«فائزه هاشمی» رییس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات شد

سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات گفت: در نشست شورای این انجمن، فانزه هاشمی به‌عنوان رئیس، بدرالسادات مفیدی به‌عنوان نایب رئیس و عباس صفایی‌فر به‌عنوان دبیر و سخنگوی این انجمن انتخاب شدند.
عباس صفایی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به دیدار اعضای این انجمن با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: در ملاقاتی که اعضای انجمن با آیت‌الله هاشمی داشتند، او به پرهیز از افراط و تفریط در رسانه‌ها و رعایت قانون و پایبندی به آرمان‌های انقلاب توصیه کردند.
دویچه وله : رده‌بندی آزادی رسانه‌ها در جهان در سال ۲۰۱۴، بر اساس هفت شاخص از سوی سازمان گزارشگران بدون مرز اعلام شد. این شاخص‌ها به نقل از کریستف دولوار، دبیراول این سازمان عبارتند از: سطح سرکوب و فشار، کثرت‌گرایی، استقلال، فضای عمومی و خودسانسوری، چارچوب‌های قانونی، شفافیت و توانمندی زیرساخت‌ها.
طبق این شاخص‌ها، در میان ۱۸۰ کشور جهان، فنلاند، هلند و نروژ در صدر جدول و ترکمنستان، کره شمالی و اریتره در قعر آن قرار گرفته‌اند. ایران رتبه ۱۷۳ را دارد.
دفاع از آزادی مطبوعات، براستی خنده آور است! آنهم در حکومت ضد انسانی اسلامی ایران که به قتلگاه آزادی، و مطبوعات آزاد، در سراسر جهان مشهور است !؟ و با شخصیتهای سنجاق شده زیر نظر و اتوریته جناب رفسنجانی؟! صدای نویسندگان و روزنامه نگاران شریف و معترض را در سیا ه چالها و شکنجه گاه ها باید شنید. امروز باید صدای انسانهای آزادیخواه و انقلابی ای شد که گفتند و نوشتند و ترور شدند یا زندانی گردیدند و از دمِ تیغ جلادان این نظام کثیف گذشتند. یادشان گرامی باد. اما دور نیست آن روز که طوفان کوبنده انقلاب مردم ایران با تمام آزادیخواهیش با پیشرفته ترین آرمانها و خواستهای بشریت متمدن مطبوعات ایران را آزاد کند و قلمهای به زنجیر کشیده امروز، این دورۀ سیاه را بتصویر بکشند. زنده باد آزادی. زنده باد انسانیت.
محمدامین کمانگر ۱۱ فوریه ۲۰۱۴