علیه “مجازات اعدام”

علیه “مجازات اعدام”
تصاویر حاکم شرع و مسئولین زندان سقز را همه جا پخش کنید! و بر روی آنها بنویسید”ننگ و نفرت بر نظام جمهوری اسلامی”

نسان نودینیان
جمهوری جنایتکار اسلامی شیرکو معارفی را در بامداد ۴نوامبر در زندان سقز اعدام کرد. از دست دادن هر عزیزی ضربه ای جبران ناپذیر و کشنده است. کی و چه کسی میتواند چشمش را به روی احساسات و عواطف مادر و پدر دوستان و نزدیکان “حبیب گلپری پور رضا اسماعیلی و شیرکو معارفی” ببندد! و یا نسبت به آن بی تفاوت باشد. در طول چند سال گذشته شدیدترین عواطف در مورد محکومین به اعدام ابراز شده است. نام و اسامی زندانیان سیاسی و کارگران زندانی برای اکثریت مردم در ایران آشنا است. در شهرهای کردستان مبارزه علیه “مجازات اعدام” و تنفر عمیق از اعمال این سیاست بدون اغراق به بخشی از فرهنگ و فضای سیاسی جامعه تبدیل شده است. فرهنگ “انتقام” و اعدام در ملاعام پدیده ای غریب است. با این وجود نجات جان عزیزانمان در گرو مبارزه برای لغو اعدام است. حلقه گرهی و یکی از عرصه های مهم اتحاد مشترک هم حول مبازره مشترک علیه اعدام است. لغو اعدام یعنی جلو کشتار بالا از پایین را سد کردن. یعنی محدودیت برای توحش بالائیها ایجاد کردن. مبارزه برای لغو اعدام مبارزه ای برای ارتقا جایگاه انسان در جامعه است. جمهوری اسلامی در آشکارترین شیوه توحش ضد انسانیش از سیاست “مجازات اعدام” برای ادامه حاکمیتش و ادامه زورگویی و تحمیل اسلام سیاسی استفاده میکند. ما از اعدام منزجریم. برای برانداختنش مبارزه میکنیم. نظام سیاسی و جامعه ای که اعدام را جزیی از سیاست جزایی خودش میداند را نظام و جامعه کثیفی میدانیم. به همین دلیل ما از جمهوری اسلامی و سیاست”مجازات اعدام” متنفریم. مردم در طول حاکمیت سیاه و توحش اسلامی ـ سرمایه داری جمهوری اسلامی “اعدام” را رد کرده اند. ما چاره ای جز مبارزه متحد علیه اعدام نداریم. اعتصاب و تجمع توده ای در شهرها کارسازترین راه حل است. ما نتایج مثبت و کارساز اعتراضات توده ای در اشکال اعتصاب عمومی و تجمعات توده ای را تجربه کرده ایم. و با این شیوه از اعتراضات توانسته ایم احکام ضد انسانی ده ها انسان در بند را متوقف کنیم. ما باید همه جا در فعالیت های رسانه های اجتماعی در تویتر و فیس بوک و کانالهای تلویزیونی اعلام کنیم؛ « ما اعدام را رد میکنیم. ما نمیخواهیم کسی بخاطر فعالیت سیاسی اعدام شود. نمی خواهیم در جامعه ای زندگی کنیم که کسی را تحت لوای خیانت به طبقه حاکمه و میهن و عدم وطن پرستی اعدام کنند. کسی را بخاطر مذهب، بی مذهبی اعدام کنند. زنان و مردان را بخاطر رابطه عشقی و جنسی اعدام کنند. نمی خواهیم مجرمین جنایی را اعدام کنند».
مردم شهرهای کردستان! جوانان! محکم و قاطعانه در مقابل سیاست توحش اعدام های اخیر بایستید. شهرها را به محل فشار و افشاگری و در منگنه انزجار از نظام جمهوری اسلامی و مسئولین اجرای احکام اعدامها، تبدیل کنید. شعار نویسی علیه اعدام را به جزیی از فعالیت تبدیل کنید. نام و اسامی حاکمین شرع و ماموررین اجرای اعدامها را همه جا بنویسید. آنها را بعنوان جنایتکارترین انسانها به مردم و افکار عمومی در دنیا معرفی کنید. در سازماندهی اعتصابات عمومی و تجمعات توده ای فعالانه ابراز وجود کنید.
حزب کمونیست کارگری ایران میگوید«اعدام شنیع است. ضد انسانی است. شایسته جامعه انسانی نیست. ما ضد اعدامیم. نمیخواهیم در جامعه ای زندگی کنیم که هیچ انسانی کشته شود، اعدام شود».
۵نوامبر ۲۰۱۳