واژۀ ضد انسانی “جهاد” دره های عمیق بی رحمی را پر از لاشه انسانها کرده است!

اگر به تاریخ تا کنونی بشر نگاهی افکنیم همیشه در دلِ مسیرِ آتش و خون در فضای سر شار از شقاوت، بشریت  توانسته راهی را بشکافد و مدنییت را پیش ببرد. اکنون در عراق این جنگ خانمان سوز می رود تا به جنگی فراگیر تر تبدیل شود واضح است جنگها دائمی نیستند واین شرایط عراق هم، دائمی نیست. اما تا هم اکنون فصل مهمی از تاریخِ نه تنها عراق، بلکه در منطقه باز شده است. این آتش و خون دارد سراسر عراق را در بر می گیرد. بوی تعفن این جوّ وفضا در سطح منطقه بلند شده است و سعی وکوشش بر آن است تا جمعیت هر چه بیشتری را مصموم کنند. ببینید که این نیروهای فاشیستی در مقابل چشمان باز جامعه چه بسر بشریت در می آورند، چه به سر خواهران و برادران ما در می آورند. سکوت و گوشه گیری یا در انزوا قرار گرفتن در مقابل این  هیولای اسلامی هیچ دردی را دوا نمیکند. هر کس به هر شیوه ای ممکن برای تعرض به این شرایط درد ناک باید کوشش نماید. فقط فعالیت انسانهای آزادیخواه و متمدن می تواند این اوضاع  را به نفع بشریت مهار کند. وگرنه آنهایی که قطره نفت از خون انسانها برایشان بسی گرامی تر است شرایط را در دست می گیرند!

“جهاد” این واژۀ کثیف، این واژۀ ضد انسانی،  یعنی فرمان کشتن انسانها. این واژه یعنی قدرت، یعنی پول، برای بدست آوردن آنهم  باید انسانیت را سر برید و حمام خون راه انداخت. جالب است  هردو طرف برای  تحمیق و گمراه کردن جوانان و کشتن انسانها از این حربه کثیف و زنگ زده استفاده می نمایند.

با این واژۀ ضد انسانی دره های عمیق بی رحمی پر از لاشه انسانهایی می شود که نه تنها در این جنگها هیچ منافعی ندارند بلکه علیه جنگ و جنگجویان و علیه بانیان و مسببین هر دو طرف این جنگها هستند.

 چند نکته کوتاه :اولا، اوضاع   کنونی عراق در عدم وجود سیاستهای انسانی چپ، آبستن این شرایط  غیر انسانی بود. شرایطی  که مالکی دست نشانده غرب و تیم همراه او که به حکومت اسلامی ایران خدمت می کنند بوجود آورنده این اوضاع هستند. دوما، کلید این جنگ خانمان سوزدر دست غرب و در کنترل آمریکاست و هنوز به این جنگ احتیاج دارند. مالکی هم که دست نشانده غرب است تحت فشارقرار گرفته است که باید دولت جدید و فرا گیر تشکیل دهد اما او  ادای بشار اسد را در می آورد به تاج وتختش چنان چسبیده که فعلا ول کن معامله نیست. او از راهی می ترسد که صدام حسین آنرا پیمود.

سوما، حکومت اسلامی ایران که تا کنون با تمام قوا برای اشاعه و رواج دین  شیعه نه تنها از مالکی وحکومتش بلکه از گروهای تروریست شیعه دفاع کرده است. اما هم اکنون رهبران این حکومت با شناخت از اوضاع ایران با احتیاط حرکت می کنند که نباید توپی به دروازه اش بخورد و آتشی روشن شود و باعث سر نگونی گردد.

 زنده باد انسانیت. محمدامین کمانگر ۲۷_ ۶_ ۲۰۱۴