تخریب شخصیت اسانلو، دسته گل جدید گروه “گرایش مارکسیست انقلابی”!

تخریب شخصیت اسانلو، دسته گل جدید گروه “گرایش مارکسیست انقلابی”!

مقدمه:

“گرایش مارکسیست انقلابی” که محفلی تروتسکیست –لنینیست است و خودش بارها اعلام کرده که بنا به دلایل خودساخته با ساخته شدن حزب سیاسی طبقه کارگر هم مخالف است، همان محفلی که مدتی قبل به طبقه کارگر ایران فراخوان داد تا تشکلهای علنیش را تعطیل و به زیر زمین بخزد(۲) برای اینکه از سایر “مداخله گران” مشابه عقب نیفتد و کاری کرده باشد ، منصور اسانلو را نشانه گرفته و با تحلیلی به غایت درخشان، به منصور اسانلو و طبقه کارگر ایران رهنمود می دهد (۱). متدی که این محفل برای تخریب اسانلو بکار می برد بسیار زشت است از دید من و باید از سوی همه ازادیخوهان و دست اندرکاران جنبش کارگری محکوم شود همانطور که در دوره قبل اون “رهبری سندیگای کارگری” با پرتاب حملات شخصی به منصور اسانلو عمل کرد و به اندازه کافی محکوم شد.

بحثی که من می کنم و نقدی که بی پرنسیبی محفل مارکسیت انقلابی دارم از سر نقد سیاستهای منصور اسانلو نیست.این طبعا بحثی است که باید بطور سیاسی توسط مبارزینی که فرق لجن پراکنی به مخالف و نقد و مناظره سیاسی را می دانند دنبال شود. منصور اسانلو چه در دورانی که در ایران فعالیت می کرد و چه در مرحله فعالیتهای خارج کشوریش نمایندگی از گرایشی معین درون طبقه کارگر می کند که به جهت سیاسی تا همینجا رفرمیست بوده و به جهت مبارزاتی به گرایش سندیکالیستی جنبش کارگری تعلق داشته.می شود و باید او و سایر فعالین کارگری را از اینجهت نقد کرد.

نکته اینست که ما شاهد تداوم بیماری فرهنگی مزمنی هستیم که چپ ایران و کمونیستهای ایرانی از هر جناح متاسفانه هنوز بهش دچار هستند. برای “زدن مخالف” دست به شانتاژ، اتهام زدن و  فحاشی را مجاز می شمارند. محفل مازیار رازی یک نمونه از این متدها را در اطلاعیه اخیرش (۱) دوباره نشان داد :

(۱)”گرایش مارکسیست انقلابی” چگونه به دریافت کمک مالی توسط اسانلو برخورد می کند؟

از سوی شورای سردبیری گرایش مارکسیست انقلابی” اطلاعیه ای  در تاریخ ۲۵اردیبهشت ۱۹۹۳صادر شد (۱) که خطاب به اسانلو می گوید:”با پولهای الوده(؟) فعالین کارگری را آلوده نکنید”! به فعالین کارگری ایران هم دستور می دهد که کمکهای اسانلو را که “پولهای الوده است” استفاده نکنند!

اما منبع این محفل برای این کشف بزرگ چیست؟

 در برنامه تلویزیون اندیشه (که آگهی تجارتی پخش می کند!) ظاهرا یک کمپین کمک مالی برای اسانلو انجام شده و مبلغی پول جمع اوری شده(صد هزار دلار) . بعد از ملاحظه این برنامه ، سردبیران این “گرایش” جمع می شوند و  مدعی می شوند که:

“رقم پرداختی در واقع مبلغی است که از تثبیت اسانلو به عنوان رهبر جنبش کارگری مورد قبول نهادهای امپریالیستی و بورژوازی متحد آن پرده برداری می کند، به گونه ای که بتواند برای فعالین کارگری هم قابل قبول باشد.” و “”بنا بر شواهد مشخص از قبل این مقطع تاریخی را تحلیل کرده و اکنون تحلیل این گرایش صحت خود را به اثبات می رساند.”

لذا ؟ رهنمود این محفل به کارگران اینست که :

“ما از همۀ فعالین کارگر در بند و یا بیرون از زندان می خواهیم چنان چه در آینده مبلغی از سوی منصور اسانلو  یا حیطه ای که وی در مرکز آن قرار گرفته است به آن ها ارسال شد، از پذیرش آن خودداری کنند.”

(۲)چند پاسخ به دبیران “گرایش مارکسیت انقلابی:

اولا: “شواهد” مشخص تاریخی شما این بود که تلویزیونی که اگهی پخش می کند(حتما نباید اگهی پخش کند!) پولی جمع کرده و لذا؟ پشتش منابع امپریالیستی و برده داری بوده اند!این چه منطقی است؟ کمک مالی برای احزاب و سازمانها و فعالین سیاسی و فرهنگی جمع کردن جرم است؟ انهم جلوی جامعه؟! اگر این کمک مالی را شما می گرفتید می شد کارگری ؟!

دوما: فرق شما با انها که به منصور اسانلو از زاویه “مسائل خانوادگی و شخصی” حمله کردند و او را از سندیکای واحد اخراج کردند چیست؟

سوما: چرا نمی روید سراغ سیاستهای مشخص منصور اسانلو؟ چرا از زاویه “کمکهای مالی” انهم با این شیوه ابکی و نخ نما می خواهید او را “افشا” کنید؟

چهارم: در دنیای کنونی که فعالین سیاسی و کارگری زیر سخت ترین فشارها در داخل و خارج کشور هستند اگر کمک مالی نگیرند و از امکانات محدود موجود از مردم کمک نگیرند چه باید بکنند؟ دلیل شما این بود که چون تلویزیون تماشا اگهی می گیرد لذا امپریالیستی است؟!

پنجم: اگر منصور اسانلو می خواست از امپریالیستها کمک مالی بگیرد لازم بود بقول شما اون “شوی تلویزیونی” انجام شود؟ اساسا سنت امپریالیستها و “برده داران” تا بحال اینجوری بوده؟

چرا باید برای خودنمائی گروه خود اینقدر نازل ظاهر شوید؟ چرا به نقدهای سیاسی به منصور اسانلو نمی پردازید و از این نوع افشاگریهای تهوع آور استفاده می کنید؟ واقعا فکر می کنید طبقه کارگر و فعالین کارگری برای این “فراخوانهای شما”تره خورد می کنند؟ ایا شما با این فراخوانها دارید گرایش کمونیستی طبقه کارگر ایران را تقویت می کنید یا فقط خودتان را مضحکه می کنید؟!

خلاصه:

برای “مطرح شدن” متاسفانه محفلها و گروههای کمونیستی خارج کشوری دست به هر ابزاری می زنند.یکی برهنگی و متدهای انارکوفمینیستی را تکرار می کند دیگری “افشاگری” بر علیه فعالین کارگری می کند! این متدها علامت حاشیه ای بودن کمونیزم ایرانیست.نشانه بن بست کمونیزم لنینیستی و ایدئولوژیک است.چیزی بیشتر نیست.با این متدها راه بجائی نمی برید!

منابع دیگر:

(۱)آقای اسانلو، با پول های آلوده فعالین کارگری را آلوده نکنید، لطفاً آن را برای خود نگه دارید.(شورای دبیری گرایش مارکسست انقلابی)

http://militaant.com/?p=3985

(۲)سعید صالحی نیا:کارگران ایران مخفی شوید! (فراخوان عیرضا بیانی)

“کارگران ایران مخفی شوید! علیرضا بیانی فراخوان می دهد!

(۳)سعید صالحی نیا: در حاشیه اخراج مشکوک منصور اسانلو:
http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=38954

(۴)آرشیو نقدها به “گرایش مارکسیست انقلابی” از: سعید صالحی نیا(آپدیت ۱۸ می ۲۰۱۴)

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١۴/۶۴۲-آرشیو-نقدها-به-“گرایش-مارکسیست-انقلابی”-از-سعید-صالحی-نیا-آپدیت-۱۸-می-۲۰۱۴