چند نکته ی مهم در مورد اضافه شدن یک تبصره به قوانین پناهندگی در اتحادیه ی اروپا، ناسیونالیسم و سیاست های فاشیستی دولت های بورژوایی!

چند نکته ی مهم در مورد اضافه شدن یک تبصره به قوانین پناهندگی در اتحادیه ی اروپا، ناسیونالیسم و سیاست های فاشیستی دولت های بورژوایی!

سایت دویچه وله ی فارسی اعلام کرده است که اعتراض یک پناهنده ی” ایرانی “باعث شده است که تبصره
ی به قانون پناهندگی اضافه شود و متقاضیانی که در کشورهای مختلف اروپایی بخصوص یونان با انها بد رفتاری شده است، به یونان باز گردانده نخواهند شد!
بر اساس قانون پناهندگی شخص متقاضی درخواست پناهندگی، تنها از یکی از کشورهای اتحادیه ی اروپا می تواند درخواست پناهندگی کند! درخواست پناهندگی کردن با دستگیر کردن زورکی از جانب اراذل و اوباش پلیس و اثر انگشت گرفتن با زور اردنگی البته زمین تا اسمان فرق
می کند، اما ظاهرا اثر انگشت گرفتن از هر پناهنده یی که اتفاقی توسط پلیس راسیست کشورهای اروپایی دستگیر می شود، اتوماتیک درخواست پناهندگی محسوب می شود!
اما در مورد تبصره ی اضافه شده به قانون پناهندگی!
قبل از هر چیز اعلام کنم که اعتراض یک فرد، به صورت
فردی بدون پشتوانه ی اجتماعی قوی حتی در پیشرفته ترین کشورهای جهان برای گرفتن یک حق انسانی یا ابتدایی به جایی نخواهد رسید، بنابراین اخبار سطحی و مزخرف رسانه های بورژوازی و نوکر تنها رویه ی سطحی واقعییت و نه عمق و منشاء ان را منتشر می کنند و تلاش می کنند نقش جنبش های اجتماعی را ضعیف نشان دهند!
در طی چند سال گذشته دولت های اروپایی با صدها اعتراض پناهندگی و اعتصاب غذا و راهپیمایی پناهجویی و غیره
روبرو بوده و تغییر یک قانون یا اضافه شدن یک تبصره، نه به خاطر اعتراض یک ” ایرانی ” بی نام و نشان، بلکه به خاطر این فشارهای جمعی از پایین بوده و هست!
باید بگویم که این تبصره تقریبا سه سال است در المان اجرا می شود و از ان تاریخ تاکنون کسی را به یونان باز نگردانده اند، اما دولت المان پناهندگان زیادی را که غالبا از کشورهای افریقایی هستند و در اسپانیا قبلا توسط پلیس دستگیر شده بودند را بارها به
اسپانیا برگردانده و حتی پناهندگان بی شماری از کشورهای مختلف را به ایتالیا برگردانده است.
اجرای این قانون و اضافه شدن این تبضره به قوانین پناهندگی ،اگرچه یک عقب نشینی برای دولت المان و دولت های اروپایی است، اما عدم اجرای ان برای همه ی پناهندگانی که توسط پلیس جنایتکار کشورهای غیر رفاهی عضو اتحادیه ی اروپا دستگیر می شوند، عملی تبعیض امیز و فاشیستی محسوب می شود. تفاوتی بین یک پناهنده ی
افریقایی و یک پناهنده ی ایرانی نیست.
اگر قانونی وجود دارد باید برای همه اجرا شود!
من خودم با چشم خود دیدم که یک پناهنده ی افریقایی توسط پلیس شهر هرنبرگ
Herrenberg ) درستگیر و به اسپانیا بازگردانده شد. زمانی که از پناهندگان دیگر درخواست کردم که جلو این عمل کثیف و وحشیانه ی پلیس را بگیریم کسی هم ککش نگزید و هیچ اعتراضی صورت نگرفت.
دولت های اروپایی، در شرایطی که نیروی کار ارزان نیاز داشته باشند هر تبصره یی را به قوانین نیم بند پناهندگی اضافه می کنند، ولی زمانی که مشکل اقتصادی دارند و در بحران به سر می برند، از پشت بام با اسلحه ی دوربین دار کله ی
خارجیان را نشانه می گیرند.
سرمایه داری و فاشیسم!
فاشیسم محصول جامعه ی سرمایه داری عصر بحران است و امروز در همین اروپای لعنتی فاشیسم نه تنها یک جنبش قوی اجتماعی است، بلکه اگاهانه از بالا و توسط دولتمردان کثیف مدافع وضع موجود از طریق رسانه ها و اموزش و
پرورش به جامعه تزریق می شود.
در کشور سوئد مهد “دمکراسی رفاهی”!، خارجیان و کسانی که تنها جرمشان این است که موهایشان بور نیست، توسط اراذل و اوباش فاشیست با تک تیر نشانه گرفته می شوند. در کشور المان کمپ پناهندگی خارجیان توسط نئونازیست ها و با همکاری پلیس به اتش کشیده می شود و در پی حذف ترک هایی که سالها به عنوان کارگر و شهروند درجه چندم در این جامعه کارهای سخت و طاقت فرسای بدنی کرده بر می ایند.
در کشورهای دیگر مانند بریتانیا، کسانی که خارجی هستند ۲۷ بار بیشتر از غیر خارجیان توسط پلیس فاشیست در خیابان و ایستگاه قطار کنترل می شوند. این در شرایطی است که کنترل افراد در بریتانیا در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی مانند المان بسیار ناچیز است!
در امریکا هنوز مساله ی نژادی و رنگ پوست یک معضل جدی است، در صوتی که بورژوازی هار هر سال از حقوق برابر شهروندی در این کشور دم می زند!
در افریقای جنوبی هنوز بوی خون اپارتاید جنسی به مشام می رسد.
در ایران تحت حاکمیت رژیم جنایتکار اسلامی ، افغانستانی های بیچاره را هم سطح حیوانات به حساب می اورند و از ورود انان به پارک جلوگیری می کنند.
در کشور عراق، زیر حاکمیت به اصطلاح حکومت اقلیم کردستان ،هر غیر کوردی را در بازدید های بین شهری، ساعت ها مورد تفتیش بدنی ،بازپرسی قرار می دهد و در وردی شهر اربیل( هه ولیر ) در شمال کردستان، مکانی مخصوص برای بازدید بدنی ، تفتیش عقاید و کنترل “اعراب” وجود دارد و جالب اینجاست که همین ناسیونال فاشیست ها در سراسر جهان از ” حقوق بشر” ، حقوق ” شهروندی” مساوی! و دیگر خزعبلات دم می زنند!
پاسخ به
ناسیونالیسم، فاشیسم، مذهب و هر نوع تفکر بورژوایی، هر نوع اقدام ضد انسانی، مبارزه ی طبقاتی پرولتاریای جهانی برای انترناسیونالیسم ، سوسیالیسم و جهانی شایسته ی انسان است.
احزاب، گروهها، افراد، شخصیت های سیاسی و اکادمیسین بورژوا که به هر طریقی در لابلای اوهام پوپولیستی و عبارت های پوچ و توخالی در تلاش برای نشان دادن رویه ی “انسانی ” کاپتیالیسم، ناسیونالیسم، مذهب و دیگر ایدئولوژی های ضد بشری،
سیستم های فکری و الگوهای نظری بورژوا ناسیونالیستی و لیبرالی هستند، تبهکارانی بیش نیستند که به هر طریق برای بقای وضع ضد انسانی موجود، وضعی که در ضدیت با منافع اکثریت جامعه است، می کوشند.
ما کمونیست ها در همین چارچوب نظام سرمایه داری، به جای چانه زنی با دولت های جنایتکار بورژوایی و نامه نویسی به این یا ان سیاستمدار کون گشاد و ادم کش، با مبارزه ی جمعی و رادیکال از پایین جامعه در محیط کار و
زندگی توده های و خودمان و تلاش برای متشکل شدن و متشکل کردن، برای گرفتن حق طبقه یی که خود را همسرنوشت و همسو با ان می دانیم مبارزه کرده و مبارزه می کنیم.
ما در عین حال در تلاش برای توهم زدایی از دولت های جنایتکار بورژوایی و اقناع توده های کارگر و زحمتکش و بی ثمر بودن مبارزات رفورمیستی و بی افق هستیم.
زنده باد انترناسیونالیسم
نابود باد کاپیتالیسم
حسن معارفی پور
هایدلبرگ آلمان