گزارش تصویری ازاعتراضات علیه مراسم جشن شصتمین سالگرد حکومت اسرائیل در لندن

عکسهاى بیشتر

فرستنده:  حسن  زنده دل

در روز یکشنبه۲۹جون۲۰۰۸ (۹ تیر) کارنوال جشن شصتمین سالگرد تاسیس حکومت اسرائیل  در سال ۱۹۴۸ از  چند خیابان مرکری لندن گذر کرده و برای ادامه مراسم خود را به میدان مرکزی( ترافالگار) رساندند.

همینطور که در تصاویر ملاحظه میکنید در این کارنوال تعداد بسیاری ازخانوادهای  یهودی طرفدار دولت اسرائیل مرد ، زن وبچه  پرچم کشورشان را با خود حمل میکردند. 

در این رهگذر گروه های مختلفی از مخالفین دولت اسرائیل بخاطر  اشغال و قتل عام  مردم فلسطین دست به یک رشته آکسیون های اعتراضی زدند. در یکی ازاین حرکت های اعتراضی یکی از مخالفین با پودر قرمز یکی از حوض های بزرگ آب وسط میدان ترافالگار(محل تجمع کارنوال) را به اعتراض به  خونهای جاری شده فلسطینیان سرخ نمود. در حرکت غافلگیرانه دیگری چند تن از آنارشیستها خود را به سکوی بالای ساختمان (ناشنال گالری)  روبروی میدان یاد شده رسانده و برای چند ساعت پرچم فلسطین را برروی آن برافراشتند. این در حالی بود که گروه موزیک ریتم مقاومت همرمان در زیر آن سکو به نواختن موزیک مقاومت و عده ای هم به پخش اطلاعیه های اعتراضی مشغول بودند.

  درتصویری دیگر شما تظاهرات اعتراضی خیابان مجاور میدان ترافالگاررا می بینید که در میان آنها جمعی از یهودیان مخالف دولت صهیونیست اسرائیل  با پلاکاردهایی از جمله "از  قتل وعام مردم گازا جلو گیری کنید" در یک صف در کنار دیگر معترضینی که خود نیر پلاکاردهای مختلفی بشرح زیر در دست داشتند بخوبی مشاهده میشود :

" از گرسنگی دادن مردم فلسطین دست بردارید" ، " فلسطیین باید آزاد گردد" ، " یک جهان( کره زمین) داریم آن را نابود نکنید" .

شعار نوشته شده بر روی پرچم بلند این تظاهرات بدین شکل  "   ۶۰  سال قتل و عام نژادی  جشن و سرور ندارد" منعکس کننده خواست مشترک این سری از  آکسیون های  اعتراضی بود .