مختصری در باره ۲۶ ماه مه و سفر اوباما به افغانستان…

۲۶ ماه مه نشانه تحمیل بردگی، جنایت علیه بشریت، از سوی ارتش آمریکا در جهان است…

این ارتش که نماینده پیشبرد اهداف استراتژیکی هیئت حاکمه نظام سرمایه داری-امپریالیسم آمریکا در جای جای جهان است، نه یک ارتش آزادی بخش و استقلال بخش بلکه ارتشی است ارتجاعی و منسوخ که زنجیرهای بردگی بر پاهای ستمکشان و استثمارشوندگان سراسر جهان را قفل می زند.

اوباما در سفرش به بگرام که بزرگترین پایگاه نیروهای آمریکایی در افغانستان است، اعلام نمود: ” یگانه هدف ماموریت سفرم به عنوان فرمانده کل قوا این است که از شما برای خدمات فوق العاده تان تشکر کنم. شما الهام بخش من هستید. ایالات متحده به خاطر تمایل شما در قدم پیش گذاردن برای خدمت سربازی در زمان جنگ، قوی و آزاد باقی مانده است.” بخشی از نطق اوباما در ۲۶ ماه مه ۲۰۱۴ در مقابل ۳۲۸۰۰ نفر از سربازان آمریکایی در بگرام
اوباما در این سخنرانیش اعلام نمود: “ماموریت رزمی ما در افغانستان تمام خواهد شد” و اضافه کرد که ” امیدوارم که جنگ در افغانستان بطور مسئولانه ای پایان خواهد یافت.”
پرواز اوباما ساعت ۱۰:۳۰ در تاریکی شب و بدون اعلام علنی سفرش به افغانستان به یک معنی واقعی نشان دهنده اوضاع بی ثبات و ناامن و دهشتناکی است که به خاطر وجود ارتش متجاوز آمریکا و تروریست های بنیادگرای مرتجع اسلامی بر شهروندان افغانستان تحمیل گشته است.

اوباما به عنوان سخنگوی هیئت حاکمه نظام سرمایه داری- امپریالیستی آمریکا ضمن شرح مختصری از نقش آمریکا در افغانستان پس از سال ۲۰۱۴، با این فرض که رئیس جمهور بعدی افغانستان توافق نامه اجازه باقی ماندن نیروهای متجاوز ارتش امریکا در آفغانستان را امضا می کند گفت: “با این توافقنامه امنیتی دو جانبه، با فرض آن که امضا می شود، ما می توانیم برای حضور امنیتی محدود در افغانستان از سال ۲۰۱۴ به بعد برنامه ریزی کنیم” و “می خواهیم دستاوردهایی را حفظ کنیم که شما(اشاره به ارتش متجاوزش است- ب. ع.) برای پیروزیش کمک کرده اید.”

سوال اساسی این است که منظور سخنگوی هیئت حاکمه آمریکا(اوباما) از طرح ” یایان یافتن مسئولانه جنگ در افغانستان” چیست؟ آیا در واقع ماموریت رزمی و جنگ “علیه تروریسم” امپریالیسم آمریکا در افغانستان پایان یافته است؟ چرا هیئت حاکمه آمریکا مانند عراق بدنبال امضاء قرار داد باقی ماندن بخشی از ارتش اش در افغانستان است؟ چگونه دولت آمریکا برای حفظ و ادامه سلطه بی چون و چرایش در جهان علیه بشرت زحمتکش ستمکش و استثمار شده در جای جای جهان، و با ایجاد توهم در بین شهروندان استثمار شونده طبقه زحمتکش و قشر متوسط آمریکا که گویا: “به خاطر ادامه جنگ ارتش امریکا علیه ترورویست های القاعده و طالبان، در افغانستان و عراق آزادی و استقلال آمریکا حفظ گشته است”، همچنان بر ادامه استتراتژی جنگ در خاورمیانه، آسیای مرکزی و جنوی و آفریقا و آمریکای لاتین می کوبد؟

از زمان تجاوز نظامی به و اشغال افغانستان در ۷ اکتبر ۲۰۰۱ به رهبری هیئت حاکمه آمریکا و با شرکت برخی از قدرت های بزرگ عضو ناتو همچون انگلیس، فرانسه، آلمان، استرالیا و کانادا تحت عنوان “جنگ با تروریسم” جهادگران مذهبی، مبارزه بین دو نیروی تاریخا منسوخ(باطل) و ارتجاعی ضد بشری شروع گشته است. دو نیرویی که حتی در حالی که در مخالفت و جنگ با یکدیگرند، همدیگر را تقویت می کنند. همانطور که باب آواکیان صدر حزب کمویست انقلابی آمریکا این را به این طریق فرمول بندی کرده اند:
«آنچه که در این جا با تقابل میان جهاد از یک سو و مک ورلد/مک صلیبی(McWorld/McCrusade) از سوی دیگر مواجهیم، میان قشر تاریخا منسوخ در میان بشریت تحت ستم و مستعمره زده علیه قشر هیئت حاکمه ی تاریخا منسوخ نظام امپریالیستی است. این دو قطب ارتجاعی حتی زمانی که در ضدیت با هم هستند، یکدیگر را تقویت می کنند. اگر شما یک طرف از این “منسوخ” ها تایید کنید در نهایت هر دوی آن ها را تقویت خواهید کرد. این فرمولبندی بسیار مهمی است و برای درک بسیاری از دینامیک های محرک وقایع جهان در مقطع کنونی لازم است. در عین حال باید برایمان روشن باشد که کدامیک از این دو قطب “تاریخا منسوخ” بزرگترین لطمات را زده اند و خطر بزرگتری برای بشریت می باشد: قشر تاریخا منسوخ حاکم در نظام امپریالیستی به ویژه امپریالیست های ایالات متحده.»

۲۶ ماه مه هر سال در آمریکا مصادف است با “بزرگداشت یادبود” ((Memorial Day مردان و زنان ارتش متجاوز آمریکا که در جنگ های امپریالیستی کشته شده اند.

نگاهی اجمالی به تاریخ آمریکا این حقیقت را بارها و بارها خاطر نشان می کند که: امپریالیسم آمریکا از آغاز تولدش تا کنون، خونبارترین تاریخ قتل، برده داری، تجاوز، کودتا، به کار گماردن و حمایت رژیم های دیکتاتور و بی رحم، بمباران، قتل و کشتار همچون استفاده از بمب های اتمی را در جهان داشته است.

امپریالیسم آمریکا در راس لیست استثمار و ستم جهانی از جمله ستم بر زنان قرار دارد. وجود هواپیماهای نظامی بی سرنشین اش، اعزام ارتش متجاوزش به اقسانقاط جهان، وجود بیش از ۴۰۰ پایگته نظامی در جای جای جهان، اعمال شکنجه هایش و جاسوسی گستردهاش در سراسر جهان چیزی مگر تحمیل زنجیر های بردگی و فرو کردن شاخک های استثمار برجان زحمتکشان و به اجرا در آوردن آن نمی باشد.
نکته ی چالشگرایانه
برخی معتقدند که سفر اوباما به افغانستان محرماه و بدون اطلاع مقامات افغانستان از جمله حمید کرزی بوده است.

من معتقد نیستم که این سفر باراک اوباما بدون اطلاع مقامات افغانستان و یا برق آسا بوده است…
چرا؟ به خاطر اینکه ….
افغانستان برای انتخاب ریاست جمهوری به دور دوم کشانده شده است… براک اوباما سرکرده متجاوزگران امپریالیسم جهانی از موقعیت روز کشته شدن سربازان مرد و زن ارتش متجاوز آمریکا که مصادف است با ۲۶ ماه مه هر سال ( به زبان انگلیسی این روز “مموریال دی” خوانده می شود) استفاده نموده است تا یک بار دیگر فرجام انتخابات افغانستان را رق زند.
شکی نکنیم که گفتگوهای پنهانی در سفر اخیر باراک اوباما به افغانستات با هر دو کاندید ریاست جمهوری افغانساتان در پیش است… فرجام این انتخاب هر چه باشد (که به نظر میرسد احمدزی از نزدیکان کرزی و خودی های آمریکا انتخاب میشود) امضای قرار داد ماندن ارتش متجاوز آمریکا در افغانستان کشتار و جنایت بیشتر ارتش متجاوز آمریکا و ناتو در افغانستان است…

طبق خبر بی بی سی قبل از سفر باراک به افغانستان .. او به کرزی تلفن کرده است که به بگرام بیاید… خوب این نشان می دهد که مقامات افغانستان از وردو اوباما به افغانساتن با خبر بوده اند و اگر کرزی با خبر بوده است بقیه هم با خبر بوده اند!

برهان عظیمی
دوشنبه, ۵ خرداد , ۱۳۹۳ مصادف با بیست و ششم مه ۲۰۱۴
خبر بی بی سی:
«کاخ سفید در بیانیه ای در مورد عدم برنامه دیدار باراک اوباما با مقام های دولت افغانستان نوشت: “همانطور که گفته ایم، برنامه ای برای ملاقات دو جانبه با پرزیدنت کرزی یا دیدار از کاخ ریاست جمهوری وجود نداشت. ما به آقای کرزی پیشنهاد کردیم به بگرام سفر کند اما با توجه به دیر اعلام شدن موضوع تعجبی ندارد که عملی نشد. رئیس جمهور احتمالا در روزهای آتی تلفنی با پرزیدنت کرزی صحبت خواهد کرد و همچنین چشم انتظار همکاری با رئیس جمهور بعدی افغانستان پس از تکمیل روند انتخابات است.»
http://www.bbc.co.uk/persian/afghanistan/2014/05/140525_l09_obama_in_kabul.shtml

عکس سخنرانی اوباما در بگرام- افغانستان

۷ اکتبر ۲۰۰۱ روز تجاوز ارتش آمریکا به افغانستان

کشتن مردم غیر نظامی افغانستان توسط ارتش آمریکا

اهدای آزادی به زنان افغانی از طریق صدور دمکراسی به افغانستان

تظاهرات مردم آمرکا علیه جنگ ویتنام-

ارتش آمریکا- ویتنام

انفجار بجب اتم – ژاپن-هیروشما- جنگ جهانی دوم

کشتار مردم غیر نظامی با استفاده از سلاح کشتار دستجعمی اتمی توسط امپریالیسم آمریکا- هیروشیما-ژاپن

نقش شلاق برده داران بر پشت سیاه پوستان برده آمریکا