اطلاعیه روابط عمومی کارخانه پلی اکریل اصفهان ؛ عجز در برابر اعتراضات کارگران !

روابط عمومی کارخانه پلی اکریل  اصفهان روز چهارشنبه هفته گذشته برابر یازدهم دی ماه با صدور اطلاعیه ای ضمن نسبت دادن اعتراضات کارگران در این کارخانه به عوامل خارج از کشور ؛ آشکارا کارگران معترض و شرکت کننده در اعتراضات را به برخورد و اقدام علیه آنها تهدید کرد .اطلاعیه مذکور در سطح کارخانه پلی اکریل اصفهان پخش گردیده است .

به گفته کارگران ادعای مدیران کارخانه مبنی بر عدم تامین مواد اولیه از سوی شرکای تجاری ؛ پوچ بوده چرا که یکی از تامین کنندگان اصلی مواد اولیه کارخانه ؛ شرکت الیاف مصنوعی {  دی ام تی  } است که  سهام آن صد در صد به پلی اکریل تعلق دارد .

  باید گفت اطلاعیه روابط عمومی کارخانه پلی اکریل که  به نوعی اطلاعیه ای امنیتی محسوب می شود ؛ بیان کننده موقعیت کارفرما کارخانه و دولت اسلامی  آنها  در برابر اعتراضات جاری کارگران کارخانه پلی اکریل اصفهان است .

اول اینکه در اطلاعیه سعی بر آن شده تا با نسبت دادن منشاء اعتراضات چند مدت اخیر کارگران این کارخانه به اپوزیسیون خارج کشور و امنیتی کردن  اعلام کردن آن به نوعی کارگران کارخانه را از پیگیری خواسست های به حق خود منع کنند .

دوم اینکه همسویی مششترک کارفرما . مسئولین رژیم اسلامی آنها در امتداد سرکوب و خفه کردن اعتراضات گسترده  کارگران این کارخانه در اطلاعیه اشاره شده کاملا آشکار است.

نکته سوم این است که کارفرما و مدیران کارخانه  سیاست  ایجاد شکاف و اختلاف میان کارگران کارخانه پلی اکریل  که در اعتراضات شرکت کرده اند با آن دسته دیگری از کارگران که در زمان اعتراضات مشغول کار بوده اند را دنبال کرده چنانکه در اطلاعیه مذکور آورده اند که اعتراضات کارگران موجب تشویش اذهان سایر کارگران ” خدوم و زحمتکش ” شرکت شده است .

سیاست رزیلانه و تفرقه افکنانه کارفرما و مسئولان  رژیم اسلامی  از سوی کارگران معترض کارخانه پلی اکریل مورد انتقاد شدید قرار گرفته چرا که تمام  کارگران کارخانه می بینند که سیاست کوچک سازی کارخانه پلی اکریل علیه منافع آنان بوده و نتیجه اعمال این سیاست قطعا به آنجا خواهد انجامید که تعداد زیادی از کارگران کارخانه را اخراج کنند . همانطور که در اطلاعیه روابط عمومی کارخانه پلی اکریل آورده شده بیش از دو هزار نفر از کارگران کارخانه در  معرض خطر اخراج خواهند بود و این قعا با هماهنگی با مسئولین دولت اسلامی و در این زمان دولت اعتدال و تدبیر حسن روحانی انجام می گیرد .

چهارم این است که در اطلاعیه آورده شده است که اقدام اعتراضی کارگران موجب تخریب وجه شرکت پلی اکریل در میان شرکا و در نتیجه عدم اعتماد مشتریان  و تامین کنندگان مواد اولیه کارخانه را فراهم کرده است . در همین رابطه باید گفت اگر اقدام اعتراضی کارگران ؛ اگر اعتصاب کارگران به توقف تولید منجر نگردیده و آنچنان که در اطلاعیه روابط عمومی کارخانه پلی اکریل آمده است ؛ به زیان کارفرما و صاحبان کارخانه  منتج نشود ؛ نه کارفرما . نه دولت اسلامی آنها به هیچ وجه به پذیرش مطالبات کارگران معترض و اعتصابی تن نخواهند داد . قطعا اعتراض و اعتصابی تاثیر گذار خواهد بود که این را هدف خودش قرار داده باشد . باید گفت اعتصاب دقیقا به همین منظور است . اما در همین رابطه عده ای از عوامل کارفرما و مسئولین رژیم اسلامی سرمایه داران در شورای فرمایشی و دولتی اسلامی کار در کارخانه می خواهند اینگونه به کارگران بقبولانند که از چنین اعتراضاتی که به توقف روند تولید می انجامد باید اهتراز کرد . اینگونه بیانات از سوی این افراد و چنین تشکلات فرمایشی درست  همسوو هم جهت با این بخش از اطلاعیه روابط عمومی کارخانه پلی اکریل است .

پنجم و در ادامه اطلاعیه روابط عمومی کارخانه آورده شده که چمانچه اعتراضات کارگران کارخانه ادامه پیدا کند ؛ چنانچه اعتصابات ادامه پیدا کند و تولید متوقف شود ؛ دو هزار نفر از کارگران کارخانه را اخراج خواهند کرد . این حربه کارفرما کاملا نخ نما و از کار افتاده است . با توجه به اهمیت ادامه تولید کارخانه پلی اکریل که در سطور بعدی بر آن تاکید گذارده شده است و نقش محوری که در تامین مواد اولیه صنایع دیگری همچون نساجی و نخ ریسی و فرش بافی دارد قطعا تهدید به اخراج بیش از دو هزار نفر کارگر کارخانه ؛ از جانب کارفرما و عوامل  او بلوفی بیشتر نبوده و کارگران معترض از این تهدید کارفرما و عوامل آن بایستی به سود پیشبرد مبارزات خود استفاده کنند .

ششم این است که اطلاعیه مذکور بیانی از عجز و ناتوانی مدیران کارخانه و مسئولین رژیم اسلامی در برابر اعتراضات گسترده کارگرران کارخانه پلی اکریل اصفهان است و تائید این واقعیت که کارگران کارخانه علیرغم بایکوت خبری اعتراضاتشان ؛ همچنان به اعتراضت خود ادامه داده اند . این اعتراضت گلوی کارفرما و رژیم اسلامی آنها را می فشارد . قطعا مجمع عمومی کارگران پلی اکریل اصفهان با توجه به این واقعیت است که می باید اعتراضات خود را وارد مرحله دیگری کنند.

مدیران کارخانه و مراکز امنیتی رژیم اسلامی با پیش بینی گسترش اعتراضات کارگری در کارخانه پلی اکریل اصفهان با جهت گیری سرکوب هر گئنه اعتراض در کارخانه ؛ به خط و نشان کشیدن برای کارگران معترض دست زده و چنانکه در اطلاعیه مذکور آورده اند مثلا از ظرفیت های قانونی برای برخورد با متخلفین تا کنون استفاده نکرده اند و آنها پیش بینی می کنند استمرار رویه های به اصطلاح غیر قانونی { اعتصاب و اعتراض به حق کارگران } موجود ؛ در روند کاری کارخانه و ادامه تولید موجب تعطیلی کارخانه و توقف تولید شود . به گفته اطلاعیه روابط عمومی کارخانه پلی اکریل ؛ مدیریت کارخانه در صدد تداوم تولید می باشد .

هفتم این است که تناقضات اطلاعیه مذکور از سویی بیانگر موقعیت به شدت تضعیف شده کارفرما و مسئولان رژیم اسلامی به دنبال اعتراضات کارگران و ترس آنان از ادامه اغتراضات کارگری و سرایت آن به دیگر صنایع و کارخانه های مرتبط و درییوند با کارخانه پلی اکریل اصفهان است.  آنها  خوب می دانند که توقف تولید در پلی اکریل یعنی توقف تولید در تعداد زیادی از کارخانه ها و صنایع دیگری که تولید در آنها به ادامه تولید در این کارخانه بسته است .

هشتم . کارفرمای کارخانه پلی اکریل که به صورت هلدینگ اداره می شود همچنان بر کوچک سازی این مجموعه و در نتیجه باز گذاردن دست مدیران کارخانه در اخراج سازی ها اصرار داشته و عملا آن را نیز دنبال می کنند . بدون شک تدوام سیاست کوچک سازی کارخانه ؛ تداوم و گسترش اعتراضات کارگران در تمام مجموعه پلی اکریل را در پی خواهد داشت .

ما از اعترضات به حق کارگران کارخانه پلی اکریل اصفهان حمایت میکنیم و از کارگران در دیگر صنایع و کارخانجات تولیدی می خواهیم از مبارزات جاری چند هزار نفر کارگر مجموعه بزرگ پلی اکریل اصفهان حمایت کنند .