طنز و شوخی

طنز و شوخی
آخرین نامه های لیلی و مجنون به یکدیگر!
سلام لیلی جان!
آرزومندم که حالت خوب باشد. لیلی جان ماجرای عشق من به تو زبان زد خاص و عام است و همه می دانند که من بدون تو می میرم، و غم عشقت من را به جنون کشانده است . خودت می دانی که من سال ها ست عاشق موهای سیاه زیبای ت شده ام، عاشق چشمان ات که مانند ستاره ها در آسمان می درخشند، عاشق گونه های زیبای ت که لطیف تر از گل برگ های یا س ند. عاشق لب هایت که به یک شاخه گل رز سرخ می مانند. عاشق اندام زیبای ت، عاشق نگاه های زیبای ت بر صورتم، خندیدن ت به روی من. حرف زدن ت وقتی نام مرا بر زبان می آوری. لیلی جان می خواهم بدانم که آیا تو هم من را دوست داری؟ و آیا با من ازدواج می کنی؟
راستی تا یادم نرفته بگم که اگر جواب رد به من بدهی دیگر هیچوقت مجنون ت را نمی بینی. ( خودت منظور من را خوب میدانی).
فدایت شوم
مجنون تو
مجنون
……………………………………………………………………………………………………………………………..
جواب لیلی
سلام مجنون!
نوشته بودی که مجنون من هستی و بدون من می میری. نوشته بودی که عاشق موهای سیاهم، چشمانم، گونه هایم، لبانم و اندامم هستی. عاشق نگاههای م، آن هم وقتی که به تو نگاه می کنم و خندیدن م وقتی که به روی تو میخندم و حرف زدن م وقتی که نام تو را بر زبان می آورم.
حال سوال من این است که آیا اگر لیلی هیجده ساله با این توصیف اتی که تو نوشتی، لیلی پنجاه ساله شود، تو او را همچنان دوست خواهی داشت؟!
در مورد مسئله ی ازدواج، با این نامه ای که تو برای من نوشته ای خوب معلوم است که جواب من صد در صد نه است. ولی مجنون جان قبل از اینکه خودت را حلقه آویز کنی، بر اساس این چیزهای که برای من در نامه نوشتی توصیه ای برای تو دارم. خودت می دانی که دوره و زمانه عوض شده و همه چیز تغییر کرده است و حتی دخترهای چهارده، پانزده ساله هم گول این جور نامه ها را نمی خورند. ما در قرن ۲۱ زندگی می کنیم و تکنولوژی رشد عظیمی کرده است. شنیده ام انسان هایی مصنوعی درست شده که آدم می تواند آنها را همانطور که خودش دوست دارد برنامه ریزی کند. قیافه اش، اخلاق ش، نگاه های ش، حرف زدنش، خندیدن ش، رفتارش و…حتی میتوانی با این آدم های مصنوعی ازدواج هم بکنی. به نظر تو ایده ی جالبی نیست؟ یک عروسک کوکی بزرگ به اندازه ی یک آدم! حتی می توانی آن را طوری تنظیم کنی که فقط به تو نگاه کند، برای تو بخندد و نام تو را بر زبان بیاورد.
توصیه می کنم اینچنین زنی برای خودت پیدا کنی. نقطه قوت ش هم این است که هیچوقت پیر نمیشود و تمام عمر باب میل تو رفتار خواهد کرد.
راستی مجنون فقط تا یادم نرفته بگم که اگر بشنوم که اسمش را لیلی گذاشتی پوست از کله ات می کنم!
لیلی
……..
ناهید وفائی
۲۵٫۰۱٫۱۴