در حاشیه گفتگوی آقای جعفرعظیم زاده با سایت اتحاد

آقای جعفر عظیم زاده  دربخشی از   مصاحبه ی خود  با سایت “اتحاد”  به  نادرست و با تحریف  واقعیات به ارزیابی از”  کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری “پرداخته است .

ایشان  بدون استد لال  و پشتوانه نظری  ” کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری” را تلویحا یک تشکل حاشیه ای معرفی می کند  و فراخوان این کمیته در مورد  اتحاد عمل برای افزایش دستمزد را ” لول” – یدن  – درون خود کمیته تلقی کرده  تا خواننده را قانع کند  که این فراخوان کاغذ پاره ای پیش نیست و براساس اعتقاد ایشان چنین فراخوا نی، حتی نمی تواند باعث اتحاد عمل، در  درون  کمیته هماهنگی بشود ! عجب !!

 آقای عظیم زاده که نظرات شخصی خود را در این مصاحبه بیان داشته است  از ۱۸۰۳ کلمه  که گویا  قرار بوده است حول ” دورنمائی از دولت روحانی…” *  باشد بیشتر از یک سوم، شامل ۶۷۲ کلمه را به کمیته ای اختصاص داده است که به باور ایشان این کمیته ، حاشیه ای  ، متشتت ، لول خوردن در دایره بسته  و… می باشد.

دوری و نزدیکی به کمیته هماهنگی بر آمدی از یک منفعت طبقاتی است . آنان که به خود رهایی کارگران باور دارند   از تضعیف تشکل  های مستقل کارگری  که با مناسبات سرمایه داری  در حال مبارزه هستند خوش حال نخواهند شد .   آقای عظیم زاده فرموده اندنشاندن اتحاد چند نهاد متشتت مرتبط با جنبش کارگری به جای اتحاد طبقاتی کارگران ایران و فراخوان به چنین اتحادی در حاشیه (و نه متن) مبارزات روزمره کارگران، لول خوردن در دایره ای بسته و بی انتها است که در کمال تاسف و علیرغم میل باطنی ام باید بگویم حتی برای انسجام صفوف درونی فراخوان دهندگانش نیز دستاوردی نخواهد داشت

همانطور که همگان  اطلاع دارند “کمیته  هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری” در سال های اخیر بیشتر از هر زمان دیگری  مورد  هجوم نیرو های اطلاعاتی و سرکویگر قرار گرفته است   .  اخطار های تلفنی  ، تهدید و احضار  ، دستگیری ،  شکنجه و زندان ، حمله به مجمع عمومی این کمیته  و نمونه هایی از این دست ، تا حدودی عرصه فعالیت را بر کمیته هماهنگی تنگ کرده است .  هدف پلیس سیاسی و عوامل سرمایه داری ایران در سرکوب  این کمیته  مشخص است . در اولین اقدام ، آنها انتظار داشتند  که انسجام و شیرازه کمیته هماهنگی بر اثر فشار های پلیسی از هم بپاشد . ا ما شاهد هستیم که این فشار ها  نتوانست خللی در  عزم طبقاتی  کمیته هماهنگی ایجاد کند .اما از طرف دیگر  ما شاهد اشک شوق آقای جعفر عظیم زاده  بعنوان  رئیس اتحادیه آزادکارگران ایران هستیم که سرمستانه عنوان می کند که این فراخوان ها برای انسجام درونی هم دستاوردی ندارد!! جای سوال دارد  که خوش حالی   آقای عظیم زاده از  عدم انسجام در کمیته هماهنگی برای چیست ؟؟!

آقای عظیم زاده ؛ کمیته هماهنگی هیچ وقت  خود را مرکز ثقل جنبش کارگری معرفی نکرده و نخواهد کرد  چون باور دارد بدون حضور آگاهانه و میلیونی کارگران  مبارزات کارگری به سر انجام نخواهد رسید . فراخوان کمیته هماهنگی برای اتحاد عمل بر اساس درک شرایط موجود اقتصادی  صورت گرفته است که به زندگی میلیون ها انسان در جامعه ایران بر می گردد   و هیچ ربطی به شیوه اتخاذ شده توسط  اتحادیه آزاد در جمع آوری امضا نداشته و ندارد .   قطعا آقای عظیم زاده می داند که طبقه کارگر ایران با تمام ضعف های پیش رو  دارای یک سابقه  طولانی در مبارزه است و پشتوانه ای از تجارب را با خود دارد ، این طبقه در هیچ شرایطی قیم نداشته و نخواهد داشت . طبقه کارگر با  سخت ترین شرایط  دست و  پنجه  نرم کرده است  ، تنها در  دهه شصت  صد ها تن از فعالین  و نمایندگان طبقه کارگر  به جوخه اعدام سپرده شدند ولی این طبقه از پای ننشست و خود را بازسازی کرد. طبقه کارگر ایران گوش به فرمان  هیچ کس نیست ، تلاش کمیته هماهنگی بر این است که اگر این سنت در مبارزه جاری کم رنگ شده باشد آن را با تمام توان نمایان سازد . کمیته هماهنگی  از خود ، رستم دستان – ی –  نساخته است که مجبور به غوغا سالاری باشد.  خود و جنبش را همانطور که هست معرفی می کند و بدور از پرو پاگاندا ی  تبلیعاتی  ، اخبار  اعتصاب و اعتراضات کارگری را منعکس می کند.

آخر  اینکه ؛

آقای عظیم زاده ، اگر “کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری”  یک کمیته حاشیه ای و بدور از سوخت و ساز درون جنبش کارگری است چرا شما اینگونه آشفته خاطر شده اید و به هر دری میزنید تا ثابت کنید که کمیته هماهنگی تنها یک اسم است؟

اگر کمیته هماهنگی  در دایره بسته خود ” لول ” می خورد  چرا حساسیت نیرو های سرکوب گر و حامیان نظام سرمایه داری نسبت به کمیته هماهنگی بیشتر از هر تشکلی دیگری است . کدام جریان و تشکل موجود و یا حتی سازمان سیاسی  می تواند ادعا  کند  به اندازه کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد  تشکل های کارگری زیرفشار  نیرو های امنیتی قرار دارد  و اعضایش  اینگونه دستگیر، زندانی  و مورد تهدید و اذیت و آزار قرار می گیرد ؟

آقای عظیم زاده،  باور کنید امروز  کارگران و بخصوص پیشروان کارگری مباحثی که به دور از استدلال و منطق باشد را نخواهند پذیرفت.جان کلام  ” پیش قاضی و معلق بازی؟! “

بهزاد سهرابی . هشتم اسفند ماه ۹۲

*متن مصاحبه جعفر عظیم زاده با سایت اتحاد

 http://www.etehadeh.com/?page=articles&aid=176