گارد آزادی و جنبش آزادی زن

سوال میشود رابطه جنبش آزادیخواهانه زنان با گارد آزادی چیست؟ و اگر به هم ربط دارند چگونه؟

در اسناد و مباحث تاکنونی گارد آزادی به روشنی به این مسئله پاسخ داده ایم. اخیرا در چهار برنامه تلویزیونی نیز یک بار دیگر به جایگاه، ضرورت و وظایف گارد پرداخته ام و در آنجا نیز به رابطه گارد با جنبش آزادیخواهی از جمله با جنبش زنان و اهمیت حضور و عضویت زنان در گارد تاکید کرده ام. از اینرو پاسخ ماروشن است:بله صد درصد گارد آزادی به جنبش زنان و به مسائل و معضلات و اهداف آن ربط دارد!
وقتی از گارد آزادی به عنوان سنگری برای دفاع از امنیت سیاسی و اجتماعی و اقتصادی کارگران و زحمتکشان در مقابله با هر نوع تعرضی از جانب دولت و جریانات ارتجاعی صحبت میکنیم و آنرا محملی برای اتحاد و مبارزه مردم معرفی کرده و میدانم، روشن است که موقعیت زن و جنبش آزادی زن بخش تفکیک ناپذیری از این اهداف و وظایف است. اولین و مهمترین پرچم و هدف مبارزاتی گارد آزادی ضدیتش با مذهب و قوم پرستی، علیه اعمال ستم و تبعیض و زورگوئی ، علیه ایجاد فضا رعب و وحشت و سلب امنیت و آزادیهای سیاسی مردم از جمله آزادیهای زنان است. زنان اولین بخش سرکوب شده و محروم شده از ابتدائی ترین حق انسانی خود هستند. یک رکن مبارزه جنبش آزادیخواهی زنان برای پایان دادن به این جنایت و ستم ها ی اعمال شده علیه خود و تضمین یک آینده بهتر، کوتاه کردن دست ارتجاع اسلامی، قومی و غیره از تعرض به حرمت و آزادیهای سیاسی و اجتماعی در شرایط کنونی و در تحولات آتی در ایران و کردستان از کانال سازمان گارد آزادی به عنوان بخشی از نیروی ملیتانت و متشکل خود زنان و مردان آزادیخوا و سوسیالیست میتواند تامین گردد. تضمین این امر حیاتی نیز اساسا با حضور مستقیم وگسترده زنان و دختران در واحدهای گارد و ایجاد واحدهای گارد آزادی از جانب آنها ممکن میشود. واحدهایی که در محل کار و زیست خود و در بطن مبارزه جاری زنان علیه جمهوری اسلامى و تعرض و فشار اسلامی ها، قومپرستان و سنن و افکار عقب افتاده و ضد زن شکل میگیرد و فعالیت خواهد داشت. همینجا یاد آور شوم که بخشا زنان در واحدهای گارد فعالیت داشته و دارند و در سالیان پیش در مواردی موفقترین فعالیتهای علنی-تبلیغی گارد را واحدهای آنجام داده اند که مسئول و سازمانده مستقیم آن زنان بوده است.

همه براین واقعیت واقف هستند که در ایران و کردستان و آن منطقه زنان اولین قربانیان دست مذهب، فرهنگ و سنن عقب افتاده، ومرد سالارانه و ناسیونالیستی هستند. زیر فشار مستمر امنیتی و اجتماعی دولت و فرهنگ غالب بر جامعه و خانواده های متاثر از آن فرهنگ و قوانین حاکم بوده وهستند. گارد آزادی تماما به زنان و مبارزه آنها علیه وجود این تبعیض ها وموقعیت ضد انسانی که به آنان تحمیل شده است مربوط است. با ایجاد واحدهای گارد در شهر و روستا و محلات و مدارس و محل کار از جانب بخش زیادی از زنان و دختران علاقمند ، میتوان در راستاى مبارزه آزادیخواهانه جنبش زنان علیه قوانین قرون وسطی رژیم و جریانات اسلامی، مرد سالاری و فرهنگ عقب افتاده ناسیونالیستی و ملی وعلیه جنایتهایی که در شکل قتل ناموسی، سنگسار و غیره اعمال میگردد با قدرت به مقابله جدی برخاست . یک پایه مهم مبارزه ما برای پس زدن چنین یورشهای ضد انسانی به زن میتواند از طریق ایجاد هزارها واحد گارد آزادی و قبل از هرکسی از جانب خود زنان آزادیخوا باشد. همه زنان، به ویژه نسل جوان را به ایجاد فوری واحدهای گارد در محل کار و زیست خود فرا میخوانیم!

تلاش برای بالا بردن هوشیاری مردم در قبال جریانات ضد زن، سازماندهی خود برای مقابله با هر نوع تعرضی که به حرمت و آزادی زن از جانب هر جریان و فردی که صورت بگیرد، کوتاه کردن آن دستی که بساط ننگین سنگسار یا قتل ناموسی راه می انداز، افسار کردن آخوندی که از تریبون مسجدش علیه زنان فتوا صادر میکند، و عقب راندن فرهنگ غالب قرون وسطی و مبارزه با مزدوران جمهوری اسلامی، تبلیغ واحدهای گارد، و بر قراری تماس با رهبری گارد اهم اهدف وظایف واحدهای گارد از جمله واحدهایی که از جانب خود زنان ایجاد میگردد، میباشد. گارد آزادی برای تامین آزادیهای بی قید و شرط فعالیت سیاسی و اجتماعی، برای دستیابی به برابری کامل زن و مرد و لغو و پایان دادن به همه قوانین و سنن و فرهنگ عقب افتاده و ضد زن مبارزه میکند، اهداف مبارزاتى گارد آزادی، درست بر عکس سنت های رایج “پیشمرگانه و فدائی”، تماما مرتبط به خواست و مبارزه و اهداف جنبش طبقاتی طبقه کارگر و جنبش آزادی زن برای پایان دادن به عمر ننگین جمهوری اسلامی و هر نوع ستم و تبعیض و نابرابری که در جامعه جاری است. متشکل شدگان در گارد آزادی خود بخشی از این سنت مبارزاتی هستند ،نه ماورا آن و “قهرمان” توده ها! سنت گارد آزادی تماما بی ربط است به آن سنتهای رایجی که یا به کوه میزنند یا هسته مخفی و مسلح و صرفا با وظایف نظامی و بدون رابطه منطقی با مبازره سیاسی و اجتماعی و اقتصادی طبقه قابل تعریف میباشند .

گارد آزادی بدون عضویت وسیع وحضور فعال زنان در آن نمیتواند گارد آزادی باشد. نمی تواند به اهداف و وظیفه خود جامه عمل بپوشاند. همه آزایخواهان،کارگران و زنان در کنار تمام فعالیتها و نهاد ها و تشکلهای توده ای که برای امر پیشبرد جنبش خود نیاز دارند، نمیتوانند به افسارگسیختگی رژیم و جریانات متعدد اسلامی و قوم پرستان و تحولات ضد انسانی در منطقه مانند عراق و سوریه کنونی بی تفاوت باشند. چنین تصوری که این جانوران حاکم و اپوزسیون اجازه خواهند داد که کارگر و زن و آزادیخواهان در کمال آرامش به اهداف خود نائل خواهند گردید ، توهم کودکانه و خود کشی سیاسی بیش نیست! جنبش طبقاتی و آزادیخواهانه زنان به عنوان بخشی از جنبش طبقاتی طبقه کارگر در ایران و کردستان متوجه این حقیقت هستند که با زبان خوش و تنها از راه مبارزه روزمره سیاسی و اجتماعی، با وجود تمام اهمیتى که دارد و باید گسترش داد، پیروزی بر رژیم و دشمنان آزادی و زن ممکن نیست. تنها با شعار دادن و تحصن و اعتراض سیاسی، با وجود اینکه باید آنرا گسترش داد و مهم تلقی کرد، اما صرفا با این شکل از مبارزه با دشمنانی که هزار بار ثابت کرده اند که به چنین اعتراضاتی هم خون پاشیده اند و مسلح شده اند تا راه پیشروی چنین جنبشهای را مانع گردند، نمیشود جلوشان را گرفت. اگر قدرت توده ای محکم و ابزار حفاظتی متشکل و قدرتمند خود را نداشته باشیم ، دستاوردهای بدست آمده را نیز بدون تردید پس میگیرند و اجازه آزادی جامعه و زن و کارگر را نخواهند داد!دشمنان آزادی و زن هیچ توهمی به ما ندارند! دهها سال است ثابت کرده اند که با جنبش زنا ن و آزادیخواهان و طبقه کارگر و کمونیستها هیچ معامله و سازشی نمی کنند. گارد آزادی برای پاسخ به این واقعیت و آماده شدن برای چنین پروسه ی است. پروسه دفاع از امنیت و ازادیهای جامعه و کوتاه کردن دست آن کانگستر و جریانهای ضد زن و ضد آزادی که با زور و قلدری و بمب و ترور به جنبش و آزادیهای زنان و طبقه کارگر تعرض میکند، همچنانکه، علاوه بر جنایت و آدمکشی بی وقفه در ایران، امروز هرروز در کنار دست خودمان شاهد چنین توحش و کشتار دهها هزار انسان و کودک بی دفاع بدست مذهبیون و قومپرستان و دمکراسی طلبان هستیم. جامعه و بطریق اولی جنبش آزادی زن در آن منطقه به یک بازوی ملیتانت، قدرتمند و توده ای ومسلح خود، که بخش وسیعی از دختران جوان و زنان عضو و مسئول واحدهای آن هستند و می توانند باشند، نیاز حیاطی دارد! این نیرو و بازو سازمان گارد آزادی است نه هیچ نیروئی دیگری.

تقویت چنین صف و سنگری بیش از هر کسی دیگری به زنانی مربوط است که زندگی و عواطف و آزادیهایشان سالهای متمادی سرکوب میشود. درآرزوی جامعه و نظامی بسر میبرند که برای اولین بار از حق و حقوق برابر شهروندی در تمام زمینه ها بر خوردار باشند. این هدف در دنیای امروز و به ویژه در ایران و کردستان به زبان خوش و تنها با فعالیت “مسالمت آمیز” بر علیه خشونت آمیزترین و وحشی ترین جریانات و دولتی که تماما مسلح و تماما ضد زن و ضد انسانی اند غیر ممکن است. گارد آزادی اهرم و سازمان قدرت اجتماعی و موثر جنبش ازادی زن و جامعه تشنه آزادی برای پاسخگوئی به این واقعیت و دورنما است. گارد آزادی به جنبش رهائی زن مربوط است چون امر امروز و فردای جنبش زنان متعلق به گارد آزادی و تفکیک ناپذیر از اهداف واستراتژی آن است.
زنان و جوانان را به پیوستن به گارد و ایجاد واحدهای گارد در شهرها ، روستا ها، محل کار ومدارس شان فرا میخوانم!
زنده باد جنبش آزادی زن!
زنده باد گارد آزادی!
S_zijji@yahoo.se
١١ اسفند ٩٢
٢ مارس ٢٠١۴