“آزادی های یواشکی” زیر قبای کپک زده اسلامیون! مردم جلوترند

“آزادی های یواشکی” زیر قبای کپک زده اسلامیون! مردم جلوترند
آنچه این روزها تحت عنوان “آزادی های یواشکی” در انترنت و رسانه های جمعی مطرح شده است چیزی جزسنگ اندازی جلوپیشروی مردم مترقی نیست. به عبارتی دیگر، اقدامی بازدارنده علیه جنبش آگاهانه مردم برای خلاصی ازوضع مودجود در جامعه ایران است. ورژنی به شدت ارتجاعی است. برای اسلامیون و شرکایشان عین “صیغه قناعت” است که بر زنان جاری میکنند. میخواهند بگویند که بیشتراز این صداتون را بلند نکنید. با برداشتن یک روسری در خلوت خویش قانع باشید. در اصل، یک هجوم دست راستی با هدف تحمیل عقب گرد به پیشرویهای اجتماعی مردم مترقی است. علیه آزادیخواهی صریح و بی قید وشرط است.
“آزادی های یواشکی” ربطی به تمایلات و مطالبات جامعه ندارد. خود درآوردی است. حامل تمایلات سیاسی از طرف نیروهای ارتجاعی است که بطور مشخص جنبش پرتوقع، مدرن و برابری طلبانه جامعه را هدف قرار داده است. بانیان آن میخواهند این جنبش را قیچی کنند و دوربزنند. کمپینی برای کسب اعتبار و به روز کردن هواخواهان رنگارنگ وضع موجود است. این کمپین از سوبسید بگیران کاخ سفید تا حجره نشینان دنبالچه دولت رژیم اسلامی آب می خورد. از تولیدات ملی- مذهبی هاست که قبلا هم در آستان آیت الله ها برای تجلیل از “حقوق زن” آش نذری میدادند. پشت سراین کمپین نباید رفت.
مردم جامعه ایران به نجات فکر میکنند. برای نجات از وضع موجود لحظه شماری میکنند. میلونها شهروند بیکار هستند، فقر واعتیاد بیداد میکند. فساد و رشوه خواری بی حد و حساب است. حقوق زن و کودک نقض می شود. بساط اعدام و شکنجه دولتی علنی است. دستگاهای دولتی و مذهبی مردم را سرکوب و مرعوب میکنند. حقوق کارگران و کارمندان را پرداخت نمی کنند. میلیونها نفر با دستمزد ناچیز که کفاف زندگیشان را نمیدهد کار میکنند. فاصله طبقاتی زندگی میلیونها انسان را با رنج، مشقت و ناکامی مواجه کرده است.
باید گفت: خانم ها و آقایان! درد مردم فراتر از این «قایم موشک» بازیهاست که شما راه اندخته اید! لطفا ول خرجی نکنید.
بطور واقعی، مردم فراتر از شما فکر میکنند و جلوتر از شما هستند. بگذارید مردم معترض جامعه کار خودشان را بکنند. حرف دلشان را بزنند. مطالبات برحقشان را بخواهند. شعور جامعه را دست کم نگیرید. مردم قدرت پایین کشیدن رژیم اسلامی را دارند. اما هربار که میخواهند کاری بکنند از غرب تا شرق عالم بخط می شوند و درمیدیای نوکرمی لولند که مردم نکنید دنبال شیخ اصلاحاتچی(خاتمی) راه بیفتید، دنبال سبز و بنفش برید. این تراژدی تلخ هر چند گاهی توسط رسانه های امپریالیستی و منبر نشینان و مرتجعین داخلی مهندسی و تکرار میشود. باید، به این وضع پایان داد.
“آزادی های یواشکی” یعنی چه؟ هر آدمی که یک جو شعور داشته باشد، میداند که زنان و جوانان ایران مدتهاست قید محدویت ها را زده اند. از حصارها و جدا سازیهای اجباری گذشته اند. قید مزخرفات اسلامی همچون “حجاب” و”منکرات” را زده اند. هرکس که خودش را به کوچه علی چپ نزند، میداند که زنان، دختران و شهروندان مترقی جامعه ایران برای رژیم اسلامی و دستگاهای مذهبی و سرکوبگرش اصلا تره خورد نمی کنند. شیک وشاد می پوشند. حجاب را رعایت نمیکنند. خوش زیستن را برای خویش به رسمیت می شناسند. مدرن ترین مدل ها و فرم ها را در زندگی فردی، جمعی و خانوادگی شان دارند. این رژیم اسلامی است که برای نجات خویش بطور مدام با مردم مدرن جامعه می جنگد. اما مردم عقب ننشسته اند. برعکس، جلو رفته اند. علیرغم حاکمیت رژیم اسلامی بر جامعه، شیوه زندگی کردن مردم بسیار مدرن و پیشرو است. همینطور، مبارزه و حق طلبی مردم مدرن و پیشرو است. جمهوری اسلامی با تمامی دولتهای مرتجع و “معتدلش” تقلا کرده است که مانع این مدرنیته در زندگی اجتماعی شود. مانع آزادی و عدالت خواهی توده های مردم شود. اما نتوانسته است. این کمپین هرچی باشد بسیارعقب از حرکت های واقعی جامعه است.
کمپین”آزادی های یواشکی” چیزی تازه برای گفتن ندارد. تکرار کهنه گی هاست. چیزی را برای مردم و زنان آزدیخواه به ارمغان نمی آورد. نسل امروز درایران اگر روزی یک دفعه بطورتحمیلی روسری شون پایین می آورند. صد باراز روی میل عقب می برند. آخوندها،بسیجیها پلیس و گله های منکراتچی را مسخره میکنند. دست می اندازند. درمقابل شان می ایستند. می جنگند. با جدال و مبارزه و سر و صورت خونین به مراکزانتظامی وحکومتی برده می شوند. در اولین وهله ای که ازشر نیروهای حکومتی خلاص میشوند، بیشتر از قبل به آزادی های فردی وجمعی خویش می پردازند. درحال حاضر، حتی در دور افتاده ترین روستاها؛ زنان ودختران به مدل های جدید رنگ آمیزی موها و شیک ترین لباسها روی آورد ه اند.شیوه زندگی روزمره زنان یک رویکرد جدید است غیر اسلامی است. واقعیت دارد که مردم امروز نرم های زندگی خویش را به رژیم اسلامی تحمیل کرده اند. رژیم و دستگاهای سرکوبگرش در راه رسیدن به اهدافشان دراین جدال اجتماعی ناکام شده اند و به مراتب عقب زده اند. سالهاست که شهروندان مترقی ایرانی جشن ها و پارتی هایی برپا میکنند که در قلب اروپا همتا ندارد. جنبش آزادی خواهی و برابری طلبی زنان در ایران توقعاتی به مراتب فراتر ازاین جور «یواشکی مواشکی ها» را با خود حمل می کند. لطفا، خاک تو چشم مردم نپاشید! به قول سهراب ” آب را گل آلود نکنید”.
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
آزاد زمانی