طبق قانونی بی قانون، حکم قتل فرزاد کمانگر صادر شد!

 محمدامین کمانگر

جرا ئمی که فرزاد کمانگر را روانه زندان کرد وبا اسناد به این جرائم در یک دادگاه هفت دقیقه ای حکم قتل اورا هم صادر نمودند!! فرزاد کمانگر امروزه نه فقط در کردستان و در ایران ، چهرۀ آشنا ودوست داشتنی است . بلکه درجهان هم در میان انسانهای شرافتمند با وجدانی که  انسانیت را می جویند تا از شأن و حرمت انسان  دفاع کنند چهرۀ  آشنایی شده است. با وجود این خیلیها هم هنوز فرزاد را نمی شناسند. فرزاد معلمی جوان و پر شوری است که بخاطرخدمت به انسانها وبه اسانیت شغل شریف معلمی را انتخاب کرد تا با تعداد هر چه بیشتری از مردم در تماس باشد.تا بتواند درد و رنج  اکثر آنهارا در اشکال مختلف به تصویر بکشد و منعکس نماید، و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

او برای مردمی است که هر لحظه از زندگی را با هزاران درد و رنج و فقر می گذرانند وآن را زندگی می نامند.اهداف زیبایش با این سوأل طرح شده که چرا انسان بخاطر سیر کردن شکم باید همیشه در عذاب باشد؟ در ضمن اگر کوله پشتی اش را نگاه کنید پر از کتاب است کتابهایی که در آن نوشته شده است ، بابا آب داد اما ، بابا چرا نان ندارد که بدهد!؟ و در تۀ آن نیز سوزن ونخی است برای پینه کردن کشف وکلاه شاگردانش. او قلبش برای همه و بخاطر همه می طپد ، آنچنان عاشق انسان و انسانیت است که برادر و فامیل وبیگانه را نمی شناسد و در یک جمله باید بگویم که انسانیتش مرزی را نمی شناسد. چون بنی آدم اعضای یکدیگرند و انسانیت و احترام  به انسانها برایش از همه چیز مقدس تر و مهمتر است. او صاحب رقیق ترین عواطف انسانی  است و در همین راستا است که تعداد زیادی از معتادان نیزدر کشاکش مرگ وزندگی توسط کمکهای مادی ومعنوی و واقعاً دلسوزانه او به آغوش خانواده هایشان باز گشته اند. او در این باره می گوید معتادان بیماران نیازمندی هستند که به کمکهای وسیع من وشما احتیاج دارند ودر این راه با آغوش بازهرآنچه که توانست عاشقانه دریغ نکرد. ولی افسوس آنجا که تجاوز به عدالت جزبدیهیات است. به علت این جرائم ، توسط قانونی که فاقد هستۀ عدالت ، انصاف وانسانیت است وبه رأی عالیجنابانی که از رقص مرگ انسانها بر روی طناب دار لذّت می برند حکم قتلش صادر شده است.

از طرف مقامات حکومت امان نامه ای به ایشان داده  میشود تا آنرا پر کند وتقاضای بخشش نماید. اما ایشان می گویند من که کاری  نکرده ام  مرتکب گناهی نشده ام پس تقضای بخشش از چه کسی ؟ و از چه؟

آقای بهرامیان وکیل مدافع فرزاد  هم می گوید که فرزاد کمانگر بیگناه است اگر ایشان  تبرء نشوند من به دادگاه لاهه شکایت خواهم کرد. فرزاد هم از انسانهای شریفی که برای رهایی او تلاش نموده و تلاش می نمایند صمیمانه سپاسگزاری کرده است.

معلمان ، دانشجویان، دانش آموزان، کارگران، مردم آزدیخواه ایران!

باید همه باهم یکصدا شویم ، نظاره گر این اوضاع دردناک نباشید ، امروز اگر برمن است، فردا برشما و پس فردا بردیگری است. اگر شما سکوت کنید ، این دادگاههای هفت دقیه ای و این احکام شوم ، در راه همۀ آزادیخواهان ماست ، پس نگذارید که نسلهای آینده برما نفرین بفرستند. در محل کار و زندگی ، درمدرسه و دانشگاه  و کارخانه و هرجا که درست تشخیص می دهید اتحاد عمل بوجود بیاورید، اعتراض کنید. کمیته های اضطراری درست کنید. کوچه وخیابان و میادین شهر هارا با شعار نه  به اعدام سیاه کنید.در حساس ترین شرایط هستیم  و این حکم انسانی ماست که خاموش ننشینیم. فردا دیر است از همین حالا باید شروع کرد . تلاش جمعی ما یعنی قدرت ما می تواند جان فرزاد کمانگر وفرزادهای  دیگر را نجات دهد.

                          زنده باد انسانیت