در حاشیه اخبار … رابطه رانندگی و بیماری تخمدان!

عضو شورای عالی “علما” در عربستان سعودی گفته است: رانندگی به غیر از مواقع ضروری بر تخمدان زنان اثرات منفی می گذارد. این افاضات اسلامی شیخ صالح الحیدان، همزمان با بالا گرفتن اعتراضات اخیر به ممنوعیت رانندگی زنان انجام گرفته است.

اخیراً چندین سازمان فعال در زمینه حقوق زنان خواستار “نافرمانی مدنی” زنان شده اند تا حکومت را وادار کنند به زنان گواهی رانندگی داده شود. از قرار معلوم هرگز به ذهن معیوب این دایناسورهای اسلامی خطور نکرده بود که دسترسی به گواهینامه رانندگی حق همه شهروندان یک کشور است. تا چند سال پیش فرض این “علما” بر این بوده که زنان به خودی خود و به دلیل شهروند درجه دوم بودن هرگز چنین ادعایی نخواهند کرد. به همین دلیل راجع به رانندگی زنان هیچ تبصره ای به قانون اساسی وارد نکرده بودند. در غیر این صورت خیلی زودتر قانون اسلامی قرون وسطی عربستان را تغییر می دادند.

جنبش حقوق زن اما مصمم است در مقابل ارتجاع اسلامی و آپارتاید جنسی حاکم بر عربستان سعودی قد علم کند. نسیم تحولات و جنبش آزادیخواه در منطقه دارد در عربستان سعودی نیز رخنه می کند. مبارزه برای ایجاد یک جنبش قوی آزادیخواه و سکولار در کشوری مانند عربستان سعودی کاری است دشوار، اما امکان پذیر!

اعدام مخفیانه یک زن در گوهر دشت کرج!

روز چهارشنبه ۳ مهر ماه کبری کبیری پس از تحمل ۹ سال زندان همراه تعدادی دیگر به دار آویخته شد. بر اساس آمار موجود بیش از ۱۰ زن جوان که اکثر آنها زیر ۳۰ سال دارند در زندان قرچک ورامین در انتظار اجرای حکم جنایتکارانه اعدام بسر می برند. این آمار فقط مربوط به یکی زندانهای مخوف رژیم اسلامی صدهزار اعدام است. شهروندان ایرانی نه فقط در ایران بلکه در کشورهای دیگر نیز زیر تیغه اعدام همپالگی های رژیم اسلامی هستند.

جمهوری اسلامی و احکام اعدام در مالزی

دو شهروند ایرانی در کشور مالزی به جرم قاچاق مواد مخدر به اعدام محکوم شده اند. رسانه های مالزی نوشتند: این زنان جوان که به دلیل حمل بیش از پنج کیلو گرم متافتامین در فرودگاه بین المللی کوالالامپور بازداشت شده بودند با گریه دادگاه را ترک کردند. دادگاه مالزی گفته این دو زن جوان مبنی بر اینکه آنها تنها با خود مواد غذایی همراه داشتنه اند را نپذیرفته است.

گفته می شود که بیش از ۴۰ نفر از ۳۰۰ شهروند ایرانی در زندانهای مالزی حکم اعدام دریافته کرده اند. بعضی از این زندانیان که تنها قرار بوده بسته ای را به دوست یا فردی در فرودگاه تحویل دهند، بدون امکان داشتن وکیل سالهاست در زندانهای مالزی بسر می برند. قاچاقچیان بزرگ که دست در دست سپاه پاسداران رژیم اسلامی دارند با ایجاد امکانات مالی و غیره خیلی سریع آزاد می شوند. اما دیگر زندانیان برای تأمین هزینه های خود به تن فروشی وادار می شوند.

رژیم اسلامی نه تنها تأمین کننده مواد مخدر در کشور مالزی است بلکه در بسیاری از کارتلهای صنعت قاچاق مواد مخدر و فروش زن و کودک در سراسر جهان سهم تعیین کننده ای دارد.

آنها با رواج اعتیاد در میان جوانان شرایط مساعدی برای غارت مالی جهت پیشبرد منافع اقتصادی و به تباهی کشیدن جوانان جهت ادامه حکومت سرمایه داری اسلامیِ خود نیاز دارند.*