در گرامیداشت فاجعه قتل عام یهودیان!

در گرامیداشت فاجعه قتل عام یهودیان!

Kristallnatt در شب کریستال یا شب شیشه ای

اسماعیل مولودی ۸ نوامبر ۲۰۱۳

مقدمه؛

Kristallnatt تاریخ مختصری از شب شیشه ای یا کریستال نات

در تاریخ هفتم نوامبر ۱۹۳۸ یک جوان ۱۷ ساله یهودی بنام هرشل گرینزین منشی سفارت آلمان درفرانسه را بقتل رساند. دو شب بعد از این واقعه در شب نهم نوامبر ۱۹۳۸
نازی ها به بهانه این مسئله دوباره به منازل ، کلیسا ها و مغازه های یهودی ها حمله می کنند و ماموران مخفی گشتاپو یهودی هارا یاد میکشتند و یا مجبور به خود کشی میکردند. شب نهم نوامبر به نیمه شب دهم نوامبر بیش از ۴۰۰ یهودی در برلین بقتل رسید و در آلمان ، اتریش و لهستان بیش از سی هزار یهودی، همراه با پدر و مادر هرشل را هم به اردوگاهای کار اجباری ، آدمسوزی منتقل کردند. این حمله سازمان داده شده به اتریش و شهرهای دیگر آلمان مثل سرایت کرد و در لایپزیک یهودی هارا در کنیسه ها به آتش کشیدند. روز همان شب تمام محلهای یهودی و خیابانها از شیشه خرده پر شده بود و به همین خاطر در تاریخ شب نهم نوامبر به شب شیشه ای یا کریستال نات مشهور شده که یاد آوری این آدمکشی است. اما این روز هم یک معنی تاریخی دیگر نیز دارد و آن اینکه شب پایان جنگ سرد است و در سال ۱۹۸۹ در این شب شروع به خراب کردن دیوار برلین کردند.

این واقعه تاریخی اگر چه بخش کوچکی از جنایات روزمره سرمایه داری است اما نمادی جدی از هویت نظام سرمایه داری و بحران مالی سرمایه داری در بیش از ۷۵ سال گذشت. این واقعه هنوز در خیابانها، محل کار و در کلیه امورات زندگی امروز کارگران و مردم در جامعه می بینیم. حتما در جریان هستید که بعد از ۷۵ سال از واقعه کریستال نات، پناهجویان، کولی ها در جامعه اروپا بطور روزمره تحت تعقیب هستند. اگر در ۷۵ سال پیش نازی ها در یک شب ۴۰۰ نفر را کشتند، هم اکنون مهاجرین برای فرار از اختناق، گرسنگی و جنگ صد ها صد ها در دریا ها غرق میشوند. نا امنی در کشورهای دیگر تنها راه چاره را به فرار انسانها از سر زمین و محل تولدشان ختم میکند. مردمانی که نسل اندر نسل در اروپا زندگی کرده اند اکنون بنام (روم،) یا کولی در همه جا تحت فشار و در بدترین شرایط ممکن زندگی میکنند. خوکشی و خوسوزی پناجویان، تلف شدن کودکان در اردوگاههای پناهندگی یادآور کریستال نات هایی است که امروز نظم نوین برای میلیاردها انسان در دنیا بوجود آورده است. اگر هیتلر به یهودی ها و کولی ها دست درازی علنی میکرد امروز بعد از ۷۵ سال از واقعه کریستال نات هنوز هر روز دستگاههای جاسوسی، تشکلهای تروریست و آدمکش در سایه حکومتها و تحت نام قانون دارند انسانها و جان و مالشان را به نابودی می کشانند. در افغانستان، در عراق (که حداقل در طول سال ۲۰۱۲، ۶۰۰۰ نفر فقط بر اثر انفجار بمب تکه تکه شده اند) و هنوز هر روزه میشنوند.

این زندگی لایق انسان آزاده و مدرن قرن بیست و یکم نیست. تحت تعقیب قرار دادنها و آزار انسانها در همه جا گسترده شده است. حاکمیتهای فاسد امروز زندگی انسانها را تنها در زندانها از بین نمیبرند بلکه بوسیله تحمیل فقر و گرسنگی زندگی نسلها را به باد داده اند. و این سناریو هر روز تکرار میشود. به فقر و تنگدستی مردم در یونان، اسپانیا، پاکستان، ایران، افغانستان و .. نگاه کنید. به زندگی انسانها در حاشیه شهرهای اروپایی نگاه کنید، اگر کریستال نات تنها در آلمان بوقوع پیوست امروز این جنایات هر روزه در اقصا نقاط دنیا تکرار میشود. فاشیستها رسما در حکومت هستند، احزاب دست راستی وضد بشری هر روز در اداره جامعه بیشتر صاحب نفوذ میشوند. به نمایندگان پارلمانها نگاه کنید. اینها هستند که امور زندگانی انسانها را رقم میزنند و هرکس در جای خود افتخار بوجود آوردن کریستال ناتها را بر سینه دارند. بحران مالی سرمایه داری در هر دوره ای بهانه ای میشود که نظام فاسد سرمایه داری انسانهارا برای بقای خود له کند.ایجاد باندهای آدم فروشی و آدم ربای، ایجاد باند های آدم کش و فروش مواد مخدر، در یک کلمه فرهنگ و روش نازیستس و مافیایی فرهنگ حاکمان جامعه شده است. سرمایه برای بقای خود از هیچ جنایتی ابا ندارد و بخصوص وقتی که در بحران است (مثل هشت سال اخیر) دیگر از همه سیستمهای ضد بشری برای کنترل بر جامعه اسفاده میکنند.
چاره ما انسانها فقط تشکیلات و اتحاد است، افشاگری های امثال ادوارد اسنودن فقط یک نمونه کوچک از فاسد بودن این دستگاه جنایات سرمایه داری را نشان میدهد. در شب یاد آوری کریستال نات و ارج گذاشتن به همه انسانهایی که زندگیشان را از دست داده اند متحد فریاد بزنیم مرگ بر سرمایه و زندباد اتحاد انسانها علیه نظام فاسد سرمایه داری.