“جبهه متحد کرد” “تفاهم” و “مشارکت” بیهوده!

“جبهه متحد کرد” بخشی از ستون نظام جمهوری اسلامی است. شغل نا شرافتمندانه اش نوکری به تمام معنی است. اینها برای انتخاب شدن «حسن روحانی» بیانیه دادند. امنیتی ترین فردـ حسن روحانی ـ در نظام جنایتکار اسلامی را به عرش اعلا بردند. از او فرشته تجات ساختند. دروغ گفتند. و به گردن جنایتکاری امثال روحانی مدال “دمکراسی” خواه آویزان کردند و اعلام کردند؛« اکنون نیز آقای دکتر حسن روحانی کف مطالبات قانونی همه مردم ، بویژه مناطق محروم و از جمله اقوام و مذاهب مختلف ایران، که در قانون اساسی تصریح شده اند را تائید نموده و در بیانیه و مناظرات خود ، اجرای آنها را تعهد و تضمین کرده اند . احساس ما در شرایط کنونی به عنوان ملت و مردمانی دارای اراده و آگاهی به حقوق و مطالبات خود ، این است که در جهت حرکت گام به گام به سوی دمکراسی ، از کاندیداهائی که بخشی از مطالبات مردم ما را تائیید کرده اند ، پشتیبانی کرده» در بیانیه شان برای این جنایتکار رژیم اسلامی ولخرجی کردند به این هدف که در کردستان استانداری ها و فرمانداریها را به آنها بدهند. و به آنها اجازه تشکیل “حزب” بدهند. روحانی “فانتاز”ی آنها را در هم کوبید و عبدالمحمد زاهدی را از تهران به سنندج بعنوان استاندار کردستان، فرستاد. و التماس تشکیل حزب هم به هوا رفت. استاندار مزدور کردستان اخیرا اعلام کرده که اولویتش “امنیت” است. و در چند هفته گذشته بارها موقعیت امنیتی را پیش برده و تعداد نیروهای مزدور نیز افزایش پیدا کرده است. امنیتی کردن فضای شهرها دروازه جلسات “جبهه متحد کرد” را درهم کوبید.نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی با هجوم به محل برگزاری جلسه اعضا و هواداران “جبهه متحد کرد” در سنندج، مانع تشکیل این جلسه شدند. این جلسه روز یکشنبه ۲۰ بهمن/ نهم فوریه که تعدادی از اعضا و هواداران “جبهه متحد کرد” قصد داشتند در سنندج جلسه ای درون گروهی برگزار کنند که پلیس مانع برگزاری آن شد. شمار زیادی از نیروهای انتظامی اطراف خیابان “اردلان” سنندج و ساختمان “شرکت شتاو کردستان”، محل برگزاری جلسه، را به محاصره درآورده بودند.
“جبهه متحد کرد” از بدو تشکیل(۱) بارها اعلام کرده اند« خواستار گفتگو با مقامات است. می خواهیم با هم تفاهم داشته باشیم تا زمینه مناسب برای کار و فعالیتهای اجتماعی فراهم شود و مسیر مشارکت مردم کرد هموار گردد». گفته اند«”ما خواهان ایجاد فضای محدود و رعب آور نیستیم. نمی خواهیم چنین فضایی ایجاد شود. اینجا شرایط چنین است و ما هم در چهارچوب این شرایط می خواهیم فعالیت کنیم. ممکن است برخی مقامات محلی مناطق کردنشین مخالف فعالیتهای ما باشند و دوست نداشته باشند این تشکل که در سطح وسیعی درحال گسترش است، نهادینه بشود. مخالفان آشتی بین کردها با ایران بسیارند.”
نوکری و کرنش جبهه متحد کرد برای جمهوری اسلامی تازه نیست. اینها نوکر و ستونی از مزدورانی را تشکیل میدهند که در طول سه دهه گذشته علیه مبارزات و خواستهای آزادیخواهانه و رادیکال مردم در کردستان ایستاده اند. بارها رسوا و منزوی شده اند و به همان اندازه مورد تمسخر و تحقیر از طرف ارگانهای نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته اند. (۱)جبهه متحد کرد در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی در سال ۱۳۸۴ اعلام موجودیت کرده.