سوریه- فغان چپ سنتی “ضد امپریالیست”-ضد آمریکایی

بیش از دو سال است که رژیم جنایتکار اسد با تانک وتوپ وهواپیماهای جنگی به خانه وکاشانه مردم یورش برده وبیش از صد هزار نفر را به کام مرگ فرستاده وصدها هزار نفر را زخمی ومجروح کرده. میلیونها نفر را بیخانمان وآواره کشورهای مجاور نموده. جرم این مردم این بود که در بهار عربی همراه دیگر مردم در منطقه نمیخواستند زیر یوغ یک جنایتکار وتا بدندان مسلح زندگی کنند. تمام این جنایت بخاطراعتراض مردمی بود که دهها سال تحت زندان،شکنجه واعدام وبیحقوقی حکومت بشار اسد وپدرش بسر میبردند.
وظیفه هر انسان آزاده ای این است که بخاطر این جنایات اسد وحامیان بین المللی اش حداقل دهان به اعتراض بگشاید. حکومت جمهوری اسلامی وحزب الله لبنان عملا در این جنایت بشار اسد دارند جنایت میافرینند. جمهوری اسلامی میداند که سقوط بشار اسد در حقیقت سرنگونی حکومت اسلامی را هموار میکند. دولت روسیه سعی دارد که در رقابت جهانی از همتاهای غربی خود عقب نیفتد وبرای این منظور هر چه در توان دارد بکار گرفته که حکومت اسد را سرپا نگهدارد.
جنایات حکومت اسد باعث شده که امپریالیست غرب وحامیان مرتجع واسلامیش در منطقه دست بکار شوند ویک جبهه ارتجاعی و فوق ارتجاعی در حد واندازه های اسد وخامنه ای به صحنه بیاورند ودر کشتار وجنایت با حکومت اسد رقابت کنند،واین اواخر کار بجایی رسید که از سلاح شیمیایی استفاده کنند.
مواضع چپ سنتی ضد امپریالیست:
دولت آمریکا وغرب برای منافع استراتژیک وسوق الجیشی سوریه ومنطقه در صدد رویارویی با نیروهای اسد وحامیانش افتاده ومیخواهند اسد وحکومت اسلامی وروسیه را بعقب برانند. بدین منظور دارند در مقابل دولت اسد وهم پیمانانش صف آرایی میکنند تا نشان دهند که نبایست منافع آنان رادر منطقه به خطر بیاندازند.
خب تا اینجای کار ظاهرا در دنیای سرمایه داری امروز یک نرم است. مردمی بپا خواسته اندوحکومت حاکم هرچه در توان دارد در صدد نابودی این جنبش است. وتمام نیروهای ارتجاعی داخلی وخارجی میخواهند این جنبش سرکوب شود و خود در قدرت ومنافع قدرت شریک باشند.
مواضع چپ “ضد امپریالیست”
در اینجا مواضع چپ “ضد امپریالیست” مثل همیشه نمایان میشود.این چپ در دو سال گذشته هیچ اعتراضی به کشتار اسد نکرده. هیچ حمایتی از انقلاب مردم بپاخاسته در اوایل این جنبش نکرده. تحلیلش از اول این بوده که یکدفعه نیروهای طرفدار آمریکا در سوریه دست به اسلحه برده وچون اسد هم ضد امپریالیست است مجبور شده به مقابله با این نیرو بر آید ویک جنگ داخلی براه افتاده که اگر آمریکا وهمپیمانانش دخالت نکنند، بخیری میگذرد وباز همان وضع قدیم ادامه میابد.
اما چون امپریالیست آمریکا وهم پیمانانش دارند در جنگ سوریه مستقیم شرکت میکنند، دیگر اینجا باید بر علیه این لشکر کشی امپریالیستی ایستادگی کرد. بایستی جواب دولت آمریکا وحامیان غربی اش را داد. چون بالاخره ضد امپریالیستی گفته اند.
خیل نیروهای ضد امپریالیست از طرفدران حکومت اسلامی تا تروتسکیستها وحزب طوفان وحکمتیست.کام همگی دارند بر علیه جنگ تظاهرات راه میاندازند.
معلوم نیست این آقایان وخانمها، در این دوسال که مردم سوریه به فجیع ترین وضعی قصابی میشدند، کجا بودند؟ چرا حتی یک تظاهرات بر علیه این جنایت اسد وحکومت اسلامی وحامیش روسیه راه نیانداختند؟ بعضی هایشان از اسد وحکومت ضد آمریکائیش حمایت میکردند..ودیگرانی هم داشتند نیروهای ارتجاعی ضد اسد را شماتت میکردند. همگی آرزو میکردند که هر چه زودتر اسد پیروز شود وقبل از اینکه پای دول آمریکا وغرب مستقیم بمیان آید قضیه فیصله یابد. اما اینطور نشد. تضاد منافع سرمایه داری در جهان ومنطقه به نحوی است که گرگها باید مستقیم بجان هم بیافتند. دولت آمریکا وهم پیمانان غربی اش باید برای حفظ نفوذ وقدرت، مستقیم دست اند کار شوند.
این جا است که فغان چپ “ضد امپریالیست” وضد آمریکایی در میاید وفراخوان اعتصاب وراهپیمایی میدهد.
برای این چپ سنتی جنایت از زمانی آغاز میگردد که امپریالیست آمریکا وارد صحنه میشود. این همان چپی است که قبلا در ایران بقدرت رسید واعلام کرد هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بریزید. آینده این چپ سنتی حکومت خمینی جلاد است. خوشبختانه این چپ دیگر آینده ای ندارد.آینده اش همین حکومت جمهوری اسلامی واسد است که به جنایاتش عملا اعتراضی ندارد . خودش دارد هر چه بیشتر آبرو نداشته خودش را میبرد.