آیا رژیم اقدام به قطع فیلترینگ فضاهای اینترنتی کرده است؟

جمعه گذشته یعنی ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۳ برابر با ۲۲ شهریور ۱۳۹۲ خورشیدی
در برنامه با هنرمندان که هر جمعه از شبکه تلویزیونی میهن از بولی هیلس در امریکا اجرا میکنم گفتگوئی داشتم با خواننده سرشناس ایرانی خانم سارا دیبا و در آنجا در سئوالی از ایشان مطرح کردم که راز حرکت های سکولار و انفجاری زنان ایران در مقابل رژیم سرکوبگر اسلامی در کجاست/ راز آزادیخواهی زنانی که زیر سرکوب اسلامی و مرد سالار در خانه و خانواده از پدر و برادر و شوهر و غیرو گرفته تا در جامعه زیر سرکوب نظام ولائی تفکر اسلامی و ارگان های مسلحی که روزانه برای این زنان در خیابانهای ایران لشگر کشی میکنند در چیست؟ از لاک ناخن تا رنگ مو و مد لباس تا انواع زیبائی سازیهائی که مغایرت کامل با اسلامی دارد که اساسا با این مصالح میانه خوشی ندارد و الگوی فاطمه گویا در جامعه اسلامی بطور کل شکست خورده است. اگر نه این همه لشگر کشی اسلامی در سطح شهر ها بر علیه زنان غیور ایرانی برای چیست؟ اعمالی که بزعم حکومت بدتر از یک نیروی چریکی برای جامعه اسلامی برآورد میشود.

این زنان از فضا های اینترنتی هم که نمیتوانند استفاده کننده استفاده از فیس بوک مجاز نیست و دارای هزینه های گزاف عبور از فیلترینگ و غیرو هم هست. و نیز مطرح کردم که ولی گویا سران حکومت هم از فیس بوک و هم از تویتر و فضا های اینترنتی برای مصارف دیپلماتیک و پیمان رسانی های خود استفاده میکنند آقای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نظام اسلامی با دختر نانسی پلوسی چت میکند و عید یهودیان را تبریک میگوید و ایشان امیدواری نشان میدهد که ایران هولوکاست را برسمیت بشناسد و آقای ظریف میگوید آنکه هولوکاست را برسمیت نمیشناخت رفته است و آقای روحانی رئیس جمهور اسلامی در جهت مصالح هسته ای و دیپلماتیک از فیس بوک و توتیر استفاده میکنند. و نیز افزودم حداقل اگر مقام ریاست جمهوری و وزارت خارجه از فیلترینگ رد میشوند نام آنرا بگویند تا مردم ایران هم براحتی آنها بتواند با نانسی پلوسی ها و دخترانشان حشر و نشر داشته باشد و خواستار قطع فیلترینگ فیسبوک و فضاهای اینترنتی شدم.

دیروز دوشنبه ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۳ پس از گذشت دو روز از پخش این برنامه بیش از ۱۴۶ میل ناشناس از اقصا نقاط ایران داشتم که همه یکصدا برداشتند فیلترینگ را از روی فضا های اینترنتی و از روی فیس بوک و تویتر خبر میداند و از سرعت بالای اینترنت میگفتند که میتوانند حتی برنامه های تلویزیونی من را بر روی یوتوب و فیس بوک باز کنند و ببینند.
با رفقا و دوستان و آشنایان در شهر های مختلف ایران برای صحت این قضیه سئوال کردم که بجز تنی چند همه تائید کردند که بدون فیلتر وارد فیس بوک میشوند و سرعت اینترنت هم بالا رفته است بطوری که برنامه تلویزونی من را هم میبنند.

در عصر ارتباطات واقعا این جای سرشکستگی دارد برای کشوری که دست به چنین اعمال خشنونت باری مثل بستن فضا های اینترنتی و مجازی بر علیه شهروندانش میکند.
زمان این اعمال بپایان رسیده و این گونه حقوق ارتباطی جزو حقوق رسمی مندرج در قانون اساسی هر کشوری باید باشد نه اینکه حقوقمان را از ما بگیرند و وقتی ذره ای از آن را بما برمیگردانند تازه تقاضای ابراز خوشحالی از طرف ما را هم داشته باشند.
آزادی حق مرد ایران است برایش قانونمند در طی ۳۴ سال جنگیده اند. باز کردن فضای اینترنتی یک قطره کوچک از دریای آزادیهائی است که مردم ایران بطور تمام و کامل باید داشته باشند ، آزادی زندانیان سیاسی/ آزادی زنان/ آزادی پوشش/ آزادی تجمعات سیاسی و کارگری و دانشجوئی و زنان برای گرفتن حقوق حقه شان جزو اصول اولیه یک جامعه مدنی است و تا کلیه این حقوق بمنصه ظهور نپیوندد هر گونه خوشحالی مقطعی و کوتاه مدت خواهد بود . وجود ولی فقیه در راس حکومتی که همه چیز در بیت ایشان تعین تکلیف می شود اعم از مسائل هسته ای/ یا تروریزم منطقه و حمایت از حزب الله و سوریه و ضدیت با اسرائیل تا آزادی زنان و آزادیهای اجتماعی جائی برای خوشحالی برداشتن فیلترینگ فیس بوک و فضا های اینترنتی باقی نمیگذارد فیلتر بزرگ وجود ولی فقیه اسلامی است که تا برداشته نشود باز فردا فیس بوک را به نحوی دیگر و بفرمی دیگر فیلتر خواهند کرد.

لینک این برنامه تلویزیونی در ذیل درج میگردد

نوید اخگر
۱۷ سپتامبر ۲۰۱۳ سوئد استکهلم