مسلمانان و”نرمش قهرمانانه در مقابله با آمریکا”از زبان خامنەای!

مسلمانان و”نرمش قهرمانانه در مقابله با آمریکا”از زبان خامنەای!
شمس الدین امانتی
رژیم اسلامی حاکم بر ایران به منظور فریب افکار عمومی، در یکی از رسانه های دولتی خود بنام، “خیبرآنلاین”به نقل از خامنه ای می نویسد”آنچه که مسئولیت شماست مساله زبانی است یعنی شما باید کاری کنید که مردم امر و نهی زبانی را که مهمترین عامل که حتی از جهاد بالاتر است، یعنی تاثیرش از جهادی که توپ و تفنگ و اتم است بیشتر است اگر انجام بگیرد و تحقق پیدا کند. منتهی مردم که امتحان نمی کنند. یکبار امتحان کنند. تا ببینند اگر نشد. من عرض می کنم مثلاً الان آمریکاـ آز امریکا بالاتر، قدرتمندتر، مستکبرتر، یاغی تر ـ اگر همه مسلمان های عالم تصمیم بگیرند که هر مسلمانی در ماه یک بار به آمریکا بگوید نکن، آمریکا را می شکنند کاری که با بمب اتم نمی شود با این کار می شود، زبانی، یدی هم نمی خواهد.”
به دنبال این نقل قول بی محتوا و بی ربط به مسایل و مشکلات واقعی در جامعه ایران تحت ولایت خامنه ای در تأریخ(٣١/٣/١٣٧٢)، و زمینه سازی جهت طرح”تذکر لسانی”بخوانیم سیاست”نرمش قهرمانانه”که به دستور خامنه ای و مجری کلید دار او حسن روحانی و کارایی این طرح در مقایسه با بمب اتم توسط خامنه ای، این روزها نقل مجالس است. در همین رابطه آخوند رضا مقدسی، جانشین اجرایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، در تأیید گفته های خامنه ای در سال ٧٢ و کاربردش بر مقوله تسلیم طلبی کنونی رژیم اسلامی همزمان با روی کار آمدن روحانی، در گفتگو با خبرنگار فارس، گفت”طرح جدید تذکر لسانی بارویکرد اجتماع پرور در٢٠٠شهر ایران به اجرا گذاشته خواهد شد. سپس طرح تذکر لسانی یادآوران مدارس کشور نیز در بازه‌های زمانی مشخص در آینده نزدیک اجرا می‌شود.”
در نظام دیکتاتوری ولایت فقیه”تذکر لسانی”در غیاب استدلال علمی و منطقی در رابطه با مسائل متعدد اجتماعی فریبی بیش نیست، تذکر در نظام قضایی رژیم اسلامی مترادف است با خفقان، دستگیری، زندان و اعدام، البته اگر تذکری در کار باشد.
مأمورین امر به معروف و نهی از منکر هر زمانی که اراده کنند، از دیوار خانه های مردم، جهت پائین کشیدن و زیر پا له کردن آنتن های ماهواره، بدون اجازه قبلی از صاحبان این منازل به حریم خصوصی آنها تجاوز کرده و سپس جهت مقبولیت بخسیدن به این عمل وحشیانه در نظام حاکم بر ایران، معنایش”تذکر لسانی”بیان می شود.
رژیم اسلامی با توسل به زور، فحاشی، کتک زدن زنان در اماکن عمومی، دستگیری و زندانی کردن آنها به”جرم”بد حجابی و تفکیک بر مبنای جنسیت در مراکز آموزشی را، تحت عنوان”تذکر لسانی”و “رویکرد اجتماع پرور”سعی در ترویج و نهادینه کردن این پروسه ارتجاعی و جاسوس پروری در زندگی خصوصی افراد جامعه را دارند.
اما اساسآ این هیاهو و جنجال اخیر آخوند ها و مأمورین رژیم اسلامی در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بر سر چیست؟ این”نهضت لسانی”یا همان”نرمش قهرمانانه”جانیانی چون خامنەای و روحانی که در یک روز ١٨ نفر انسان بی گناه را حلقه آویز میکنند، چه ربطی به مشکلات جامعه ای دارد، که خود آنان خالق نابسامانی و هرج و مرج در آن جامعه هستند؟ مگر نه اینکه دولت”تدبیر و امید و اعتدال”کلید حل تمام مشکلات جامعه را در آستین دارد! اما از قرار معلوم وضع از آنچه که هست وخیم تر است، کلید رئیس این دولت توان گشایش مشکلات عدیده جامعە تحت حاکمیت رژیم اسلامی را ندارد.
مسئولین خبرگزاری”خیبر آنلاین”به نیابت از”دولت تدبیر”فرمان قیام را در این مورد صادر کردەاند. در بخشی از این فرمان آمده است”برادر و خواهر حزب اللهی و انقلابی باید به پا خاست و قیام کرد. باید نهضت فراگیر تذکر لسانی را به راه انداخت.”به موردی از راه اندازی منشور”قیام”این مأمور رژیم و نویسنده این مطلب در”خیبر آنلاین”اشاره مختصری خواهیم کرد.
مأمورین امر به معروف و نهی از منکر، در گوشه و کنار شهر تهران موفق به کشف تعدادی مانکن شده اند؟! شرح این کشف و راه حل برخورد با آن از منظر گزارشگر، “خیبر آنلاین”چنین است”وضعیت ناهنجار پوششی که طی روزهای اخیر در جامعه و از سوی عده ای هنجارشکن شدت گرفته، موجبات آزرده خاطری طیف ارزشی و انقلابی را فراهم آورده است. به نحوی که، حضور معنادار عده ای مانکن در معابر پایتخت که با نوعی پوشش خاص، بنای دهان کجی با ارزش ها را گذارده اند، جوانان انقلابی و حزب اللهی را به تأثر و البته تفکر واداشته است.”
راه حل مأمورین رژیم اسلامی خواندنی است، “امروز باید هسته های چندنفره و کوچک جوانان انقلابی، از مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج، از حوزه های علمیه تا هیات های مذهبی، عموم برادران و خواهران، به شکلی کاملآ منسجم و هدفمند به راه افتند و محله به محله را از لوث وجود مانکن ها پاک کنند، اما این بار نه با خشم و عتاب، بلکه با تذکری لسانی و البته متوالی.”
حکومت نظامی اعلام نشده، سازمان دهی جوانان فریب خورده بسیجی جهت حمله به خانم های
مانکن و دنبال کردن آنها”محله به محله”نشان از ادعای پوچ و فریبنده روحانی، تحت عنوان”اعتدال و نرمش”است.
ساختار رژیم اسلامی یکی از پرتنوع ترین و در عین حال هارترین و پر هرج و مرج ترین رژیم های دنیا است. علاوه بر اعمال قوانین ارتجاعی حاکم در ادارات دولتی، هر کوچه و برزن قانون و مقررات خاص خود را دارا است، که در رأس همه آنها شخص خامنه ای حرف آخر را خواهد زد. در این هرج و مرج بیشترین آسیب را دانش آموزان، جوانان(مخصوصآ دختران)تحمل خواهند کرد.
خوشبختانه، علی رغم همه فشارهایی که در محیط مدرسه و بیرون از آن به دانش آموزان تحمیل می شود، هنوز قشر دانش آموز، خانواده های آنها و معلمان سکولار و مبارز، زیر بار این سیستم ارتجاعی نرفته و نخواهند رفت. اساسآ بخش قابل ملاحظه ای از جامعه سکولار ایران پذیرای ایده ارتجاعی امر به معروف و نهی از منکر و زائده آن، “تذکر لسانی”را ندارد و نخواهد داشت.
این خانم های”مانکن پوش”ساکن بخشی از محلات تهران چه وحشتی در دل مسئولین و مأمورین امر به معروف و نهی از منکر ایجاد کرده اند. ترس از فروریزی هر چه بیشتر بخش وسیعی از قوانین مذهبی که رژیم اسلامی حاکم بر ایران یکی از محافظین و مدافعین پر و پا قرص آن است، چگونه با دو سانتی متر کوتاهتر از حد معمول مانتو تعدادی از خانم های شیک پوش، شکه شدن و عزا گرفته اند.
اظهارات شتاب زده آخوند رضا مقدسی، مندرج در”خیبرآنلاین”دال بر اینکه، “همه مولفه ها برای حمایت از تذکر دهندگان به افرادی که خارج از شئون اسلامی در جامعه رفتار و عمل میکنند، مهیا شده است و آمران به معروف و ناهیان از منکر میتوانند در کشور با فراغ بال به وظیفه دینی و انسانی خود عمل کنند.”
به این ترتیب پروسه طرح تذکر لسانی در قالب برنامه نظارتی و تحقیقاتی در دانشگاه‌ها نیز در حال انجام است. اختصاص نیرو های حزب الهی و بسیجی به اجرای این پروسه، سردرگمی و ناتوانی رژیم در رابطه با”رعایت”نکردن پوشش اسلامی توسط تعدادی مانکن، نشان از شکست سیاست رژیم از همان روزهای اول حاکمیتش در اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر است.
توهم پراکنی و جنجال در رابطه با”نهضت لسانی”که کارایی آن به قول خامنه ای از”بمب اتم”بیشتر است، چه وقت و چگونه اجرا خواهد شد، جای تأمل است. اما”بمب اتم”منفجر نشده خامنه ای در رابطه با مخالفین سیاسی رژیم در ایران این چنین عمل کرده است: دستگیری بدون مجوز، اتهام ناروا و بی اساس به فرد دستگیر شده، جریمه، شکنجه، زندان، اعدام، خوداری از پس دادن جنازه فرد اعدام شده به خانواده آنها و در خواست پول بابت هزینه گلو له هایی که مأمورین رژیم به سر و سینه فرد اعدام شده شلیک کرد ه اند.
تلاش خامنه ای برای تثبیت طرح”تذکر لسانی”از سال ۶٨ تا کنون جایگاهی در میان مردم مبارز و انقلابی نداشته و ندارد. اما استناد مسئولین رژیم به این گذشته دور، تطبیق آن با رویدادهای اخیر در رابطه با سیاست”نرمش قهرمانانه در مقابله با آمریکا”و انتخاب این بخش از سخنان خامنه ای، به بهانه”تذکر لسانی”، برنامه ریزی شده در راستای سیاست معینی است. در این رابطه سایت”رهپویان معروف”وابسطه به رژیم اسلامی در رابطه با سخنرانی های خامنه ای می نویسد:
“بین سالهای(۶٨ تا ٩٠)، خامنه ای، ۵٨ جلسه را، در مورد مزایای پدیده امر به معروف و نهی از منکر و چگونگی کاربرد این طرح را برگزار کرده است.”انتخاب نقل قول فوق از میان این ۵٨ جلسه دال بر اینکه، “هر مسلمانی در ماه یک بار به آمریکا بگوید نکن، آمریکا را می شکنند، آنهم بدون استفاده از زور.”جهت مشروعیت بخشیدن به نشست های اخیر، مذاکره با مسئولین آمریکایی و در رأس آنها وزیر امور خارجه این کشور، در تکمیل پروسه”نرمش قهرمانانه”ساخته و پرداخته ذهن روحانی، به پرونده سازش با غرب مقبولیت خواهد بخشید. به این ترتیب دکان جنجال برانگیز و مخوف سپاه پاسداران، هیاهوی بسیجی ها، شاخ و شانه کشیدن حزب الهی ها و نیروها ی انتظامی، مدت زمانی بیشتری به استراحت و”نرمش قهرمانانه”خواهند پرداخت. به این ترتیب رژیم اسلامی با توسل به سیاست مماشات جویانه و عقب نشینی استراتژیک از سیاست های قبلی خود با غرب و آمریکا، راه برون رفت از وضعیت بحرانی موجود برای خود و همپالکی هایش در منطقه را مهیا خواهد کرد.
اما و با تمام این تفاصیل، ابعاد مخرب پدیده ارتجاعی”تذکر لسانی”در غیاب مبارزه ای سازمان یافته، هنگامی که به مدارس راه یابد، نگران کننده است و در نهایت به تفتیش عقاید قانونیت خواهد بخشید.
وظیفه معلمان فداکار، دلسوز و انقلابی است، که با کار مستمر و آگاهانه همگام با والدین دانش آموزان، جوانان، دانشجویان و با استفاده از تجارب مبارزاتی کارگران آگاه و مبارز، از تثبیت حکم ارتجاعی
طرح”تذکر لسانی”که پایه های تفرقه و تفتیش عقاید در مدارس و جامعه را به دنبال خواهد داشت، جلوگیری کنیم.
چهار شنبه ٢٢ آبان ١٣٩٢