تن فروشی شغل یا هوس….!

تن فروشی شغل یا هوس….!

 

شیوا گنجی

روزنامه نگار و فعال حقوق زنان

تن فروشی یا فحشا چیست!؟

سکس و آمیزش جنسی در برابر درآمد… در کل میتوان فحشا و تن فروشی را در این چند کلمه خلاصه کرد. ولی آیا تن فروشی شغل محسوب می شود یا هوس زودگذر؟ برای بعضی از خانمهای که تن به این کار پرخطر و خفت بار میدهند میتوان به عنوان شغلی پردرآمد پرداخت و وقتی از این خانمها سوال می شود چرا دست به این کار میزنید راحت و بدون واهم می شنوی چکار کنم توان مالی ندارم، مجبورم، هزینه زندگی بالاست و…. اما برای مشتریان این شغل پر خطر آیا میتوان گفت آنها هم مجبور هستند!؟ خیر بلکه مشتری این زنهای کوتاه فکر که فکر می کنند تنها منبع درآمد آنها فقط تن فروشی میتواند باشد مردان هوس باز و بلهوسی است که هوس آنها هیچ وقت پایانی ندارد و ممکن است تمام روز خود را با چند تا از این خانمها سپری کنند. این روزها متاسفانه مشتری های زنان تن فروش را فقط مردان مجرد تشکیل نمیدهد بلکه بیشتر این مشتریان مردان متاهل و هوس بازی هستند که هوس و شهوت تمام وجودشان را فراگرفته و این کار عادت عادی و سرشار از لذت و هوس شده.

تاریخچه پیدایش تن فروشی:

تن فروشی جزء قدیمی ترین حرفه جهان محسوب می شود که در قرن هجدهم در فرانسه جزء افراد فرهیخته محسوب می شدن. در حالی که در آن زمان خیلی از مردان فرانسوی سواد خواندن و نوشتن را نداشتند اما زنان روسپی به دلیل نشست و برخواست با بزرگان و اشراف زادگان باید سواد خواندن و نوشتن را داشتن و غیر از آن باید در شعر، تاریخ، ادبیات و فلسفه نیز اطلاعاتی را کسب میکردند.

اعتیاد و تن فروشی:

اعتیاد و تن فروشی معمولاً دو شغل در کنار هم محسوب می شوند و ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. متاسفانه در ایران شریک زندگی این انسانها معمولاً یکی از آنها و در بعضی موارد هر دو نفر معتاد هستند و در کنار هزینه های سنگین دیگر زندگی این معضل هم وجود دارد و هزینه های آنها را گاهاً تا چندین برابر افزایش می دهد. متاسفانه زنان روسپی برای فرار از افسردگی خود به اعتیاد و قرصهای روانگردان روی می آوردند و تا جای که در بدو ورود مسئول روسپی خانه ها زنان و دختران فراری را معتاد می کنند تا مطیع و وابسته شوند.

ارتباط تن فروشی و ایدز:

بیماری خطرناک و علاج ناپذیری که طی سالهای اخیر متاسفانه رو به افزایش است.و ارتباط مستقیمی بین این بیماری و تن فروشی وجود دارد و هر لحظه فرد تن فروش و مشتریهایش را تهدید میکند. مردان برای اینکه لذت جنسی بیشتری در سکس برایشان وجود داشته باشد متاسفانه قبول نمیکنند که از کاندوم استفاده کنند و وقتی زنان تن فروش این پیشنهاد را میدهند یا مردان جبهه می گیرند یا با مبالغ کمتری حاضر به معامله هستند و این خود نیزی یاعث میشود فرد روسپس و مشتری  ۱ قدم بیشتر به طرف مبتلاً شدن به ایدز نزدیک شوند.و به همین دلیل است که بیشتر زنان راضی به تن فروشی بدون کاندوم می شوند برای دریافت مبالغ بالا. همچنین مشتریان در صورت استفاده از کاندوم نیز اگر در حین آمیزش جنسی، کاندوم سوراخ یا پاره شود، حاضر به عوض‌کردن آن نمی‌شوند. اگر مشتری نیز خود آلوده به ویروس اچ آی وی نباشد اما بعد از نزدیکی با این زنان مبتلا شده و این بیماری مهلک را برای چند لحظه لذت، هوس و شهوت خود به هدیه می کند.

خشونت در تن فروشی:

در بسیاری از موارد زنان تن فروش از طرف مشتری های خود دچار خشونت شده و گاهی حتی بعضی از این خشونت ها منجر به قتل نیز می شود. گاهاً این خشونت ها برای بدست آوردن پولی است که روسپی از درآمد روزانه خود به همراه دارد و آن را حمل می کند.

قاچاق انسان برای سکس:

از قاچاق انسان برای سکس به عنوان برده‌داری نوین، برده‌داری جنسی و برده‌داری سفید نیز یاد می‌شود. توجّه بسیاری به سوی فروش انسان جلب شده‌است، که ارقام آن بین ۶۰۰ هزار تا ۸۰۰ هزار تخمین زده می‌شود؛ ۸۰ درصد این افراد زنان و دخترانی هستند که هر ساله در کشورهای مختلف به فروش می‌رسند و در بسیاری موارد به تن‌فروشی، یا همچون بردگان، به اشتغال در کارهای پست وادار می‌شوند. فعّالان حقوق بشر گزارش می‌دهند که هزاران زن و دختر فقیر هر ساله پس از آن که با فریب و وعده‌های کاذب شغل و ازدواج، از روستاها به شهرها آورده می‌شوند، وادار به تن‌فروشی می‌گردند. در برخی موارد، والدین مستقیماً دختر خود را می‌فروشند. اختفای این تجارت زیرزمینی، ردیابی آن را دشوار می‌سازد. ارقام فوق شامل قربانیانی نمی‌شود که در کشور خود به فروش می‌رسند. مشکلی که مدت‌هاست برای مثال دهنده را فرا گرفته ‌است، کشوری بزرگ و آن اندازه متنوع که قاچاقچیان بتوانند قربانیان خود را از محلی به محل دیگری ببرند،  به محلی صدها کیلومتر دورتر، با زبانی دیگر و شانس ناچیزی که بتوانند به خانه خود بازگردند. قاچاقچیان نیز به ندرت دستگیر می‌شوند.

انواع تن فروشی و روسپی گری:

روسپی‌ها اختصاص داده می‌شود و گاهی در شهرهای بزرگ جزء جاهای ممنوع می‌باشد. در کشورهای آسیای شرقی در برخی از آرایشگاه‌ها و حمام‌ها خدمات جنسی به منظور گرفتن انعام ارائه می‌شود.

برخی از روسپیان که به صورت محترمانه اسکورت نیز خوانده می‌شوند، مردان جهانگردی که تنها هستند را در مراکز دیدنی و تفریحی همراهی می‌کنند و سایر کارها در محلّ اقامت مشتری یا در اتاق هتلش انجام می‌گیرد (که به آن Outcall  می‌گویند) یا در محل اقامت مکان روسپی یا اتاق هتلی که توسط روسپی برای این کار اجاره شده (که Incall نام دارد)  انجام می‌شود. این شکل روسپی‌گری معمولاً توسط موسسات اسکورت(اسکورت اَجنسی) انجام می‌شود. در آمریکا، مؤسسات اسکورت مداوما در اینترنت تبلیغات می‌کنند. خدمات اسکورت معمولاً (ولی نه همیشه) با رابطه جنسی همراه است.

در زمینه استفاده روسپی‌ها از اینترنت برای تبلیغات، یا مشتری‌هایی که برای به خدمت گرفتن روسپی تبلیغات می‌کنند، لیست بلندی از واژگان مخفف و کددار برای تشریح اینکه هر سرویسی چقدر هزینه دارد، یا اینکه چه خدماتی انجام می‌گیرد، به کار می‌رود.

برخی اسکورت‌ها ممکن است مستقل از مؤسسات کار کنند. ارتباط با مشتری‌ها معمولاً توسط تلفن انجام می‌شود و قرارها بدون حضور شخص سومی برگزار می‌شود.

در توریسم جنسی، مسافران از کشورهای غنی به کشورهای فقیر تر مثل تایلند برای جستجوی سرویس‌های جنسی که در کشور خودشان وجود ندارد، یا گران‌تر است سفر می‌کنند. مقاصد سیاحت‌های جنسی دیگر برزیل، دریای کارائیب و کشورهای بلوک شرق پیشین هستند.

در روسیه و کشورهای استقلال یافته از شوروی سابق بازار دختران را در هوای آزاد برگزار می‌کنند. یک روسپی در کنار جاده می‌ایستد و ماشین‌ها را به اصطلاحاً tochka راهنمایی می‌کند که اغلب پارکینگ ماشین‌ها یا کوچه‌ها هستند و صف زنان در جلوی ماشین‌های منتظر رژه می‌روند. مشتری‌ها یک روسپی را انتخاب می‌کنند، و سوار ماشین می‌کند. این موقعیت زن را حتی برای مورد تجاوز جنسی قرار گرفتن هم آزاد می‌گذارد.

مردان روسپی:

 روسپی‌گری در مردان نیز وجود دارد. در ایران برخی از روسپیان مرد به مردان خدمات جنسی ارائه می‌کنندو تعداد کمی از آن‌ها به زنان.

به گفته مردی روسپی در تهران، مردی که خدمات جنسی ارائه می‌دهد خوشبخت‌تر است و مثل زنان روسپی افسرده نمی‌شود. او می‌گوید شغل خود را تخصّص بی‌نظیری می‌داند و درآمدی بسیار بالاتر از همکاران زن خود دارد. خود را تحقیر شده نمی‌یابد و زندگی خود را مدرن و توأم با خوشبختی می‌داند.