دلواپسان و بهشت زوری !

حسن روحانی روز شنبه ۲۴٫۰۵٫۲۰۱۴ در همایشی در تهران با تاکید بر این که نباید مردم را بیهوده و بدون جهت نگران کرد و باید بگذاریم مردم راحت باشند….گفت: « اینقدر در زندگی مردم مداخله نکنیم، ولو به خاطر دلسوزی ؛ بگذاریم مردم خودشان راه بهشت را انتخاب کنند، نمی‌توان با زور و شلاق مردم را به بهشت برد. همه باید کاری کنیم که آرامش در جامعه حاکم باشد.»

http://www.tipf.info/beheshte,zori.htm

جناب روحانی این موضوعی نبود که از دید حکام اسلامی طی ۳۵ سال گذشته مخفی بوده باشد . ۳۵ سال با زور شلاق و طناب دار ، مردم ایران را راهی جهنم یا بهشتی موهوم یعنی همان قبرستان کردید که تاریخ فراموش نخواهد کرد . ۳۵ سال حاکمییت الله و بهشت و جهنم شمایان…. ایران را تبدیل به زندان و قبرستانی جمعی کرد ! این یک انتخاب نیست که امروز به آن اعتراف میکنید. این جبر امروز نظام شماست ، ولی همین اندازه هم مثبت است . اقرار به این موضوع و تلاش جمعی همه حاکمان اسلام برای درک این ساده ها میتواند آغازی باشد برای به رسمییت شناختن حرمت انسان و مردم ایران . امیدوارم چنین ظرفیتی درسیستم و تفکر نظام شماها باشد .

خدایت و قانونش و قرآنش و بهشتش و جهنمش و ثواب و گناهش ….را بگذارید برای دل و ذهن و خانه خودتان ! مردم امنیت و آرامش و کار و اقتصاد سالم و احترام میخواهند . همین بدیعیات و ساده ترین های زندگی عملا ممکن نمیشود به جز اینکه درعمل دین و مذهب را از قلمرو عمومی و خیابان ، به قلمرو خصوصی و پستوخانه ها هدایت کنید . مجموعه ای به نام زندگی ، تابع قوانین مشخصی است که فقط باید آن را به رسمییت شناخت و گردن بگذارید والا روی سرخودتان خراب میشود . یادتان هست خمینی هم زمانی صراحتا مدعی بود اقتصاد مال خر است و امروز همین اقتصاد به کجا رسانده شما را….! خود شما هم کم تجربه نیستید از زمان مک فارلین و آن مذاکرت یواشکی با شیطان بزرگ مار خوردید تا افعی شدید ! آن دهه خونین ۱۳۶۰ با خرداد باز هم خونین ۱۳۸۸ و با همین شرایط امروز کاملا متفاوت است . تعدادی گروههای سیاسی مسلح در دهه ۱۳۶۰ را میشود با تیغ و خون و سرکوب مهار کرد ولی اکثریت میلیونی مردم ( به جز مواجب بگریران حکومتی ) در همین شرایط امروز را نمیشود با آزایهای یواشکی فریب داد . جناب خاتمی هم فکرمیکرد میشود با شعار و حرف مفتِ بی مایه ، مردم را دور زد و نادیده گرفت . ولی نشد و نمیشود . فریب دوران خاتمی دیگر قابل تکرار نیست !

جدی بودن حرفهای تو را مخاطبِ امروز در چارچوب یک سیستم نامتعارفِ ضد انسانی آنالیز میکند . شعارهای زیبا ، با عملکرد اعتقادی به تمامییت سیستم ولایت فقیه و قوانین شریعت در تضاد و تعارض مطلق است . عملکرد مشخص می بینم و قضاوت میکنم . لیلا حاتمی هم جزئی از همین مردم است که به قول تو به زور نمیشود راهی بهشت یا جهنمش کرد ، ولی فکر نکیند عذرخواهی زوری اش اعتباری دارد….باز هم تاکید میکنم تنها راه عملی شدن و باور حرفهای تو این است که درعمل ، دین و مذهب را از قلمرو عمومی و خیابان به قلمرو خصوصی و پستوخانه ها هدایت کنید . راستی جناب روحانی ، آیا تا به حال و مجموعا فکر کرده اید که چرا فقط در حکومت اسلامی شماها…..هرحرکت ساده زندگی مثل ، رقص شادی جوانان و روبوسی متعارف در یک مراسم جهانی ، به سرعت و به شکل اجتناب ناپذیری در سطح تمام جامعه و حکومت سیاسی میشود !؟ این اسمش دیالکتیک است . این روزها با مردمی و نسلی مواجه هستید که سلاحش ماهییت زندگی اش است و البته آن را فقط در ذهن پرورش نمیدهند ! نگاهی به پشت سرتان ( تاریخ ) بکنید ، درجنگِ با زندگی هیچ تفکری برنده نبوده و نخواهد بود ! همین ساده ها را حتما به آقاتون یادآوری کنید .

عاقبت دلواپسان درنگاه حکومتیان

از هم اکنون مشخص است که اگر توافقی صورت نگیرد ، قرار است، همه چیز بر سر دلواپسان بشکند…

ارگان سپاه پاسداران : دولت یازدهم حوزه های مختلف را معطل نتایج مذاکرات هسته ای و برچیده شدن تحریمها کرده است. این که گفته می‌شود دلواپسان موضوع هسته‌ای، دلواپس موفقیت دولت در این عرصه هستند، تا نکند این توافق به نام دولت تدبیر و امید ثبت شود، ادعای تنگ‌نظرانه و مغلطه کارانه‌ای است، چرا که همین منتقدان و دلواپسان، نگران آن هستند که در پس این توافق که اکنون با چالش‌ها و زیاده‌خواهی‌های آمریکا روبرو شده است، توطئه‌ای و دسیسه‌ای پیاده شود و آنگاه این توافق برد – برد به یک سر برد تبدیل شود….

باید این حق را به منتقدان و آنهایی که نگران آینده و نتایج مذاکرات هستند داد، که حرف خود را بزنند و انتقاد و تحلیل خود را ارائه دهند. گر چه دست آخر اگر توافقی انجام نشود از هم‌اکنون مشخص است که همه چیز قرار است بر سر دلواپسان و آنهایی که نگران هستند، بشکند.
برخی ادعا می‌کنند آنهایی که دلواپس هستند، نگرانی‌شان به خاطر این است که دولت در مذاکرات هسته‌ای موفق شود و گشایشی در روابط خارجی کشور ایجاد شود و مشکلاتی که در ۸ سال دولت گذشته ایجاد شده حل شود، که البته این سخن و ادعا اثبات می‌کند که موافقان هنوز مشکلات کشور را به مذاکرات گره زده‌اند و حاجت خود را از آمریکا می‌خواهند. این در حالی است که مسئولان کشور بارها تأکید کرده‌اند تحریم‌ها را نباید به مذاکرات ربط داد.

از جناب ظریف می‌خواهیم نسبت به این تحلیل واکنش نشان دهد. شبکه های تلویزیونی طی تحلیلی می گویند، نگرانی اصلی ظریف، به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته ای نیست، بلکه باخت دوباره تیم روحانی در انتخابات آینده و تکرار تجربه انتخابات ۱۳۸۴ است.

روزنامه سیاست روز – ۱ خرداد ۹۳

در همین حال، نشریه سپاه طی مقاله ای سیاستهای هسته‌ای کابینه آخوند روحانی را به باد حمله گرفته و نوشته است:

نگاهی به رویکرد دولت یازدهم طی ماه‌های گذشته بیانگر آن است که به جای آنکه در تمامی حوزه‌ها حرکت و پیشروی متوازن داشته باشد حوزه‌های مختلف به‌ویژه اقتصاد را معطل نتایج مذاکرات هسته‌ای و دستیابی به دارایی‌های بلوکه شده در بانک‌های خارجی و همچنین برچیده شدن تحریم‌ها کرده است.

مسئولان اقتصادی دولت فارغ از نتایج مذاکرات هسته‌ای، باید راهکارهایی برای بهبود شرایط فعلی اقتصاد با همین امکانات موجود طراحی کنند.

روزنامه جوان – ۳۱ اردیبهشت

اسماعیل هوشیار
۲۵٫۰۵٫۲۰۱۴