دارد.
التیماتوم ۵ ساعته دولت اسرائیل به مردم غزه برای ترک محل زندگی و خانه و کاشانه خود یک اقدام جنایت کارانه است. این بار حتی بدون توجیه قبلی که میگفت، هدفش بمب باران مراکز نظامی حماس است، میخواهد محل زندگی مردم عادی را مستقیما هدف قرار دهد و به مردم اعلام کرده که اگر تا ۵ ساعت دیگر خانه هایشان ترک نکنند، بمب باران میشوند و این است ماهیت نژاد پرستانه دولت اسرائیل.
مسئله فلسطین درد بزرگ جامعه بشری امروز است، یکی از فجایعی است که دنیا را متوجه خود کرده و از حمایت افکار عمومی برخوردار است. جهان در جهت حل این مسئله و پایان یافتن ستم بر مردم و تشکیل دولت مستقل فلسطین، اسرائیل را تحت فشار قرار داده است. اسرائیل در رابطه با مسئله فلسطین در انزوای کامل قرار دارد، با وجود این هنوز از حمایت دولت امریکا برخوردار است و بمباران و جنایت اسرائیل در غزه تحت لوای دفاع اسرائیل در مقابل موشک پراکنی حماس، مورد حمایت و ساپورت امریکا است. و این پروسه استقلال فلسطین را کشدار و پیچیده کرده و درد و رنج مردم را تشدید نموده است.
جنایت و فجایعی اسرائیل موقعیت سیاسی جریان اسلامی حماس را در میان مردم محکم میکند. در هر جنگی این دولت اسرائیل است با استفاده از پیشرفته ترین سلاح های کشتار جمعی به ویرانی و جنایت در حق مردم فلسطین دست زده و وحشت دائمی بر مردم این سرزمین مستولی کرده است. جنگ اخیر نیز ادامه سیاست قلدری بر مردم فلسطین و تسلط بر مناطق اشغالی در شرایطی است که بحران جهانی تعادل را بر هم زده و بویژه کنترل بر مناطق خاورمیانه را بدرجه زیادی از حیطه اختیار قدرت های جهانی خارج کرده و همچنین نفوذ امریکا را نیز بعد از شکست در جنگ عراق بطرز محسوسی کاهش داده است، در چنین اوضاعی دولت نژاد پرست نتانیائو زمان را مناسب تشخیص داده و بهانه حماس را فرصتی دیگر برای حمله به مردم محروم غزه تبدیل نموده است، تا از این طریق پروسه صلح را طولانی نماید و حتی تا جای که برایش ممکن باشد از ایجاد دولت مستقل فلسطین جلو گیری نماید.
حماس محصول اشغال و جنایت در غزه است
حماس در خلاء یک آلترناتیو رادیکال بر بخشی از مردم فلسطین در غزه تسلط پیدا کرده و با امکاناتی مالی و تسلیحاتی تعدادی از کشورهای عربی و جمهوری اسلامی در مقابل اسرائیل پا گرفت و توانسته مردم غزه را که سالها است در زندانی با فضای باز در محاصره قرار گرفته اند به سمپاتی از خود بکشاند. ولی شکل گرفتن چنین جریانی ارتجاعی قبل از هر چیز محصول تجاوز اسرائیل و بی حقوقی ده ها ساله ای است که به مردم فلسطین تحمیل شده است و هنوز با جنگ و کشتار و به خون کشیدن مردم غزه، ادامه دارد. حماس نیز یک جریان مرتجع اسلامی است که جبران موقعیت تضعیف شده اش در تناسب قوای داخلی را در مقایسه با الفتح، در شرایط جنگی با اسرائیل جستجو میکند و پرتاب راکت به شهرهای اسرائیل نیز بخشا این هدف را تعقیب میکند و محکوم است، قطعا هر دو سوی این جنگ، هم دولت اسرائیل و هم حماس دو جرتان ارتجاعی هستند و از وجود این جنگ، از وجود دشمنی و خصومت بهره برداری سیاسی میکنند و برای جان مردم هیچ ارزشی قایل نیستند.
حماس محصول زیر پا گذاشتن حق مردم در تشکیل کشور مستقل فلسطین است. محصول اخراج و آوارگی وسیع فلسطینیان، محصول پاک سازی گسترده و دیگر فجایع ببار آمده توسط فاشیسم دولت اسرائیل در مقاطع مختلف این تاریخ و در غیاب یک آلترناتیو رادیکال و کمونیستی است. این تاریخ یک لکه ننگ است که بر پیشانی دولت اسرائیل باقی خواهد ماند و بعنوان یک دولت اشغالگر، قلدر و جنایت کار که بیش از ۶٠ سال این مردم را به خاک و خون کشیده و یک پای اصلی نیرو و اعتبار بخشیدن به جریان ارتجاعی حماس در میان مردم غزه بوده است، محکوم است.
جنایات جنگی که اسرائیل در فلسطین مرتکب شده است بر کسی پوشیده نیست. مسئله فلسطین توانسته سمپاتی وسیع جهانی را نسبت به خود ایجاد نماید. امریکا هر چند به ظاهر تلاش میکند پروسه صلح را به جریان بیاندازد، ولی با وقاحت کشتار مردم فلسطین توسط اسرائیل را، دفاع دولت اسرائیل از خود قلمداد میکند، و هر بار با حمایت از اسرائیل، بر زخم قدیمی بر پیکر مردم فلسطین نمک میپاشد و مانع خاتمه یافتن ستم بر فلسطینیان و التیام یافتن درد و رنج مردم میشود، و عملا تشکیل دولت مستقل فلسطین را با مشکل روبرو میکند. ادامه این وضعیت گذشته از حماس به حزب الله نیز در طول سالیان نیرو بخشیده و پایه مادی آنها را تقویت نموده است. تا زمانی که دست دولت اسرائیل از غزه و کل فلسطین کوتاه نشود و مناطق اشغالی را ترک نکند، تا زمانی که دولت مستقل فلسطین تشکیل نشود، حماس کماکان میتواند مردم غزه را به زیر پرچم ارتجاعی خود بکشاند.
بیش از شصت سال جنایت، محرومیت و ستمگری خشن بر مردم فلسطین توسط دولت قوم پرست اسرائیل، تاریخی بسیار درد آور و پر از رنجی را پشت سر دارد و آنرا به یک معضل اساسی منطقه و حتی جهان تبدیل نموده است، فاشیسم دولت اسرائیل، هر بار مانع خاتمه یافتن حل مسئله فلسطین شده و به درد و رنج مردم افزوده است.
رهائی از مشقات اشغال، خاتمه دادن به تعرض توسط دولت اسرائیل و تشکیل و رسمیت یافتن دولت فلسطین، تنها راه حل واقعی این مساله سیاسی و پشت سر گذاشتن این تاریخ پر درد است. مردم فلسطین به حق شایسته گرمترین حمایت کمونیستها، طبقه کارگر و آزادیخواهان جهان هستند.

۲۰۱۴/۰۷/۱۶