روزنامه نگار محکوم به اعدام از محدودیتهای زندان رنج میبرد

عدنان حسن پور روزنامه نگار محکوم به اعدام از محدودیتها و فشارهای روحی در زندان مرکزی سنندج رنج میبرد.
بنابه گزارشهای رسیده از "کمیته مشترک دفاع از عدنان حسن پور" این روزنامه نگار در بند کرد، تنها زندانی سیاسی زندان مرکزی سنندج است که در یکسال گذشته برخلاف قوانین امور زندانها از حق استفاده از تلفن محروم میباشد.

باتوجه به قوانین زندانها، زندانیان حق استفاده از تلفن برای تماس با خانواده های خود را دارند که عدنان حسن پور تا کنون نتوانسته است از این حق استفاده کند.
همچنین ملاقاتهای این روزنامه نگار اعدامی بدنبال صدور حکم وی که سال گذشته از سوی دادگاه انقلاب مریوان صادر و در دیوان عالی کشور تائید شد از پشت شیشه و غیر حضوری صورت میگیرد.
بنابه به این گزارش تمام زندانیان در ماه اجازه دارند سه بار بطور حضوری با خانواده هایشان ملاقات حضوری داشته باشند اما حسن پور در این مدت طولانی تنها دو یا سه مورد و با درخواستهای مکرر خانواده و پس از تائید دادستانی مریوان و سنندج موفق به ملاقات حضوری با اعضای خانواده خود شده است.
پیشتر نیز محمد صالح نیکبخت وکیل عدنان حسن پور اظهار امیدواری کرده  بود که بتواند برای موکلش اجازه تماس تلفنی با خانواده را کسب کند که خانواده وی ناچار به تحمل سفرهای هفتگی وهزینه های این سفرها نشوند اما تاکنون تلاشهای وی نیز بی نتیجه مانده است.
طی کردن مسافت مریوان – سنندج از سوی خانواده عدنان حسن پور بویژه برای مادر پیر و بیمار وی برای ملاقاتی چند دقیقه ای از پشت شیشه، مشکلات و مخاطرات فراونی را به رغم فشارهای روحی بر این زندانی برای خانواده وی به همراه دارد.
همچنین در ماه های گذشته گزارشهایی از محدودیتها بر عدنان حسن پور در این زندان و برخوردهای پلیسی و کنترلهای بی رویه منتشر شده بود.
لازم به یاد آوریست جمی از زندانیان سیاسی در زندان مرکزی سنندج که عدنان حسن پورنیز یکی از امضا کنندگان آن بود هفته گذشته در نامه ای به محمود شاهرودی رئیس قوه قضائیه ایران که در رسانه ها نیز منتشر شد با اشاره به وضعیت مراکز قضایی و زندانیان سیاسی از برخورد با زندانیان و عدم رعایت حقوق آنها در مراحل مختلف بازجویی، دادگاهی و بازداشت انتقاد کرده و خواستار پیگیری جدی شده بودند.
حسنپور عضو هیات مدیره هفته نامه توقیف شده کردی – فارسی "ئاسو" ، مدیر اجرایی و از نویسندگان فصلنامه " رافه" و همچنین از چهره های فعال فرهنگی کردستان پس از ۶ ماه بازداشت سال گذشته از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی مریوان به اتهام محاربه و همکاری با نیروهای مخالف ایران به اعدام محکوم شد.
صدور اعدام وی که همزمان با هیوا بوتیمار دیگر خبرنگار و از فعالین کرد همراه بود موجی از اعتراضات جهانی را بدنبال داشت.
در این مدت  سه جایزه جهانی از جمله جایزه آزادی مطبوعاتی ایتالیا ویژه حبرنگاران خارجی ، جایزه گزارشگران بدون مرز واحد سوئد و جایزه آزادی انجمن قلم ایالت باسک در اسپانیا به عدنان حسن پور خبرنگار در بند کرد اعطا شده است.