گزارشی کوتاه از تظاهرات بر علیه بوش و جنگ افروزی آمریکا در لندن

فریبا مرزبان

" جورج بوش به انگلستان خوش نیامدی "

همزمان با سفر دوره ای رئیس جمهور آمریکا جورج دبلیو بوش به کشورهای اروپایی و ملاقات او با نخست وزیر و ملکه انگلستان، از سوی مخالفانش، تظاهراتی تدارک دیده شده بود در مقابل ساختمان مجلس شهر لندن، که در تاریخ ۱۵/ ۰۶/ ۲۰۰۸ برگزار شد. این مراسم از ساعت ۵ بعدازظهر روز یکشنبه آغاز شد و حدود ۵ ساعت به طول انجامید. برپا کننده این مراسم، سوسیال پارتی کشور انگستان بود که به منظور اعتراض و مخالفت با سفر بوش به کشور انگلستان اقدام به برپایی این تظاهرات کرده بودند و با سر دادن شعار"جورج بوش به انگلستان خوش نیامدی"، خواهان ترک جورج بوش از کشور انگلستان شدند.

جمعیت حاضر در تظاهرات حدود ۲۰۰۰ نفر بودند و تظاهر کنندگان و سخنرانان صلح طلب از گروهها و تشکلات مختلفی گرد آمده بودند؛ که با سر دادن شعارهای ضد جنگ و با در دست داشتن پلاکاردهایی بر علیه تهاجمات نظامی آمریکا و متحدانش؛ خواهان خروج بی قید و شرط نیروهای مسلح از کشورهای عراق و افغانستان شدند. همچنین در میان شعارها و پلاکارهای تظاهر کنندگان دیده و شنیده می شد:  "Don’t attack to Iran" و "  Stop the war and attack".
شرکت کنندگان ایرانی در این تظاهرات را، چپ های مستقل ساکن لندن تشکیل می دادند که در میانشان تعدادی از زندانیان سیاسی سابق دیده می شدند.

 ۱۵ / ۰۶/ ۲۰۰۸