بە جنبش عظیم مبارزە برای لغو مجازات اعدام بپیوندیم

بە جنبش عظیم مبارزە برای لغو مجازات اعدام بپیوندیم
اعدام شنیع ترین عمل سازمان یافتەای است کە آگاهانە  توسط حاکمان و ظالمان دیکتاتورمنش بە عنوان نیروی فشار برای  سرکوب فعالان سیاسی و ناراضیان اجتماعی بکار گرفتە میشود و در سایە حمایت قانون های دولتی مستبدان بە نام تأمین امنیت در جامعەها صورت میگیرد و متاسفانە  تاکنون بەطور کلی راهکاری جدی برای حذف این حرکت ضد انسانی صورت نگرفتە است.
برای نخستین بار در سال ٢٠٠٣ میلادی در اروپا روز ١٠ اکتبر را بە عنوان روز دفاع از انسان و حرمت انسانی بە عنوان” روز جهانی علیە اعدام” معرفی کردند و آنرا بە عنوان حرکتی شنیع کە از طرف سردمداران دیکتاتورمنش صورت میگیرد تعریف کردند و مبارزە علیە لغو آنرا آغاز کردند. اما متاسفانە هنوزم کە هنوزە سرکوب مخالفان و فعالان سیاسی و اجتماعی با اعدام پاسخ دادە میشود و این نشان از این دارد کە حرکت آغاز شدە جهت لغو اعدام بە خاطر سیطرە گستردە  نظامهای سرمایەداری در بخش وسیعی از کرە زمین ناکارآمد باقی ماندە است .
پس از سال ٢٠٠٣ ما شاهد هزاران هزار اعدام در سرتاسر دنیا هستیم و روزبەروز بر آمار اعدامهای افزودە میشود، با توجە بە اصرار ورزی مدافعین اعدام کە همانا نظامهای سرکوبگر سرمایەداری میباشند در جهت کاهش و جلوگیری از جرایم اجتماعی و جلوگیری از  فعالیت های فعالان سیاسی،اعدام  بە عنوان یک حربە سرکوب بکار بردە میشود،کە  نە تنها از تکرار جرایم کم نشدە است بلکە روز بە روز باعث تداوم و تشدید چرخە خشونت در جامعە  شدە و در طرف مقابل همچنین بر پتانسیل انقلابی سیاسیون و آزادیخواهان افزودە است.
نظامهای سرکوبگر، اعدام را بە نام عدالت قضائی در جهت قتل انسانها بە عنوان یک اصل حکومتی اعلام کردەاند و بە همین دلیل  اعدام یک قتل عمد دولتی است. البتە ناگفتە نماند کە اعدام از دوران بربریت بە عنوان نوعی انتقام گیری زورگویان و حاکمیون متداول بودە و در دورانهای بعدی بە اسامی دیگر و با ترفندهای دیگر جامە عمل بە آن پوشاندند.
در کل اعدام حرکتی است غیر انسانی کە بانی اصلی آن نظامهای سرکوبگر سرمایەداری میباشد کە جهت استقرار حاکمیت سرمایەداری خود در جهان امروز و برای بە صلابە کشیدن و بە انزاو کشاندن طبقات و قشرهای تحت ستم جامعەها بە عنوان یک اصل حکومتی در سیطرە حاکمیون استبدادگر تعریف شدە است .
آیا واقعا اعدام توانستە است پاسخی بە معضلات اجتماعی و سیاسی جامعەها بدهد؟ آیا اعدام بە تأمین امنیت سیاسی و اجتماعی یک جامعە کمکی کردە است ؟
اگر جامعەای سالم باشد، اگر حکومت یک کشور عادل باشد و عدالت اجتماعی با تدوین قوانین انسانی بنا شدە باشد، اگر انسانها برابر باشند، اگر حقوق متساوی برای همگان بە کرسی بنشیند، اگر شکم های گرسنە نباشند،اگر مایحتاج مردم برآوردە شدە باشد، اگر حکومت منتخب مردم باشد، اگر صداقت پیشە شدە باشد، اگر ریا و دزدی در حکومت رواج نداشتە باشد، اگر کرسی پرستی متدوال نباشد، اگر فرصتهای شغلی بە وجود آمدە باشد، اگر جوانان بیکار نباشند ،اگر افکار کهنە پرستی در حکومت و جامعە ریشە کن شدە باشد، اگر کارگران و زحمتکشان جامعە بە حق واقعی و انسانی خود رسیدە باشند و اگر انسانیت و انسان مداری بە عنوان یک اصل در جامعە و حکومت تدوین شدە باشد دیگر نیازی نیست بر اینکە اعدام این حرکت شنیع و ضد انسانی در جامعەها بە وقوع بپیوندد، تنها دیکتاتورمنشی است کە عامل تخریب جوامع هستند و عامل اصلی همە ناهنجاریهای اجتماعی و سیاسی  میباشد.
مجازات اعدام از جانب هر نیرویی و یا هر دستە و گروهی و یا هر دولتی با هر توجیهی کە صورت بگیرد عملی است جنایتکارانە و چهرە واقعی آن نظام را نشان میدهد.
اعدام برگرفتە از هر مذهبی یا خرافیاتی کە باشد محکوم است و باید حذف آن در رأس برنامە تمامی احزاب و فعالان سیاسی و اجتماعی قرار بگیرد و در حذف این عمل شنیع یک  لحظە نیز نباید کوتاهی کرد، جهت این مهم هم همبستگی و اتحاد همە نیروهای ضد استبدادی ضروری است .
جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین حامیان این عمل شنیع میباشد کە ماشین سرکوبش همچنان با توجە بە اصل حکومتی اعدام در تداوم است، این رژیم جنایت پیشە در مدت حکومت استبدادی خود هزاران هزار انسان بی گناە را بە بهانە های واهی بە چوبە اعدام و جوغە اعدام سپردە است، بە خیال خام خودش بە این طریق میخواهد زهر چشمی از فعالان سیاسی بگیرد و از این طریق از معضلات اجتماعی کە بانی اصلی آن خودش میباشد بکاهد.
مجازات اعدام از جانب رژیم اسلامی برای تهدید و ارعاب و سرکوب مخالفان نظام بکار بردە میشود بی خبر از آنکە مردم با اعمال این مجازات بیشتر و بیشتر از قبل از آنها متنفر میشوند و روز بە روز بر رسوبات دیوار استبدادی آنها افزودە میشود.
اگر بە آمارهای اعدام در ایران نگاە کنیم متوجە میشویم کە سال بە سال بر تعداد اعدامیون افزودە میشود و این نشان از بلند شدن صدای آزادیخواهی مردم ایران میباشد و این نشان از آشکار تر شدن ذات  اصلی نظام برای جامعە ایران میباشد و اهداف نگینی کە در سر میپرورانند راهی جز حذف و سرنگونی برایشان باقی نگذاشتە است.
١٠ اکتبر ٢٠١٣ فرصت دیگری است برای مبارزان جنبش مبارزە برای لغو مجازات اعدام کە افکار عمومی را در ابعاد  هرچە گستردەتری با ماهیت ضد انسانی اعدام این حرکت شنیع  آشنا کنند، اما جهت این مهم تلاش ما برای لغو اعدام در سیستم حکومتهای مستبد جهانی نیازمند بە قدرتمند کردن جنبش عظیم مبارزە برای  لغو مجازات اعدام هستیم، جنبشی کە بتواند جهانی بشود و همە انسانهای شرافتمند و احزاب سیاسی و نهادهای حقوق بشری  در سرتاسر دنیا را بسیج کند و جهت لغو این حرکت و عمل ضد انسانی با تمام قدرت حضور پیدا بکنند و نظامهای مستبد را برای همیشە بە زبالەدان تاریخ بسپارند و بە شیوەای کە عدالت اجتماعی در جوامع استبداد زدە پا بە عرصە وجود بگذارند.
تاکنون بسیاری از دولتهای جهان تحت فشار جنبش مبارزە برای لغو مجازات اعدام وادار بە حذف مجازات اعدام در سیستم حکومتی خود شدەاند، اما هنوز هم در بسیاری از کشورهای سرکوبگر این عمل ضد انسانی جهت تهدید و ارعاب و سرکوب صورت میگیرد.
امروزە کە عصر پیشرفت و تکنولوژی میباشد و جامعە بشری دوران تکامل علمی خود را سپری میکند در نقاطی از دنیا هنوزم قوانین قرون وسطی بە عنوان یک اصل حکومتی در جریان میباشد، رژیم ایران در مدت ٣۴ سال حکومت استبدادی خود با الهام از قوانین قرون وسطی، اعدام و سنگسار و شکنجە را پایە و بنیان اصلی حاکمیت خود قرار دادە است و با تبلیغات مسموم خرافە گریی و مذهبی جامعە ایران را در منجلاب بی عدالتی و بی حقوقی و نابرابری مطلق قرار دادە است.
١٠ اکتبر روز جهانی علیە اعدام، مقطعی دیگر برای تشدید و گسترش مبارزە علیە جمهوری اسلامی و لغو مجازات اعدام در ایران و جهان  میتوان باشد.بە این دلیل کە رژیم اسلامی رتبە دوم در اعدام را درجهان داراست، رژیم در اعدام نوجوانان زیر ١٨ سال رتبە اول را داراست و در شکنجە و تجاوز در زندانها رتبە اول را داراست.
مردم مبارز و آزادیخواە جامعەها و علل الخصوص جامعە ایران، جهت لغو مجازات اعدام،این قتل عمد دولتی،این وسیلە تهدید و ارعاب و اختناق و توقف ماشین سرکوب نظام سرمایەداری ایران، روز ١٠ اکتبر در سرتاسر دنیا بە خیابانها بیاییم و حضور بە هم برسانیم و با اتحاد و همبستگی تمامی نیروهای مخالف نظام بە جنبش عظیم مبارزە برای لغو مجازات اعدام بپیوندیم و با افشای سیاست های ضد بشری جمهوری اسلامی در جامعە جهانی ،خواهان آزادی بی قید و شرط همە زندانیان سیاسی و کارگران زندانی بشویم و با فریادهای طنین انداز خود لرزە بر عرش استبداد اسلامی ایران بیاندازیم و خواهان سرنگونی نظام مفلوک و فسیل شدە اسلامی ایران بشویم.
درود برفعالان و مبارزان لغو مجازات اعدام
دورد بر جنبش عظیم مبارزە برای لغو اعدام
نویسندە: لقمان فاروقی(نروژ)
Loqman faroghi
۰۸٫۱۰٫۲۰۱۳