ختنه ی زنان وحشیانه ترین شکل شکنجه ی انسان!

ختنه ی زنان وحشیانه ترین شکل شکنجه ی انسان!
روز ششم فوریه روز جهانی علیه ی خنته ی دختران است! من هیچگاه عادت نداشته و ندارم که تنها به بازخوانی تواریخ و مناسبت ها بپردازم و بیانیه ی احساسی صادر کنم! تلاش من این
بوده در سطح توان خود صدای اعتراضی بخشی از جامعه ایی باشم که منفعت و سرنوشت مشترک طبقاتی با انان داشته و تلاش کرده ام از هر طریقی این صدا را به گوش جامعه برسانم!
زمانی که شش سال بیشتر نداشتم و مقاومت بسیاری از پسران هم محل را در مقابله با سنت کثیف ختنه با چشم می دیدم از ختنه هراس داشتم! زمانی را به خاطر میاورم که ختنه چی های دوره گرد با یک تیغ غیر بهداشتی ( چاقوی کند )،محل به محل و دهات به دهات به دنبال ختنه ی
اطفال و کودکان گشته و پسرانی تا سنین ۱۰ و ۱۲ سال به بالا از جمله برادر بزرگ خود را به یاد می اورم که شدیدا از ختنه هراس داشتند و هنگامی که این ختنه چی کثافت ” گون بر” را میدیدند فراری می شدند!
یک شب همان شخص ختنه چی که خوشبختانه اسمش یادم نیست در منزل ما شب را به انتظار ختنه کردن برادر بزرگترم که کل شب را متواری بود به صبح رسانده و هنگامی که صبحگاه برادرم با این خیال که دیگر اقای “گون بر” گورش را گم کرده، برگشت
منزل و او را در اتاق خوابش با وسایل لعنتی اش دید! همان موقع برادرم از ترس شلوارش را خیس کرد!
همان موقع شوهر عمه ام که مردی ساده لوح و بیچاره بود راجع به ختنه ی دختران در مناطق عقب مانده تر مانند اورامانات و کردستان عراق با ما صحبت می کرد و برادرم را دلداری می داد!
من هنگام
شنیدن صحبت های شوهر عمه ام ابتدا مساله را یک شوخی بیشتر قلمداد نکردم ، چون هیچگاه چنین تصوری نداشتم که زنان هم ختنه شوند، اما بعدها که اصرار داشت و اعلام کرد که جدی می گوید ،با اینکه شش سال بیشتر سن نداشتم، مو بر بدنم سیخ شده بود!
در طول نزدیک به ۲۸ سال زندگی هنوز هم نمی توانم باور کنم که انسان تا این اندازه مرتجع و جنایتکار باشد که همنوع خود را برای همیشه از لحاظ جنسی ناقص کند، تا او را از لذت طبیعی ایی که
در بین انسان، حیوان و به شکل دیگر در گیاهان مشترک است، محروم نماید!
در دوره ی دانشجویی به دلیل تحصیل در رشته ی پژوهشگری علوم اجتماعی، تحقیق های مختلفی را در زمینه ی های مختلف انجام داده و به موضوعات مختلف تحقیقاتی فکر کرده بودم، اما هیچگاه به موضوع ختنه ی دختران فکر نکرده بودم! هیچگاه!
زمانی که در کردستان عراق بودم با دختری رابطه داشتم که ختنه شده بود! زمانی که این مساله را برام تعریف کرد شوک شدیدی بهم وارد شد! زمانی که یک مطلب انگلیسی را از یکی از محققان زن عراقی دیده که یکی از دوستانم ( بیژن رنجبر ) ان را به فارسی برگرداند، متوجه شدم که مساله ی ختنه ی دختران در کردستان عراق یک مساله ی واقعی و حتی می توان گفت در بخشی از جاها یک سنت جا افتاده است!
از ان دوره تاکنون
بارها دنبال منابع دسته اول که با تحقیق میدانی جمع اوری شده باشد ، گشته ام اما تاکنون هیچ منبع قابل رجوع و دقیقی را پیدا نکرده ام! یکی از دلایلش این است که در بسیاری مناطق صحبت کردن در مورد الت تناسلی بخصوص الت تناسلی زن یک تابوی بزرگ محسوب می شود و این الت به عنوان “ناموس” مردان خانواده و ایل و عشیره به حساب می اید!
دستگاه مافیایی چاقو کش موسوم به حکومت اقلیم کردستان عراق که با تکیه بر اقتصاد نفتی یک
بروکراسی عریض و طویل همراه با فساد در بالا را درست کرده است برای حفظ اتوریته ی خود و حفظ وضع موجود به نفع اوباش عشایر در قدرت، پوسیده ترین سنت ها را حفظ کرده و هر روز بازتولید می کند! انتقاد به سران عشایر که در راس مافیای احزاب قمه کش ناسیونالست کورد هستند، حکم مرگ را دارد! صحبت کردن از ازادی زن و صحبت کردن در مورد ” ناموس ” اراذل و اوباش حکومتی منجر به ترور منتقد می شود!
سردشت عثمان دانشجویی که در روزنامه
دیواری دانشگاه دو سه تا مطلب بیشتر ننوشته بود، در یکی از نوشته هایش به حالتی طعنه امیز نوشته بود که دوست دارد داماد مسعود بارزانی شود، روز بعد جنازه اش در بیرون شهر اربیل پیدا شد!
بنابراین در جامعه ی که حاکمان ان تا این اندازه توحش و بربریت قومی قبیله یی، مذهبی و جهالت را حفظ کرده باشند، مسلم است کسانی که دست به ختنه ی دختران می زنند اطلاعات دقیق را در اختیار محقیقن قرار نخواهند داد!
بنابراین اکتفا به تحقیقات میدانی ایی که تا امروز صورت گرفته برای من زیاد جالب نبوده، امارهای رسمی هم همیشه بخش کوچکی از واقعییت را بازتاب می دهند!
ختنه ی” دختران ”
من مطقا با ” ختنه ” ، چه ختنه ی مردان و چه زنان مطلقا مخالف بوده و معتقدم این سنت یکی از پوسیده ترین سنت هایی است که مذاهب و ادیان برای کنترل میل جنسی انسان به خصوص در زنان به ان دست می زنند.
میل جنسی میلی کاملا غریزی و طبیعی است که باید به شکل کاملا طبیعی به ان پاسخ داده شود! میل جنسی یک نیاز مشترک در بین حیوانات گیاهان و انسان ها است. اینکه اینگونه مذاهب به ویژه دین اسلام این سنت ما فوق ارتجاعی علیه زنان را به کار می گیرد را باید در ماهییت به غایت ضد بشری و ضد زن اسلام جستجو کرد، که هدایت طبیعی و انسانی قوی ترین میل غریزی در وجود انسان را به شیوه هایی به غایت ضد بشری سرکوب کرده و اینگونه تلاش می کنند که میل جنسی دختران را کنترل کنند تا بتوانند ” حجب ” و ” حیا ” و پرده ی لعنتی” بکارت “را تا روز ازدواج اجباری یا سنتی حفظ کنند!

عمل ختنه از نظر من از زمره ی بزرگترین جنایاتی است که بشریت ممکن است مرتکب ان شود! جنایتی در حد نفس کشی ( اعدام ) و نسل کشی! جنایتی که قربانی ان باید تا اخر عمر زجر بکشد! ممکن است میل جنسی قربانی برای همیشه از بین برود! ممکن است قربانی علیرغم نداشتن تمایل جنسی تا ابد با مردی زندگی کند و سکس داشته باشد در صورتی که کمترین لذتی از ان رابطه نبرد و هر روز و هر شب بهش تجاوز شده بوده یا بشود!
برای جلوگیری از ادامه ی این توحش نیاز به مبارزه ی رادیکال از پایین است! باید توده های مردم اگاه شوند! باید اطلاعات رادیکال و مترقی در اختیار مردم قرار گیرد! باید مردم و به ویژه زنان در کشورها و مناطقی که هنوز این سنت های وحشیانه و کثیف وجود دارد به منافع خود اگاه کرد!
باید مردم را از پایین علیه ارتجاع، سنت های پوسیده ، مذهب ، دولت هایی که هنوز سنت های ارتجاعی را حفظ و بازتولید می کنند، سازمان داد! باید جنبید! فردا دیر است از همین امروز باید شورع کرد! سخت است اما غیر ممکن نیست!
باید بساط دولت هایی که هنوز زیر نام پلورالیسم و مولتی کالچرالیسم به کثیف ترین عقاید، ایدولوژی های و مذاهب اجازه ی دست زدن به این اعمال خشونت امیز را می دهند بر پیچید!
باید به موقع خود تمام کسانی را که دست به توحش و ختنه به ویژه ختنه ی دختران زده اند و تمام کسانی که از این سنت پوسیده دفاع کرده و یا ان را توجیه کرده، به شیوه یی عادلانه محاکمه کرد!
نه به خشونت علیه انسان
نه به ختنه چه ختنه ی دختران و چه پسران!
حسن معارفی پور
۰۶٫۰۲٫۲۰۱۴
هایدلبرگ المان