رژیم اسلامی، حماس و داعش ورود معلم مرد به مدارس دخترانه را ممنوع کردند!

اجرای طرح های ارتجاعی، پس مانده و شکست خورده از مراکز آموزشی، در دولت ها ی پیشین را “فانی”وزیر آموزش و پرورش رژیم اسلامی، در دولت امنیتی- اطلاعاتی”تدبیر و امید”عهده دار است. این در حالی است که نامبرده به دلیل”حاکم‌شدن موج نارضایتی در وزارت آموزش و پرورش رژیم، افت تحصیلی، عدم توجه به تحول بنیادین در آموزش و پرورش و … قرار است، استیضاح شود.
در بخشی از ممنوعیت حضور معلم مرد در مراکز آموزشی دخترانه، که در سال ۱۳۸۶ طی بخشنامه ای تصویب و ابلاغ شد، آمده است”استفاده از نیروهای مرد فقط در فعالیت‌های فوق برنامه و منوط به متأهل بودن دبیر مرد، داشتن ۳۵ سال سن به بالا و بهره‌مندی از سابقه و تخصص در رشته مورد نظر برای سال تحصیلی ۸۶-۸۷ بلامانع است.”طی سال تحصیلی ۸۷ و بعد از آن مدارس غیرانتفاعی، در کادر رسمی و عمومی خود و همچنین مدارس دولتی، در فوق برنامه ازدبیران مرداستفاده میشد.”
اما روند سیاست ارتجاعی تفکیک بر مبنای جنسیت در مراکز آموزشی دخترانه همزمان با آغاز بکار دولت روحانی، روزانه ابعاد وسیعتری به خود می گیرد. تا جائیکه تحمل مدرسین مرد در مراکز آموزشی در همین سطح برای دولت”تدبیر و امید”، غیر قابل قبول شده است. “علی زرافشان”معاون آموزش متوسطه، به خبرنگار پانا گفت”معلمان مرد با کسب مجوز از آموزش و پرورش و تحت شرایطی خاصی، در برخی از کلاس های فوق برنامه به خصوص کلاس های کنکور به ویژه در مدارس غیردولتی اجازه تدریس دارند.”
قبل از شاخ و شونه کشیدن اخیر علی زرافشان معاون وزیر آموزش وپرورش در دولت روحانی، روال تدریس به گونه ای بود که، “زیست شناسی و دین و زندگی(بینش اسلامی)”توسط دبیران زن و مرد در مدارس پسرانه و دخترانه تدریس می شد. در خصوص آموزشگاه های آزاد و مدارس غیر دولتی این محدودیت وجود نداشت. به این ترتیب این حداقل از تدریس دبیر مرد در این نوع از مدارس و با کسب مجوز از آموزش و پرورش، معنایش ممنوعیت تدریس معلم مرد در مراکز آموزشی دولتی و غیر دولتی است.
این نوع از احکام اسلامی – ارتجاعی برگرفتە از قوانین اسلامی این دار و دسته سرکوبگر، علاوه بر افغانستان و تعدادی از کشور های عربی، به دستور سازمان های تروریستی داعش، در کشور سوریه و در بخشی از فلسطین که تحت کنترل سازمان حماس است، به پیروی از قوانین ارتجاعی _ اسلامی و به تقلید از رژیم اسلامی حاکم بر ایران، تدرس معلم مرد در مراکز آموزشی دخترانه را ممنوع کرده اند.
به گزارش سایت”سیاست ما”به نقل از رویتر، سران دولت حماس در غزه در دستور العملی”تدریس معلمان مرد در کلاسهای دخترانه را در سال تحصیلی جاری ممنوع کردند. در این دستور العمل همچنین خواسته شده است که کلاسهای دختران و پسران از یکدیگر تفکیک شوند. این دستور العمل از سوی وزارت فرهنگ و آموزش دولت حماس صادر شده است و شامل همه مدارس خصوصی، مدارس تحت پوشش سازمان ملل و نیز سراسر غزه می شود.”
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از دمشق، “تروریست‌های”داعش”یا همان “دولت اسلامی عراق و شام “، به منظور جلوگیری از تدریس معلمان مرد برای دانش‌آموزان دختر، به مدرسه”یوسف حزوانی”در”ریف”حلب واقع در شمال سوریه، یورش برده و آن را تصرف کردند و تمام ۲۰ کادر آموزشی آن را اخراج کردند، تا از تدریس معلمان مرد برای دانش‌آموزان دختر در مرحله راهنمایی و متوسطه جلوگیری کنند. همچنین داعش ضمن تعطیل کردن مدرسه”حزوانی”، اعلام کردکه این مدرسه از این پس کاملآ دخترانه خواهد بود.”
توهین آشکار به مقام و منزلت معلم و دانش آموزان دختر در مراکز آموزشی، در بینش ارتجاعی – اسلامی این تروریست های مسلمان، مرز مشخصی ندارد. متقاضیان مرد به هنگام استخدام در آموزش و پرورش رژیم اسلامی، از هزار و یک فیلتر گزینشی عبور داده میشوند. خمینی امام این تروریست ها می گوید”معلم انسان درست می کند، همان شغل انبیاست، انبیاء آمده اند انسان درست کنند، آن ها معلم بشرهستند، شماهم معلم یک عده هستید.”
این کلمات و جملات ناموزون و بی پایه به منظور فریب افکار عمومی، در مقایسه با بخشنامه وزارت آموزش و پرورش کنونی دولت روحانی در ممنوعیت تدریس معلم مرد در مدارس دخترانه، در جزئیات همخوانی چندانی ندارد. در این بخشنامه برای اولین بار سن بلوغ نیز برای”انبیائی”که شغل آنها انسان سازی است تغییر کرده است، به نحوی که از ۱۸ سالگی به ۳۵ سالگی ارتقاء یافته است. طبق بخشنامه اخیر دولت امنیتی- اطلاعاتی”تدبیر و امید”، سن ورود معلم مرد به مدارس دخترانه بایستی کمتر از ۳۵ سال نباشد، در غیر این صورت تدریس و ورود آنها به مراکز آموزشی دخترانه ممنوع و مدیر”متخلف”در این مدارس جریمه خواهند شد.
این در حالی است که آخوند های رژیم، انواع و اقسام بسیجی ها، مداحان مرد در سنین مختلف و تازگی ها فرماندهان نظامی و حرب الهی هائی که درب مدارس دخترانه همیشه بر رویشان باز است، روز سه شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ همراه با دانش آموزان بسیجی در مدرسه دخترانه ای در شهر خلخال موفق به ساخت نوعی” آر – پی – جی آتشین آبی”شدند که به گفته خبرگزاری فرهنگیان، به نقل از خبر انلاین، افتخار سازندگان آن این است که، “برای پرتاب گلوله از هیچ نوع مواد منفجره و آتش زا استفاده نمی کنند.”اما قدرت تخریب آن به مراتب بیشتر است؟! به این ترتیب دانش آموزان دختر در یکی از دبیرستانهای شهر خلخال در راستای شعارنوروزی سال ۱۳۹۳، “سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی”که توسط خامنه ای نام گذاری شد، بخش”فرهنگی با عزم جهادی”از این شعار را در بخشی از آذربایجان ایران تحت حاکمیت رژیم اسلامی، را با ساخت آر- پی- جی متحقق کردند!؟
امید است این دانش آموزان دختر بجای اختراع اسلحه های آدم کشی، در فکر ارتقاع آگاهی علمی و سیاسی خود باشند، تا در محیطی بدور از جنگ و ستیز، عاری از خشونت و بدون قانون ارتجاعی تفکیک بر مبنای جنسیت، در کنار سایر همکلاسی های پسر خود با آرامش خاطر بیشتری دوران تحصیلی و جوانی خود را سپری کنند. اما شکی نیست تا حکومت نضج گرفته از جنگ پا بر جا باشد چنین امیدی متحقق نخواهد شد.
اما محدودیت های معلمان زن و مرد، تنها به ممنوعیت تدریس در مدارس و مراکز آموزشی دخترانه و پسرانه نیست، بلکه فشار و محدودیت های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بر معلمان زن و مرد، روزانه ابعاد وسیع تری به خود میگیرد.
توجه شما را به مطلب کوتاهی از”علی ماهر”ساکن چا بهار، یکی از شهر های استان سیستان و بلوچستان، تحت عنوان”وعده”، بر گرفته از سایت فرهنگیان، که به تاریخ سه شنبه نوزدهم فروردین ۱۳۹۳ انتشار یافته جلب میکنم.
“قبل از آغاز سال نو خورشید برای اغفال معلمان در پرداخت معوقه هایشان از سوی وزارت آموزش و پرورش هر روز اطلاعیه و بخشنامه صادر می شود تا معلمان لااقل دلشان به این حرف ها خوش شود. یکی از این دلخوشی ها خبر پرداخت مرخصی مناطق محروم یا کمتر توسعه یافته بود که قرار بود معادل نیم ماه حقوق سال ۱۳۸۷را بعنوان مرخصی به معلمان پرداخت نمایند و در روزهای آخر اسفند ۹۲آموزش و حسابداری شدیدآ روی این بخشنامه ساعتها کار کردند و می گفتند ادارات کل فایل این همکاران را فوری خواسته تا قبل عید پرداخت کنند. عید رسید گفتند بعد عید. بعدآ فرمودند از ۱۳فروردین به بعد پرداخت میشود وتا اینکه امروز از اداره شنیدم این مرخصی لغو گردید؟آخه چقدر شما باید به معلم جماعت یالان و دروغ بگوئید .مگه ما بچه ایم؟
با این حرف یاد دوران بچەگیم افتادم که دانش آموز کلاس اول ابتدائی بودم ، بابام قول خرید دوچرخه را به من داد. من در سال اول قبول شدم از دوچرخه خبری نشد. دوم تا پنجم را با نمرات عالی قبول می شدم ولی از دوچرخه خبری نشد. هر موقع به بابام و مامانم می گفتم جواب می دادند می خریم، بابا هنوز نرفته کار و یا بابا پول نداره، این راهم بگویم در اوایل انقلاب من کلاس اول بودم وشغل بابام مهندسی شرکت ساختمانی بود. سال اول راهنمایی رسیدم منم درس نخوندم ومردود شدم وسال دوم راهنمایی هم مردود شدم و این کارارو از روی عمد وکینه انجام دادم که چرا بابام به من دروغ گفت و سال سوم بابام رفت یک دوچرخه دست دوم مال پسر همسایه را برام خرید و من هم …….. بعد چند سال ضربه اون روزها و دو سال مردودی را الان احساس می کنم ؟مسئولین محترم حال شما هم مثل بابای من چرا همش دروغ و وعده حواله بچه هاتون می کنید. آیا احساس نمی کنید که کمی هم توجه به معلمان لازمه جامعه معلمان است؟ یارانه مسکن فرهنگیان را قطع کردید. مرخصی و پاداش مناطق محروم …..حق مسکن وحق نوار مرزی ویژه مناطق مرزنشینان غیور راحذف کردید. اضافه کاری حذف شد. کارانه حذف شد. بن فرهنگیان حذف شد و.. در مقابل هزینه های آب و برق و گاز و خوار و بار صدبرابر شد و …حالا شما بفرمایید ما چیکار کنیم؟ خداوند به ما صبر بدهد…(علی ماهر از چابهار).”
شاید لازم به توضیح این واقعیت ساده و عینی به معلم عزیز و معترض به وضع موجود، آقای”علی ماهر”نباشد، وعده پوچ و دروغ، حقه بازی و دزدی، شکنجه، و جنایت، زندان و اعدام، تفکیک بر مبنای جنسیت در همه سطوح جامعه و ….. از مشخصه های نظامی است که حکومت آن بر مبنای مذهب تعریف و پایه گذاری شده است. مجریان و حامیان این سیستم از نظام اسلامی که در آن ولایت فقیه حاکم مطلق است، برای بقای خود و اربابان سرمایه دارشان دست به هر دروغ ،حقە و جنایتی(تقیه اسلامی) خواهند زد.
سرنگونی نظام سرمایه داری حاکم بر ایران، نه با صبر و پشت بستن به خدا، خرافه، مذهب، جناح های رنگارنگ سرمایه و دولت های حامی آنان ، بلکه با تعرضی متقابل و سازمانیافته، با اتکا به آگاهی، اتحاد، مبارزه و همبستگی تودەهای تحت ستم و سرکوب از جمله، معلمان، دانش آموزان و
دانشجویان در اتحاد و هماهنگی با تشکل های واقعی و خود ساخته کارگران و جنبش انقلابی طبقه
کارگر علیه حاکمیت استبدای – مذهبی رژیم اسلامی عملی خواهد شد. ۱۱ – ۴ – ۲۰۱۴