خیزش مردم دزفول جام زهر اتمی و احیای مجدد حکم قتل سلمان رشدی

هفته گذشته و قبل از تظاهرات مردم دلیر دزفول به طرح این موضوع پرداختم که

آیا دوران کنونی در جمهوری اسلامی یاد آور عصر کارتر در حمایت از حقوق بشر نیست؟

و در خاتمه یاد آور شدم که فشار تحریمها از روی جمهوری اسلامی نباید برداشته شود و خاطر نشان کردم که

سیتات
” فشار های اقتصادی سیاسی باید بر رژیم اسلامی و بر دولت حسن روحانی  ادامه یابد تنها پارامتری که باید امروز وارد جریان شود حضور روشنفکران نویسندگان و آزادیخواهان کارگران کارمندان زنان دانشجویان جنبش های مختلف اجتماعی برتر و بالاتر و والاتر از گذشته در صحنه های داخلی و بین المللی است با این منطق که کلیه گزینه های تحریمی( با ایران همچون افریقای جنوبی زمان آپارتهاید رفتار کنید/ انرژی هسته ای رژیم و بمب اتمش تهدیدی بر علیه بشریت است). نباید از روی میزبرداشته شود .همگونی شبهای شعر در سال ۵۶/۵۷ با عقب نشینی های رژیم اسلامی در امروز از خط قرمز هایش یعنی گسترش اعتراضات و اعتصابات سراسری خصیصه این برهه تاریخی است که نباید سوزانده شود و یا بی دغدغه از روی آن عبور شود.
نوید اخگر
۱۳ فوریه ۲۰۱۴ برابر ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۲ خورشیدی” پایان سیتات

امروز ما مواجه هستیم با خیزش دلیرانه مردم دزفول و سرکوب و دستگیری های رژیم. آنچه در این میان باید مد نظر قرار گیرد مذاکرات به اصطلاح صلحی است که برای شل کردن سرکیسه دلار های نفتی بسوی رژیم جمهوری اسلامی توسط غرب باید صورت گیرد غربی که نباید چشم خود را بر روی سرکوبهای داخل ایران ببندد و گوشهای خود را برای نشنیدن صدای آزادیخواهی مردم ایران ببندد .
در روی میز مذاکرات دیپلماتیک غرب فشار اپوزیسیون بر روی دولتهای غربی باید افزایش یابد . توجه خاص بر نقض مستمر حقوق بشر و سرکوب اعتصابات و اعتراضات مردمی در داخل کشور باید به محور مذاکرات ژنو مبدل گردد.

 باید مذاکرات ژنو را متوجه این موضوع کرد که پایان جنگ ایران عراق فتوای قتل سلمان رشدی نویسنده انگلیسی برای سرپوش گذاشتن بر بحران های داخلی رژیم از طرف خمینی در ۲۵ سال قبل مطرح شد.

 در ۲۵ سال قبل بدعوت تلویزیون کانال یک سوئد و برای تحلیل چرائی این فتوا  و بعنوان عضو هفت نفر هیئت رئیسه کانون نویسندگان سوئد دعوت شدم.

 در مدیای سوئد به طرح سه موضوع پرداختم
۱/ حکم و فتوای قتل سلمان رشدی حکم قتل همه نویسندگان جهان است
۲/ آزادی بی قید و شرط بیان حق همه انسانهائی است که میخواهند قلم بدست بگیرند و نظریات خود را در هر زمینه ای ایراد نمایند و هیچکش حق صادر کردن حکم قتل کسی را برای ابراز آزادی بیانش ندارد
و ۳ اینکه فانتری های انسان جزو منشور سازمان ملل است که به هر شهروندی در استفاده از آن آزادی میدهد و خمینی به این خاطر این حکم ضد انسانی را بر علیه سلمان رشدی صادر کرده که سرپوشی بر شکست جنگ هفت ساله اش با کشور همسایه عراق بگذارد.

امروز توهین به مردم بختیاری توهین و بی حرمتی به تمام مردم ایران است و حمایت از خیزش مردم دزفول حق تمام ایرانیان در سراسر جهان.
باید توجه داشت که رژیم پس از نوش کردن جام زهر اتمی مجددا مسئله قتل سلمان رشدی را برای سرپوش گذاشتن بر خوردن این جام زهر جدید مطرح کرده است
“آخوند احمد خاتمی، از اعضای مجلس خبرگان رژیم و از نزدیکان خامنه ای، در نماز جمعه در تهران فتوای قتل رشدی را یک «فتوای تاریخی» خواند. و گفت: «مسأله حائض اهمیت این است که این فتوا در میان مسلمانان تازگی خود را حفظ کرده است و مسلمانان مؤمن به دنبال فرصتی هستند تا حکم حضرت امام را اجرا کنند”

آخوند علما، نماینده خامنه ای نیز در کرمانشاه گفت: «این فتوای تاریخی جهان اسلام را زنده کرد، از زمان صدور این فتوای تاریخی سلمان رشدی در شرایط بسیار سختی زندگی کرده که هزینه های بسیاری بر کشور انگلستان برای نگهداری و اختفای خود تحمیل میکند» خبرگزاری نیروی قدس ۲۵ بهمن

مشاهده میشود که موضوع سلمان رشدی باز بعنوان سرپوشی بر طناب دار اتمی که بر گردن رژیم حلقه شده با گفتار های حسن روحانی رئیس جمهوری علی خامنه ای که معتقد به جنگ اسلام و غرب است و از مدافعان رسمی قتل سلمان رشدی به حساب میآید مایل است عقب مانده ترین قشر های اسلامی را در کنار خودش برای این مبارزه ضد امپریالیستی یا مبارزه با شیطان بزرگ یا مبارزه با استکبار جهانی و هر ترم دیگری که از چتنه اخوند بیرون بیاد باز در صدر اخبار جهانی قرار دهد.
امروز در یک کلام حمایت از اعتراضات اعتصابات جنبش های مردمی در سراسر ایران و گذاشتن این اعتراضات و اعتصابات مردمی و سرکوبهای رژیم اسلامی بر روی میز اتمی غرب و کوییدن مشت محکمی بر روی آن تا چشمان کور  و گوشهای کر را شفا بخش باشد مسئولیت درجه اول مردم و اپوزیسیون مترقی ایران خواهد بود

نوید اخگر
۱۶ ماه فوریه ۲۰۱۴ سوئد استکهلم