ا ز دولت اعتدال تا سیاست جدید سازمدهی حزب حکمتیست (خط رسمی)

در رزوهای ۲۹ و۳۰ مارس ۲۰۱۴ این حزب پلونم سی ام خود را برگزار وبیانیه ان را رو به بیرون اعلام کردند .

مباحثی که در پلونم این حزب سر ان بحث شده است به این شرح است.
۱- حزب بعد از کنگره
٢- اولویتهای حزب
٣-
۴-
در مبحت بعد از کنگره ، بحثی بود در پلونم سی ام این حزب از فرجه ها و امکانهای برای دخالت سیاسی تشکیلاتی در سیاست ایران، به عنوان یک حزب کمونیستی روی ان بحث شده است .این به نوعی در مبحث اولویتهای حزب هم به نوعی خود نمای میکند .
انچه در اینجا مورد بحث است و باید ریزبینانه به بحث نگاه کرد این است . وقتی به عنوان یک جریان کمونیستی از فرجه ها وامکانهای برای دخالت در سیاست بحث میشود . باید نکات موردی را برشمرد که کدام فرجه، وکدام امکان باز شده است . که به نوعی می تواتن در سیاست وسازمندهی دخالت نمود . با این وصف سولاتی پیش می اید .
ایا این حزب توانسته ۱% از طبقه کارگر ایران متشکل کند ، ایا جامعه سر سایتهای این حزب محوری شده اند .وایا بحث تحزب کمونیستی طبقه کارگر به عنوان عطفی تو فضای سیاسی وطبقه کارگر ایران واقع شده است. به نظرم هیچ کدام از اینها نیست .
با این وصف فرجه های امید برای دخالت در سیاست ایران در این حزب چیست.
به دنبال روی کار امدن حسن روحانی و کابینه دولت اعتدال و امید ، سیاست حزب حکمتیست (خط رسمی) بر این مبنا که گویا در دوره های گذشته بر اساس فاکتورهای که در دوره سازندگی(هاشمی) گرفته تا دوره ریس جمهوری احمدی نژاد کاملا متفاوت است .
با این فاکتور در تمام این دوره ها بنا به مقتضیات دوره ای رئیس جمهوری و فضای سیاسی وقت در دوره های حاکمیت طبقه کارگر ایران معذوب به تسکین کردن در برابرخو استه ها ومطالبتشان کرده اند
با این توضیح می توانم اینطور تشریح کنم ، حزب حکمتیست (خط رسمی ) مبناء امکان وفرجه های باز در سازمندهی طبقه کار گر را دولت اعتدال وامید میبیند ، بر این اساس که در دولت حسن روحانی در فضای سیاسی ،بین الملی و از بین رفتن سایه سیاه جنگ ، طبقه کارگر و بخصوص بخش صنعتی ان برای محقق کردن خواسته ها ومطالبات واقعی خودشان بیشتر از همیشه به میدان مبارزه علیه جمهوری اسلامی می ایند حکومت به مصاف می طلبند.
این نوع دید و نگرش حزب حکمتیست (خط رسمی)برای دخالت در سیاست و تحولات اخیر خیلی راست روانه و سطحی می باشد.

محسن حسینی