کی بود؟ کی بود؟ من نبودم! مقصر کیست؟

کی بود؟ کی بود؟ من نبودم! مقصر کیست؟

حکومتهای کثیفی که خود از بانیان و مسببین شرایط اسفناک و سیاه  چندین ساله در منطقه بوده و هستند و خود آنها از پرورش دهندگان این  ترور و تروریسم می باشند. اکنون در رابطه با  شرایط ضد بشری  که در عراق بوجود آورده اند دنبال مقصر می گردند. هر کدام سعی دارند که توپ را از زمین خود دور کنند و  مهر این اوضاع درد آور را  به پیشانی دیگری بکوبند. در واقع همه آنها به همراه دولت آمریکا در به آتش کشیدن منطقه و تمام جنایاتی که تا کنون روی داده و پس از این روی میدهد سهیم و شریکند.

توجه کنید!

ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی امروز  گفته است که اجازه نخواهد داد “تروریست‌هایی که از مذهب به عنوان پوششی برای کارهایشان استفاده می‌کنند” به کشورش آسیبی برسانند. ایشان  فشار خونشان بالا رفته و رگِ گردنشان بیرون زده،  البته، ایشان حق دارند چون مادی و معنوی دارد به تروریستها  کمک می کند که در آفریقا،  پاکستان، افغانستان، عراق ، یمن و سوریه  جنایت کنند او از در آمدهای سرسام آور نفت بی پروا خرج می کند تا این کشورها را به آشوب بکشانند ،اما، دور از کشور خودش. .

ملک عبدالله در پیامی به مناسبت آغاز ماه رمضان، اسلام را دین “وحدت و مدارا” خواند و گفت که اقدامات “یک دسته تروریست را که به دنبال منافع شخصی‌شان هستند” تحمل نخواهد کرد. خوانندۀ عزیز . گفته این شیخ براستی  خنده دار است فقط به این دو عکس بالا نگاه کنید و حدت و مدارای دین اسلام، بر  تلِی از اجساد  انسانها هویداست.

مدتی پس از شروع حملات و پیشروی‌های داعش در عراق، نوری مالکی، نخست وزیر این کشور،عربستان سعودی را به حمایت مالی و معنوی از شبه نظامیان این گروه متهم کرد.

در مقابل، عربستان و قطر هم با رد کردن دخالت خارجی در بحران عراق، سیاست‌های “فرقه‌گرایانه و انحصارطلبانه” دولت آقای مالکی را زمینه‌ساز فعالیت پیکارجویان افراط‌گرا در عراق دانستند.

 بشنویم از ایران!

سرتیپ مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران، روز شنبه (۸ تیر) عربستان را از “مجریان منطقه‌ای” درگیری‌ها در عراق خواند و پیش‌بینی کرد که در آینده اتفاقات ناگواری برای “کشورهای صادرکننده تروریسم به عراق و سوریه” خواهد افتاد. توجه کنید این سخنان سرداری است که  شخصا تا گلوگاهش خون ریخته  و دولت مطبوعش منطقه را به آشوب کشانده است.

پیش از آن حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران به کشورهای اسلامی که “با دلارهای نفتی به تروریست‌ها کمک می‌کنند”، هشدار داده بود که نوبت خود آنها هم خواهد رسید. باید به جناب  روحانی گفت چون  شما و هم پالکیهایتان اولین تروریستها را صادر کردید بنا براین مدتهاست که در نوبت هستید..

باز آقای روحانی بدون آن که نامی از این کشورها ببرد گفته بود: “فکر نکنید این وحشی‌های تروریست را که به جان دیگران انداخته‌اید، به خونریزی و آدمکشی در سایر نقاط دست نخواهند زد. منهم به عرض آقای روحانی برسانم فکر نکنید آن وحشیهای آدم کشی  را که شما جهت کشتن و شکنجه عزیزان ما به زندانها گسیل می دارید فردا گلوی خودتان را نخواهند جوید! دنیا اینچنین است وهمه چیز به صاحبش باز می گردد!

 تکه هایی از این نوشته بر گرفته از بی بی سی فارسی می باشد.

 محمدامین کمانگر.  یکشنبه  ۲۹٫۶٫۲۰۱۴