چند نکته پیرامون مصاحبه رفیق حسن رحمان پناه ، و یک سؤال

چند نکته پیرامون مصاحبه رفیق حسن رحمان پناه ، و یک سؤال
تاریخ سراسر مبارزه ی طبقه کارگر به ما آموخته است آنجا که کارگران ، فعالین و پیشروان کارگری با ارائه بحث نظری و تشریح مسائل به تشریک مساعی پرداخته اند جنبش کارگری توانسته است آگاهانه موانع را شناسایی کرده و با آنها وارد مبارزه شود .
این اصل پذیرفته شده ای است ، که مبارزه طبقاتی طبقه کارگر تنها در یک عرصه پیش نخواهد رفت . برای مبارزه با مناسبات سرمایه سالار و همچنین مبارزه با گرایشات راست و رفرمیستی ، طبقه کارگر مجبور است در دو عرصه همزمان گام بردارد ، مبارزه روزانه بر سرخواست و کسب مطالبات اقتصادی در جهت بهبود شرایط معیشتی ، و از طرف دیگر مبارزه نظری برای کسب شناخت و آگاهی بیشتر در مبارزه با موانع پیش رو و خنثی سازی مبانی فکری غیر طبقاتی که در اشکال گوناگون به خورد طبقه کارگر داده می شود . طبقه کارگر بدون این شکل از مبارزه نمی تواند به خود اگاهی برسد ، و از یک طبقه در خود به یک طبقه برای خود تبدیل شود .
در مورخه چهارشنبه ۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۲ برنامه تلویزیونی “روانگه ” که از شبکه ماهواره ای کومه له پخش می شود ، مصاحبه ای با رفیق حسن رحمان پناه را پخش کرد.
در قسمتی از این برنامه ایشان بصورت اجمالی به بررسی جنبش کارگری ایران پرداخت . رفیق حسن رحمان پناه ، در این باره اظهار داشتند که اختلاف های شخصی در داخل کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری باعث تضعیف کمیته هماهنگی و جنبش کارگری ایران شده است .(نقل به معنی )
از آنجا که کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری تا این تاریخ بصورت علنی ،مکتوب و یا شفاهی بحثی را ارائه نداده است ، اظهارات ایشان می تواند ایجاد ابهام کند.
اگر ایشان می توانست با تشریح مسائل مورد نظر ” اختلافات ” ، بینندگان را بیشتر در جریان می گذاشت قطعا اظهار نظر و ارزیابی برای هرکارگر و فعال کارگری را میسر می نمود . متاسفانه ایشان با کلی گویی (از سر دلسوزی ) به مسئله ای پرداخته است که می تواند با عث سوء استفاده از طرف دشمنان طبقه کارگر و گرایشات راست درون جنبش کارگری شود.
اگر در کمیته هماهنگی … اختلافات و برخورد های شخصی وجود دارد ، ایشان باید بتواند ضمن توضیح دلائل ،نظرات و راه کار های عملی برای حل آن ارائه دهد، در غیر این صورت بیان ابهام آمیز، نه تنها کمکی به حل مسئله ( مطرح شده توسط ایشان ) نخواهد کرد بلکه همانطور که اشاره رفت باعث آشفتگی خواهد شد .آنچه برای کارگران سوسیالیست مهم است منافع طبقاتی طبقه کارگر در امر خود رهایی است . براین اساس باید به روشنی آنچه را که منفعت کارگری ایجاب می کند بیان کرد !
یک سؤال ،
شما بعنوان یکی از اعضای قدیمی کومه له سازمان کردستان حزب کمونیست ایران ، در باره کمیته هماهنگی نکته ای نا روشن و بدون تفسیر را بیان داشته اید ، آیا شما می توانید بیشتر در این مورد توضیح دهید؟ آیا این امکان از طرف کومه له تی وی میسر است بعداز توضیحات شما ، نظرات مخالف در آن رسانه با شما به بحث و تبادل نظر بپردازند ؟
بهزاد سهرابی_ ۲۸ اسفند ۹۲
Sohrabi.behzad@gmail.com