دشمنی با آزادی و انسانیت

غروب روز پنجشنبه ۵ دسامبر ۲۰۱۳، در” شهر کلار در منطقه گرمیان کردستان ” روزنامه نگار آزادیخواه و منتقد سردبیر مجله رایه ل و یکی از همکاران آزانس ئا وینه نیوز در کردستان، کاوه گرمیانی در جلو ساختمان محل مسکونی اش در آغوش مادرش ترور شد.

ترور کاوه گرمیانی اولین مورد از ضدیت و دشمنی احزاب عشیره ای مسلح بر علیه نسل جدید از روزنامه نگاران و فعالین سیاسی نیست. این ترور تنها شاهد دیگرى است بر ماهیت ارتجاعى احزاب ناسیونالیستی است که دشمنى اش با آزادى و انسانیت را در طول قریب دو دهه در ابعادى خونین به نمایش گذاشته است. دشمنى و ضدیت اینها با آزادى بیان و آزادى هاى مدنى تازه نیست. فتوای قتل کمونیستها، ترور و کشتن کادرهای حزب کمونیست کارگری و سکوت در برابر قتلهای ناموسی و فشار بر جنبش برابری زنان تاکیدی دیگر بر ماهیت ارتجاعی ـ قبیله ای این احزاب است.

مادر کاوه گرمیانی شاهد زنده این ترور است. او را در آغوش مادرش کشتند.

این حاکمیت و این قدرت فئودالی ـ عشیره ای ننگ بشریت است. یک مشت جانی و قاتل چپاولگر را در صفوفشان مسلح کرده اند اینها دزدان و چپاولگران گانگستری هستند که کاری بجز غارت زندگی مردم در شکل مسلحانه در شهرهای کردستان عراق را ندارند. جرم کاوه گرمیانی افشا ماهیت این گانگسترهای جنایتکار بوده است.

اینها با ضدیتشان با افکار مدرن و آزادیخواهانه ماهیت ارتجاعی و واپسکرای خود را به نمایش گذاشته اند. ترور کاوه گرمیانی محکوم است. فعالیت و امنیت و آسایش روزنامه نگاران، دستگیری آمرین و افرادی که در این جنایت دست داشته اند باید توسط حکومت منطقه ای “اقلیم” تامین شود.

حزب کمونیست کارگرى ایران از آزادى بیان و مدنى مستقل از عقیده و مرام سیاسى شان قاطعانه دفاع میکند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران به خانواده و بویژه مادر “کاوه گرمیانی”، دوستان و مردم شهرهای کردستان عراق مراتب همدردی و تسلیت را اعلام میکند.