مغز شویی و مسمومیت کودکان در مدارس پاکستان

 سولماز سعیدی

امروز من به نکته جالبی بر خوردم که جالب و لازم  دونستم برای شما عزیزان هم بنویسم تا با هم به این خرافات بخندیم  و متاسف شویم از اینکه اینگونه گسترشش میدهند و برای زنده نگه داشتن این خرافات  با افکار کودکان نیز اینگونه بازی می شود.

من در رفتار وگفتار کودکی ۸ ساله امروز چیزی دیدم و شنیدم  که ریشه آن را در کتاب دینی آنها پیدا کردم

حتما در بین این مطلب به آن اشاره خواهم کرد.

کتاب اسلامیات سال دوم دبستان در پاکستان معادل همان کتاب دینی خودمان است که من هیچ وقت در دوران تحصیل ام دوستش نداشتم. این کتاب را اول سرسری نگاه کردم. دوطرف کتاب را با جملات عربی به قول معروف همان آیات قرآنی پر کرده اند.

محتوای کتاب را بررسی کردم برایم هم جالب بود و هم خنده دار و هم تاسف آور.

چرندهایی طولانی از آیه های طولانی و چرند همراه با ترجمه آنها را دیدم.

حوصله خواندن آنها را نداشتم برگهای این کتاب را سرسری ورق میزدم تا چشمم به دعا های مختلف افتاد.

دعای خوردن، دعای خوابیدن، دعای شیر نوشیدن، دعای رفتن به توالت، دعای سوار ماشین شدن، دعای وضو گرفتن، دعای حمام کردن و حدود ۱۰۰ نوع دعای مختلف دیگر.( هنگام دیدن این دعا ها یادم آمد که یکی از آشنایان میگفت که شوهرش هنگام سکس با  وی نیز  دعا های مخصوصی میخواند واینکه حضرت محمد فرموده حتی در روزهای مشخص دعا های مخصوص همان روز را باید خواند. بگذریم.

در اول این دعا ها اشاره شده است که رسول اکرم (محمد) قبل از شروع هرکار این دعا ها را میخوانده و لازم است ما هم قبل از هرکار این دعا ها را بخوانیم چون محمد الگوی ماست.

این دعا ها نظر من را جلب کرد تصمیم گرفتم معانی آنها را بخوانم تا بدانم این ها چیست که به خورد کودکان ۸ ساله میدهند و حتی حفظ آیات همراه با معانی آنها در امتحانات آنان اجباری است…

دعای "گاری پر سوار هونی که وقت" ( هنگام سوار شدن بر ماشین) را خواندم به اردو ترجمه شده بود که من اینجا فارسی و انگلیسی آن را مینویسم.

دعای هنگام سوار شدن بر ماشین:

پاک است خدایی که این سواری(ماشین) را به فرمان ما در آورد و بدون قدرت آن خدای پاک ما هرگز نمیتوانستیم آن را رام کنیم  و ما آخر به سوی پروردگار برخواهیم گشت.

Pure is he (Allah) who subjugated this conveyance for us, while we were not the ones to bring it under control, and we are bound to return to return to him.

من با خواندن این ترجمه تعجب کردم این دعا اگر قرار بود برای سوار شدن بر چیزی خوانده شود پس بهتر بود برای سوار شدن بر یک حیوان وحشی خوانده شود نه ماشین آن هم ماشینی که دست ساخته خود انسانهاست و تسلط بر آن هم همچنان در دست خودما انسانهاست. ای کاش این خرافات حداقل حقیقت داشت تا بدون اینکه وقتی برای یاد گیری تلف کنیم میرفتیم و قبل از نشستن بر پشت فرمان این دعا را میخواندیم.

جالب تر اینجاست که زمان محمد مسلما ماشینی وجود نداشته که محمد برای سوار شدن بر آن قرار باشد وردی  بخواند. یا اینکه محمد خیلی خیال پرداز بوده و تفلک و در رویا های خود خیالپردازی و آرزوی سوار شدن و یا حتی پرواز می کرده و یا آرزوی مثلا معجزه را برای خود داشته. ویا در واقع ملایان و رهبران این دین سراپا خرافی یه کمی این دعا را مثلا مدل جدید ترش کرده و به مد روز در آورده و ذهن مردم و کودکان معصوم را به این چرندیات مسموم می کنند. بگذریم با این که گذشتن از این چرندیات کار آسانی نیست.

این دعا را در خیلی ماشین ها در کنار( دعای دیگری به نام سفر) دیده بودم که هیچ وقت به ترجمه آن توجه نکرده بودم با اینکه همیشه من این دعا را همراه با ترجمه دیده بودم.

من شنیده بودم عشق آدم را کور میکند اما نمیدانستم عشق به خرافه ای چون خدا این چنین انسانها را کور و جاهل میکند و واقعا که نشان می دهد مذهب افیون مردم است و آنها را نءشه و خمار مذهب شده اند.

رفتم سراغ دعای دیگر و این برام واقعا ناراحت کننده بود که این چرندیات را برای کودکانی که هنوز در  آن دنیای شیرین کودکی باید بازی کنند و لذت ببرند را همراه با ترجمه نوشته اند، و از آنها به اجبار فهمیدن این خرافات را طلب می کنند.

دعای دیگری را دیدم که این دعا در دو بخش نوشته شده است یکی دعای هنگام وارد شدن به بیت الخلاء (توالت)

و بخش دوم

دعای خارج شدن از بیت الخلاء (یا همان توالت)

ترجمه بخش اول:

ای خدا من پناه تورا میخواهم از شر جن های خبیث چه مرد و چه زن.

O Allah, I seek refuge with you from the evil shaitaans, the male and the female

ترجمه بخش دوم:

اول این دعا اشاره شده که اول پای راست را بیرون بگذارید و بعد این دعا را بخوانید

ای خدا من از شما طلب بخشش میکنم . همه تعریف ها مال خداست کسی که من را از کثافت و پلیدی دور کرد و مرا راحتی و فراغت داد.

O Allah! I seek your forgiveness. All praise be to Allah who delivered me from filth and granted relief to me.

برایم خنده دار بود این جملات و موقعی که برای خواندن آنها اشاره شده بود و هم جای تاسف داشت کودکان را از این سنین به یاد گیری این چنین اراجیف ترسناک وا میدارند.

یادم اومد که اولش نوشته شده بود که محمد این جملات را میخوانده و ما باید از او سرمقش بگیریم.

با خودم گفتم که این محمد چه انسان ترسویی بوده که از موجود خیالی ای  چون جن هم میترسیده.

و این چنین انسانی چطور میشود سرمقش میلیونها انسان دیگر باشد؟

اکثر مذاهب از ابتدا چنین در ذهن کودکان بذر خرافات و جهل  ونادانی می کار
ند تا وقتی بزرگتر شدند این بذرها را در صنعت مذهب بهره برداری کنند.

چرندیات دیگری هم نیز بود که وقت زیادی خواهد گرفت اگر بخواهیم تک تک آنها را بررسی کنیم.

انسان هر لحظه بیشتر متاسف می شود از حضور این گنداب خرافات اسلامی حتی در دبستانها که در ذهن کودکان معصوم حقنه می کنند. ما باید نگذاریم اینگونه کودکان را وادار به اسلامی کنند که ریشه آن جهل وخرافات و عقب ماندگی است. و این آن چیزی بود که من در رفتار آن کودک دیدم.

آنقدر بر روی رفتار آنان این خرافات تاثیر گذاشته که به طور مثال این کودک هنگام رفتن به توالت میترسد و حتی هنگام توالت بلند بلند این چرندیات را میخواند وهنگامی که دلیل آن را میپرسیم میگوید اینجا جن دارد و من میترسم برای همین تا زمانی که داخل توالت هستم این دعا را میخوانم تا جن ها نزدیک من نیایند …

من ابتدا پس از مشاهده رفتار این کودک خنده ام گرفته بود اما بعدش تاسف وجودم را گرفت.

متاسف شدم از اینکه کودکی که فقط ۸ سال دارد را این چنین وادار به درست کردن موجودات خیالی و ترسناک کرده اند لعنت بر این مذهب و اسلام کثیف.

باید بر این خرافات پایان داد

نباید گذاشت این خرافه های مذهبی را اینگونه آن هم در دبستانها گسترش دهند

و افکار کودکان را اینگونه آلوده کنند.

با امید و تلاش برای ریشه کن کردن این همه خرافات و دروغ و مذهب و در یک کلام اسلام. باید بیشتر بکوشیم و خواهیم کوشید.

کودک آزاری را در هر شکل و از جمله تدریس خرافه و مذهب به کودکان را باید پایان داد