استقلال کردستان نه طرحی برای امنیتت و نه طرحی برای آزادی است

بحث بر سر مطلوبیت رفراندوم بطور کلی و یا استقلال کردستان به تنهایی نیست. امروز سناریویی که برای عراق و منطقه چیده شده است، بسیار فراتر از این ها است.تصمیم بر سر تجزیه عراق بر اساس اقوام و مذاهب است. و رسمیت دادن به حکومت خلفا در مرکز و شیعیان در جنوب و ناسونالیسم کرد در شمال است

همزمان و همین حالا بحث بر سر دولت فدرال و کشور مستقل خلفا است.امروز سناریوی جدید امپریالیستی و به کمک دول مرتجع منطقه پا به میدان گذاشته است. بعلاوه، نیرویی مافوق ولترا ارتجاعی و تروریست و ادمکش عروج کرده و مدعی حکومت و خلافت اسلامی را در سر دارد. این حمله ای نیست که از طرف سنی های به شیعه ها یا حمله به صدارت مالکی ، حمله توحش علیه انسانیت در کل عراق و منطقه است.

در چنین موقیعتی احزاب حاکم در کردستان عراق بجای سازماندهی مبارزه و مقاومت انسانی علیه این توحش افسار گسیخته و عقب نشاندن آن، ناگهان فیل شان هوای استقلال کرده است.

بر این مبنا کارگران و مردم موصل و تکریت و فلوجه و در آینده شهرهای دیگر زیر ساطور اسلامیست های داعش از طرفی و از طرف دیگر شیعه های سازمنده شذه از طرف جمهوری اسلامی ، از بین بروند، چه باک!

مهم این است که این توحش کلید و رمز ، استقلال کردستان و الحاق کرکوک را مهیا کرده باشد.

احزاب حاکمی که تا دیروز در قدرت و ثروت جامعه عراق و در سرکوب و بی حقوق کردن طبقه کارگر و زحمتکشان سراسر عراق شریک بودند، اما امروز که شمشیر تروریسم اسلامی ، و ادعای بازگشت بعثی ها به دوره صدام را می بینند، حسابشان را جدا کرده و سنگ دوستی و دلسوزی مردم کردستان و نجات آنها از شر را بر سینه می زنند.

امروز سیاست و پرچم استقلال، نه تنها هیچ منفعتی از کارگران و مردم کردستان را نمایندگی نمی کند، بلکه مردم زحمتکش و زنان و جوانان مناطق تحت تسلط اسلامیست ها را به حال خود رها می کند که در خون خود بغلطند و جان و مال و حرمت انسانی شان لحظه به لحظه مورد تجاوز و وحشیگری قرار بگیرد. احزاب حاکم در قدرت تا دیروز در منفعت قدرت و ثروت شریک بودند، فدرالیسم بهترین گزینه سیاسشون بود، اما امروز در دفع شر، دست به کلاه خود می گیرند ، وسرشان برمیگرداند. و منفعت سیاسی و اقتصادیشان را در استقلال کردستان جستجو می کنند!

کسی که دراین فجایع عینی و سناریوی سیاه و قابل پیش بینی بر مردم منطقه چشم می بندد و سنگ استقلال و نجات مردم کردستان را به سینه می زند، آگاهانه سرنوشت مردم منطقه را به سناریوی و توحش افسار گسیخته جریانات اسلامی چون داعش و خلفای سنی و قمه زن های سازمان یافته ی شیعه از جانب جمهوری اسلامی می سپرد.

شعار و پرچم استقلال کردستان در چنین موقعیت و بحبوبه توحش وجنگی که در عراق هست و می بینیم . پرچمی پاسیفیستی، ناسیونالیستی و ضد وحدت و همبستگی طبقاتی و انسانی کارگران و زحمتکشان منطقه صرفنظر از قومیت و مذهب وملیت، است.

محسن حسینی