به احکام دادگاه رژیم علیه کارگران سنندج اعتراض کنیم!

برهان دیوارگر
روز یکشنبه ۶ اوت، شعبه ١٠۴ دادگاه سنندج برای هر کدام از ١١ نفر  کارگران دستگیر شده در اول مه سنندج احکام ٩١ روز حبس تعریزی  و ١٠ ضربه شلاق صادر کرده است. این احکام برای دوستان عزیز، اقبا ل لطیفی ،صدیق صبحانی ، فارس گویلی، خالد سواری ، طیب چتانی ، یدالله مرادی ، طیب ملا ئی، صدیق امجدی ،حبیب الله کله کانی، محی الدین رجبی و عباس اندریانی صادر شده است. “جرم” این کارگران شرکت در مراسم اول مه و تلاش برای جشن گرفتن روز کارگر است.

زندان و شلاق زدن کارگران به جرم برگزاری روز جهانی کارگری نه تنها ضد کارگری است، جنایتکارانه و ضد انسانی است. این عمل دادگاه جمهوری اسلامی در سنندج تف کردن بر هر گونه حقوق کارگری و حق حیات و زنده بودن در جامعه است.
این احکام در شرایطی اعلام شده است که همزمان محمود صالحی و منصور اسالو به جرایمی مشابه در زندانند و علیرغم اعتراضات وسیع جهانی، سران جمهوری اسلامی گوششان بدهکار نیست. این احکام در شرایطی اعلام میشود که مرتضی اصلاحچی در بند ١٠٩ زندان اوین زیر شکنجه رنج میکشد، چوبهای اعدام راه انداخته و هر روز تعدادی را به بهانه های مختلف اعدام میکنند. با این توحش افسار گسیخته قرار است زبان اعتراض مردم را ببرند و همگی را به تمکین وادارند.
به این رذالت نباید تن داد! علیه این احکام و برای لغو احکام صادره و آزادی کارگران دربند و آزادی زندانیان سیاسی باید دست به اعتراض وسیع و همه جانبه زد.
شاکیان این کارگران دادگاه عمومی  و دادسرای انقلاب جمهوری میباشند که در طول حیات خودشان به غیر از سرکوب و کشتار و اعدام کارگران و آزادیخواهان حکم دیگری را صادر نکرده اند. اگر قرار است کسی محکوم شود و حکم علیه اش صادر شود، این دادگاه اسلامی رژیم و سران آنها است نه کارگران سنندج. جنایتکاران و قاتلین مردم و عاملین گرسنگی و فلاکت و محرومیت مردم ایران بر میز حاکم و قاضی نشسته و کارگر و ستمدیده جامعه را به جرم جشن روز کارگر و اعتراض به قصاوت و جنایت،  محاکمه خواهند کرد. اینها را از قاتلین مردم نباید قبول کرد.
کارگران و مردم سنندج نباید اجازه دهند عاملین این احکام جرات کنند آفتابی شوند. این احکام باید لغو شود و این کار از ما کارگران و مردم آزادیخواه ساخته است. باید متحد شد، دست در دست هم گذاشت و خواهان لغو این احکام و آزادی بقیه کارگران زندانی شد. این کار با اعتراض هماهنگ و با اتحاد ما ممکن است. هیچ دست غیبی در کار نیست. تنها خود ما کارگران و مردم آزاده میتوانیم در مقابل این موج توحش ایستاده و استادان نقشه قتل و جنایت را سر جایشان بگزاریم. کارگر کمونیست و رهبر و فعال کارگری، رهبران و دلسوزان مردم، فعالین آزادیخواه و کمونیست در این جدال نقش تعیین کننده را به عنوان عامل اتحاد مردم دارند. باید پا پیش گذاشت و مردم را حول خواست لغو احکام صادره و آزادی زندانی سیاسی متحد کرد و به میدان آورد.
برهان دیوارگر
٧ اوت ٢٠٠٧
Borhandivargar2006@yahoo.com