گزارشی از گردهمایی به مناسبت ١٨ تیر در شهر گوتنبرگ سوئد

عکسهاى بیشتر

…………………………………….

روز سه شنبه ۱۷ تیر به فراخوان تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران تظاهراتی در میدان مرکزی شهر گوتنبرگ برگزار گردید. تریبون این تظاهرات برای همه آزاد بود و تعدادی از شرکت کنندگان در تظاهرات در مورد وقایع ۱۸ تیر سخنرانی کردند و همبستگی خود را با دانشجویان در ایران و جنبش سرنگونی طلبانه مردم در ایران اعلام نمودند و بر مبارزه پیگیر تا سرنگونی جمهوری اسلامی تأکید کردند. 

در این تظاهرات نمایشگاه عکسی از مبارزات دانشجویان، اعدام مخالفین، زندانیان له شده زیر شکنجه و سرکوب زنان در خیابانها به نمایش گذاشته شده بود که توجه مردم را به شرایط سخت زندگی و سرکوب و اختناق در ایران جلب کرده بود. بعلاوه اطلاعیه های زیادی که به زبان سوئدی و فارسی به مناسبت ۱۸ تیر تهیه و تنظیم شده بود در میان مردم توزیع گردید. 

تظاهرات ابتدا با خوشامدگویی و سخنرانی سوسن صابری به مناست ۱۸ تیر و جایگاه جنبش سرنگونی شروع شد. سخنران دوم محسن بختیاری یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات بود که در مورد تاریخچه جنبش دانشجویی و ۱۸ تیر سخنانی را ایراد کرد. سخنران سوم احمد صالحی شرکت کننده دیگری در این تظاهرات بود. چهارمین سخنران این تظاهرات پیروز شهیدی بود که از اهمیت برگزاری چنین مناسبتهایی صحبت کرد. پنجمین سخنران عبدالله اسدی بود که ضمن اشاره  به جایگاه  ۱۸ تیر و اهمیت  مبارزه مردم برای سرنگونی جمهوری اسلامی و آزادی احزاب از همین امروز تا فردای سرنگونی از همه شرکت کنندگان برای حضور  در این تظاهرات تشکر کرد. منصور تهراتی نیز در این تظاهرات ترانه معروف یار دبستانی که ساخته خودش است را همراه با جمعیت اجرا نمود. سپس نازنین صدیقی اطلاعیه حزب کمونیست کارگری در مورد ۱۸ تیر را قرائت کرد و آخرین سخنران حسین صالحی یکی دیگر از شرکت کنندگان در این تظاهرات بود.

پخش آهنگ و ترانه های مختلف  به مناسبت ۱۸ تیر بخش دیگری از برنامه تظاهرات به همین مناسبت بود که جلوه خاصی به این گردهمایی داده بود.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران در گوتنبرگ از همه فعالین حزب برای برگزاری این تظاهرات و همه شرکت کنندگان و همچنین رادیوهای محلی که خبر برگزاری این تظاهرات را تبلیغ کردند تشکر مینماید.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران – گوتنبرگ

۱۷ تیر ۱۳۸۷ برابر با ۸ ژوئیه ۲۰۰۸