یک انبیاء در شهرسنندج، ۲۰ ضربه شلاق خورد!

مجازات شلاق تعزیری طی دوران حاکمیت دیکتاتوری رژیم اسلامی، به منظور ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه است، اجرای این حکم ارتجاعی و غیر انسانی در ملاء عام و داخل زندانها، در میان اقشار مختلف جامعه تحت حاکمیت رژیم اسلامی به امر عادی و روزمره تبدیل شده است. این پدیده ارتجاعی و اعمال شکنجه قرون وسطائی با شلاق به دوران صدر اسلام و بر طبق روایت آخوند های ریز و درشت شیعه مذهب، شدت اعمال مجازات شلاق تعذیری که هم اکنون حکام شرع در دادگاه های فرمایشی رژیم جمهوری اسلامی، وارث و مجری آن هستند به دوران حاکمیت خلیفه دوم از خلفای راشدین نسبت داده میشود. طبق روایات دوران حاکمیت این خلیفه و استفاده نامبرده از شلاق جهت اعمال خشونت و زور زبان زد تئوریسین ها و مراجع مذهبی رژیم اسلامی است، که هر سال در ماه محرم در نمایش های خیابانی جهت مرعوب کردن غیر خودی ها تصاویری از این خلیفه را به آتش میکشند.
طبق شریعت اسلامی تعزیر در لغت”به معانی یاری کردن بزرگداشت و تأدیب است که در قانون مجازات اسلامی چنین تعریف شده”تعزیر تأدیب یا عقوبتی است که نوع و مقدار آن در شرع معین نشده و به نظرحاکم واگذار شده است، از قبیل حبس، جزای نقدی و شلاق. میزان شلاق بایستی از مقدار حد کمتر باشد، مجازات شلاق تعزیری به ‌جز در مواردی که شرعاً مقدار آن معین شده است باید کمتر از۷۵ضربه باشد.” این شرعیات ارتجاعی حاکم بر سیستم قضائی رژیم جمهوری اسلامی، یعنی عدل علی، که روزانه مردم معترض و انقلابی را زندانی، شکنجه و سپس به چوبه دار و رگبار گلوله می بندند.
این نوع از مجازات و تنبیه کردن از قرن هفتم به بعد تاکنون در قوانین ارتجاعی نظام قضائی رژیم اسلامی، تغیراتی کرده است. به نحوی که جنس شلاق از چرم به باتوم و کابل ارتقاء یافته تا”مجرم”درد بیشتری را تحمل کند، ثانیآ توهین به مسئولین رژیم نیزبه فهرست جرائم قبلی اضافه شده و جرم محسوب میشود و شخص”خاطی”به چند ضربه شلاق محکوم خواهد شد.
پیمان نودینیان عضو کانون صنفی معلمان کردستان، تحت همین عنوان از سوی دستگاه قضایی حکومت اسلامی به”توهین به مأمور دولت در حین انجام وظیفه”متهم گردید و شعبه ۱۰۵دادگاه”انقلاب”سنندج برای وی زندان تعلیقی و شلاق صادر کرد. حکم ۲۰ ضربه شلاق روز پنجشنبه ۱۵ اسفند در شعبه اجرای احکام دادگستری سنندج عملی شد.
خمینی درباره مقام معلم می گفت”نقش معلم در جامعه، نقش انبیاست.”به این ترتیب در نظام قضائی رژیم اسلامی، انبیاء نیز در امان نخواهد بود و”بجرم توهین”به مأمورین دولت شلاق زده خواهد شد. علاوه بر انبیاء، کارگران، دانشجویان، فعالین جنبش زنان و سرداران بازنشسته و فرماندهان جبهه های جنگ ایران و عراق و کردستان از ضربات شلاق حاکمان اسلامی در امان نیستند. به مواری از اجرای این احکام الهی اشاره مختصری خواهم کرد.
به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران”حسین فرزین از سرداران سابق سپاه، معاون سابق شهردار مشهد و کارگردان تلویزیون در تاریخ ۳ اسفند ماه سال جاری پس از احضار به دادگاه انقلاب بازداشت و به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد تا محکومیت ۱۵ ماه زندان و ۲۰ ضربه شلاق خود را در این زندان تحمل کند.” حکم ۲۰ ضربه شلاق این کهنه بسیجی بازنشسته در زندان وکیل‌آباد مشهد به اجرا درآمد.
دوم اسفندماه ۱۳۸۷- به نقل از کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران”احکام شلاق دو نفر از زنان مدافع حقوق کارگران در ایران به جرم شرکت در مراسم جشن اول ماه مه را محکوم کرد. بنا بر گزارش منابع محلی، سوسن رازانی و شیوا خیرآبادی در زندان مرکزی سنندج در استان کردستان شلاق خوردند. رازانی ۷۰ ضربه و خیرآبادی ۱۵ ضربه شلاق خوردند.”
قاضی شعبه ی یکم دادگاه انقلاب سنندج، در تأریخ ۲۰۱۰/۳/۱۲ کیهان عباسی فعال کارگری رابه ۴ ماه زندان و ۲۰ ضربه شلاق محکوم کرد. کیهان عباسی ۲۳ بهمن ماه سال ۸۷ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی دستگیر شده بود.
به گزارش “کمیته بین المللی حمایت ازدرویشان”روز یکم مرداد ماه ۱۳۸۸، جمعی ازدراویش گنابادی در
دراعتراض به بازداشت خانواده‌ی یک درویش فوت شده توسط دادستان شهرستان گناباد مقابل دادسرای این شهرستان تجمع کردند که به دنبال آن ‌ ۲۴تن از دراویش اهل شهرستان‌های مختلف خراسان بازداشت و محاکمه شدند. “دادگاه گناباد ۱۴ نفر از این ۲۴درویش را به سه ماه و یک روز حبس تعلیقی (به مدت سه سال) و ۲۵ ضربه شلاق تعزیری و ۱۰ نفر دیگر را به ۵ ماه حبس تعزیری به انضمام ۵۰ ضربه شلاق و یک سال تبعید به مناطق محروم محکوم کرد که این حکم از سوی شعبه ۱۲ دادگاه تجدید نظر استان خراسان رضوی نیز مورد تأیید قرار گرفت.”
شلاق و شلاق زدن بخش اجتناب ناپذیری است از هویت رژیم اسلامی، اما تلاش رژیم بمنظور مرعوب کردن مخالفان سیاسی خود در توسل جستن به حربه شلاق در میان توده های معترض، انقلابی و ناراضی به وضع موجود همیشه بر علیه خود رژیم تبدیل شده و خواهد شد.
به گزارش سایت خبری حقوق معلم، پیمان نودینیان نماینده شورای هماهنگی کانون های صنفی معلمان ایران در سازمان جهانی معلمان، در تماسی تلفنی گفت”حکم را اجرا کردند و پس از گذشت دو روز، در سه شنبه ۱۳ اسفند حکم تجدید نظر به دستم رسید!” اجرای چنین احکامی در دولت”تدبیر و امید”یعنی عدل علی.
اما همکارن پیمان نودینیان، فعالین حقوق زنان و فعالین کارگری با درس گرفتن از دست آورد های ارزنده اعتصاب عمومی در کردستان به فراخوان کومه له، در اعتراض به اعدام فرزاد کمانگر معلم دبستانهای شهر کامیاران و همراهان او در روز ۲۳ اردیبهشت سال ۱۳۸۹، در اقدامی، دوستانه، متحدانه و انقلابی در ۲۴ اسفند سال ۱۳۹۲ با دسته های گل در محل کارش به دیدار او رفتند و با این اقدام آگاهانه خود حکم قرون وسطائی شلاق زدن را محکوم کرند.
زنده باد این سنت انقلابی.
۲۳-۳-۲۰۱۴