وفا قادری آزاد باید گردد!

وفا قادری یکی از کارگران پیشرو در جنبش کارگری کردستان ، عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری و چهره ی نام آشنا در جنبش کارگری ایران است که مورد خشم و غضب دشمنان طبقاتی قرار گرفته است.
وفا قادری به دستور مسئولین اداره اطلاعات سنندج و با رای صادره از طرف بی دادگاه سنندج مجرم شناخته شده ودر یازده آبانماه ۱۳۹۲ برای تحمل پنج ماه حبس تعزیری روانه زندان مرکزی سنندج می شود.
این اولین بار نیست که وفا قادری بازداشت و زندانی می شود . وفا قادری در دهه ۱۳۶۰ در سن نوجوانی به ۵ سال زندان محکوم و روانه زندان اوین شده بود . در دهه ۱۳۸۰ تا به امروز به بهانه های مختلف از جمله مراسم های روزجهانی کارگر و رو زجهانی زن بازداشت و موردتهدید و آزار قرار گرفته اما هیچ وقت از منافع طبقاتی کارگران عقب نشینی نکرده است . وفا قادری چهره ای دوست داشتنی و قابل اعتماد برای مردم زحمتکش و کارگران نساجی کردستان ، پرریس سنندج ، نساجی شین بافت ، نساجی پیروز باف ، کارخانه شیر سنندج ، آلومین ، کارتون سازی ، یخ سازی و بسیاری از کارگاه های شهرک صنعتی سنندج می باشد. وفا قادری دلسوز کارگران هفت تپه ، فرش غرب بافت کرمانشاه ، شرکت واحد ، و… بوده است . وفا قادری چهره محبوب کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری است که با باور به طبقه کارگر وظیفه خود را تشکل یابی کارگران دانسته و صادقانه در این راه گام برداشته است . وفا قادری به مانند یک پیشرو هیچ وقت از گزند بد خواهان طبقه کارگر در امان نبوده و به خاطر محبوبیت و صداقت وصف ناپذیرش همیشه دشمنان خاص خود را داشته است .
وفا قادری من جمله پیشروان و فعالین کارگری می باشد که بیش از سی سال است با جسارت و بدون هیچ ادعایی در راه رهایی طبقه کارگر گام برداشته است .
جای وفا قادری زندان نیست . وفا قادری ، رضا شهابی ، پدرام نصرالهی ، شاهرخ زمانی ، محمد جراحی ، بهنام ابراهیم زاده ،مهرداد صبوری ،افشین ندیمی و دیگر کارگران باید سریعا آزاد شوند .
آزادی این عزیزان باید به یکی از خواست های کارگران تبدیل شود . شعار نان و آزادی باید توامان شعار ما کارگران باشد ، آزادی در ابراز بیان و عقیده ، داشتن تشکل های خود ساخته .
وفا قادری ها و صد ها و هزاران انسان شریف دیگر ، پیش از یک قرن است که برای یک زندگی شایسته بی وقفه دست به مبارزه زده اند و این مبارزه تا رسیدن به جامعه عاری از ستم و استثمار ادامه خواهد داشت. پیشروان کارگری آگاهند که رسیدن به آزادی و برابری تنها در گرو به میدان آمدن طبقه کارگر امکان پذیر است ؛ برای این مهم باید متشکل شد .
بهزاد سهرابی