جنبش علیه اعدام در شهرهای کردستان گسترده تر می شود

دولت روحانی زیر سایه نرمش قهرمانانه ولی فقیه اعدامهای گسترده ای را در ماههای اخیر به اجرا درآورد. اتخاذ سیاست تامل با آمریکا بوی تعرض میلیونی علیه کل بساط رژیم اسلامی را به مشام حاکمیت رسانیده است. حکومت اسلامی نیاز داشت پیش دستی کند و همزمان با پیش برد سیاست نرمش مفلوکانه اش موج وسیعی از کشتار و قتل عام در زندانها را براه اندازد. سیاست سکوت دول غربی نیز جمهوری اسلامی را درنده تر و هارتر کرده است. این تقلاها برای خنثی کردن هر گونه صدای اعتراضی میلیونی مردمی است که حاکمیت اسلامی طی ۳۴ سال عمر ننگینش در پناه شعار مرگ بر شیطان بزرگ، زندگی آنان را به تباهی کشانیده است. ولی فقیه، رئیس جمهورش و دیگر سران ریز و درشت حکومت اسلامی این را بخوبی دریافته اند که بموازات هر درجه مزمزه کردن جام زهر با تعرض میلیونی مردم روبرو خواهند شد. مردمی که می خواهند کل این بساط جهنمی و جنایت را در هم بپیچند. از این رو کشتارها و قتل عامهای اخیر تلاشی برای ایجاد مانع در مقابل تعرض توده ای و میلیونی مردم به کل حاکمیت اسلامی است.

ادامه کشتار و قتل عام زندانیان و اسیرانی که در زندانها گرفتار آمده اند، جمهوری اسلامی را در مخمصه ای که گرفتار آمده است نجات نخواهد داد. با نرمش و بدون نرمش با آمریکا، جمهوری اسلامی در مقابل موج نارضایتی و تعرض انقلابی مردم آچمز شده است. کشتارهای ماههای اخیر گویای هراس و وحشت رژیم اسلامی از به میدان آمدن میلیونی مردم برای پایان دادن به بیش از سه دهه جنایت و تباهی توسط حاکمان اسلامی است.

جنبش علیه اعدام در هفته های اخیر چه در داخل و چه در خارج در واکنش به قتل و کشتارهای رژیم اسلامی نشان داد که این جنبش با حضور گسترده خود نخواهد گذاشت که جانوران اسلامی همچنان عزیزان مردم در زندانها را اعدام کنند. اعتراضات، تظاهراتها و تجمعات هزاران نفره در شهرهای کردستان، در سقز و مریوان نشان داد که قاتلان مردم با جنبشی روبرو هستند که می خواهد به بساط قتل و آدم کشی پایان دهد. بعد از سقز، مریوان، سردشت و سنندج، اکنون دیگر حضور اعتراضی مردم علیه احکام و مجازات اعدام در خیابانها دارد به امری عادی تبدیل می شود و راه را برای تجمعات و اعتراضات گسترده تر باز می کند. تجمعات و اعتراضات هزاران نفره با شعار “نه به اعدام، زنده باد زندگی”، راه را نشان داده است.

جنبش علیه اعدام در شهرهای کردستان هیچگاه به اندازه این دوره برای متوقف ساختن اعدام بعنوان شنیع ترین جنایت علیه انسان به میدان نیامده است. مردم مریوان، سقز، سردشت و سنندج با حضور خود در میادین و خیابانها به رژیم آدمکشان اسلامی هشدار دادند و نشان دادند که قدرت توده ای مردم می تواند گسترده تر از این حاکمان اسلامی را به وحشت انداخته و آنان را وادار به عقب نشینی کند. اکنون خطر اعدام بر بالای سر بسیاری از زندانیان محکوم به اعدام در سراسر کشور همچنان وجود دارد. در شهرهای کردستان تعداد زیادی از زندانیان سیاسی عقیدتی حکم قتل شان توسط قضات اسلامی صادر شده است. خطر اجرای حکم اعدام زانیار و لقمان مردادی همچنان وجود دارد باید به این احکام ظالمانه و وحشیانه همچنان اعتراض کرد و پرونده سازی رژیم علیه زانیار و لقمان را به شکست کشانید.

بدنبال حضورمردم در چند شهر کردستان، هراس حکومت اسلامی در شهر مریوان سبب شده است این شهر را کاملا نظامی کند. این فضای نظامی ناشی از فشاری است که اعتراضات گسترده مردم به رژیم اسلامی وارد ساخته است. شهر مریوان بعلت اینکه زادگاه زانیار و لقمان مرادی است از حساسیت بیشتری نسبت به شهرهای دیگر کردستان برخوردار است و جمهوری اسلامی بشدت نگران اعتراضات و تعرضات وسیع مردم این شهر علیه احکام اعدام است. فعالین عرصه های مختلف اجتماعی نه تنها در شهر مریوان بلکه در تمام شهرهای کردستان نقش مهم و تعیین کننده ای در سازماندهی اعتراضات توده ای مردم علیه اعدامهای اخیر و برای جلوگیری از اجرای احکام اعدام دارند. هیچگاه به اندازه این دوره فضا برای تعرض سازمانیافته علیه موج اعدامها مهیا نبوده است.

فعالین جنبش علیه اعدام، فعالین جنبشهای اجتماعی در کردستان وظیفه خطیر و مهمی در این مقطع حساس بر عهده دارند. در هماهنگی با خانواده های محکوم به اعدام و در هماهنگی با جوانان، زنان و مردم شهرهای کردستان، درهر شهری و در هماهنگی با شهرهای دیگر می توانیم با حضور گسترده و هزاران نفره در خیابانها مانع کشتار زندانیان و کسانیکه حکم گرفته اند بشویم. اگر در یک هفته اخیر شاهد ادامه کشتار محکومین به اعدام توسط جلادان اسلامی نبوده ایم، بخاطر یک هفته اعتراض شور انگیز در شهرهای کردستان و در سطح بین المللی بوده است. باید به قدرت توده ای و هزاران نفره و میلیونی خود باور داشته باشیم که می توانیم ورق را برگردانیم و خواست لغو این احکام ضد انسانی را به قاتلان اسلامی حاکم بر ایران تحمیل کنیم.
۱۹ نوامبر ۲۰۱۳