رضا شهابی و بابی ساندز؟ شهادت طلبی و خود زنی را تبلیغ نکنید!

بیش از ۵ هفته است که رضا شهابی فعال سندیکای شرکت واحد به اعتصاب غذا دست زده و تلاشهای فعالین کارگری برای انصراف او از اعتصاب نتیجه نداده.حال وی مرتب بدتر می شود و به بیمارستان انتقال می یابد.

این داستان دردناک قرار است به کجا بکشد؟ رضا شهابی واقعا بدنبال چیست؟ اونها که در مدیای الترناتیو این عمل او را حمایت می کنند بدنبال چی هستند؟!

این “منطق ” اعتصاب غذا اساسا چیست؟

(۱)”اعتصاب غذا شیوه مبارزه زندانی سیاسی؟

می گویند این اعتصاب غذا “مبارزه زندانی سیاسی ” است! می گویند باید به این شیوه “احترام” گذاشت! راستی زندانی سیاسی چه وظیفه ای دارد؟ من می گویم تنها موظیفه زندانی سیاسی تلاش برای حفظ جانش هست. زندانی سیاسی وقتی دستگیر شد جامعه نباید هیچ وظیفه بیشتری از او بخواهد.مسئولیت به عهده جامعه و فعالین بیرون زندان است.به عهده جنبش کارگریست که رضا شهابی ها را از زندان بیرون بیاورند.مسئولین جان او باید به عهده رژیم اسلامی باشد و نبرد بین مردم و حکومت.

(۲)بابی سندز؟ رضا شهابی می خواهد بابی سندز باشد؟

این یکی را من در فیسبوک دیدم! از زبان “حامیان رضا شهابی”! خودش رسما اعلام نکرده! حالا بابی سندز با مرگش چه کرد؟ اگه زنده بود بیشتر نمی کرد؟ چرا این فرهنگ شهادت طلبی دست از سر ما برنمی دارد؟! چرا رضا شهابی را ما باید مرده اش را بهتر از زنده اش بدانیم؟! این فرهنگ مهمل که درش مرده ها از زنده ها ارزششان بالاتر است کی تمام می شود؟

بیائید یکبار برای همیشه اعلام کنیم که ادم زنده عشق است! در مرده ها تقدس نیست! در شهادت سودی نیست.هر چه جامعه لازم دارد زنده ها هست ادمهائی که تکان بخورند حرف بزنند و تکان بدهند جامعه را!

تا خودمان ماها که بیرون زندانیم عوض نشویم رضا شهابی ها توی توهم خود می مانند . ماها که بیرون زندانیم درست شویم اقلا!فاصله بگیریم از این شیوه های خودزنی!

(۳)”رسالت ما” در بیرون زندان ؟

رژیم اسلامی از چه می ترسد؟ ممکنست عده ای فکر کنند که رژیم اسلامی از سر و صدای اعتصاب غذای شهابی می ترسد! من فکر می کنم اتفاقا در بلند مدت این ها سود هم می برند از این صحنه ها! مرده رضا شهابی ها مدتی سر و صدا می کند اما طبقه کارگر از نبود رهبران زنده و پرتجربه بیشتر ضربه می خورد.اگر اینها را زندان کردند دقیقا به همین خاطر است. وظیفه ما اینست که این را صریح به رضا شهابی بگوئیم بین خودمان تکرار کنیم با جامعه بگوئیم که زندانی سیاسی مسئولیتش حفظ سلامتش هست.همین! از او انتظار شهادت و “مقاومت” نباید باشد.انتظارها را از بیرون زندان از جنبش طبقه کارگر بالا ببریم! از جنبش آزادیخواه! نشستن و نظاره کردن که “زندانی دز زندان حماسه بیافریند” همان روانشناسی ناظرات شهادت حسینی است! اینجوری شهادت می خواهند تا تنیلبی و بی عملی خود را تسلی دهند.گریه به امام حسین بخشی از سناریوی انسان نا بالغ است!

رضا شهابی را باید از خودش نجات داد! او دارد در زندان ذهنی خودش قطره قطره می میرد! متد فکری “اعتصاب غذا” ادامه فرهنگ شهادت طلبی و خود زنی است.نگذاریم او در توهم خودش ، نفله شود!

منابع دیگر:

تقاضا از رضا شهابی برای پایان دادن به اعتصاب غذا(امضا جمعى)

http://www.azadi-b.com/J/2014/07/post_475.html

رضا شهابی در بیماستان بستری شد…پیام شاهرخ زمانی به تظاهرات‌کنندگان در روز جهانی حمایت از رضا شهابی و بهنام ابراهیم‌زاده

http://www.azadi-b.com/J/2014/07/post_493.html

انتقال رضا شهابی به بیمارستان برای ادامه ی درمان

‎http://www.azadi-b.com/J/2014/07/post_494.html