داستان کوتاه یک مطلب

سوران
یک روز مانند هر روز وقتی مایل سایت را باز کردم ٬ یکی از همکاران سایت که مایلها را کنترل میکند برایم نوشته بود که این مطلب به احتمال زیاد با اسم مستعار نوشته شده است و از درجش خودداری کرده ام .
مطلب را باز کردم و اسم به نظرم آشنا بود و مطلب دیگری از همین نویسنده قبلا در یکی از سایتهای  این احزاب چپی دیده بودم . 

برای دوست همکارم مایلی فرستادم و نوشتم که خودم برای نویسنده مایل میزنم و اگر در ایران باشند اشکالی ندارد مطلبشان را با همین اسم مستعار درج میکنیم . بعد از این برای نویسنده مایلی فرستادم و نوشتم متاسفانه طبق موازین سایت مطالب با اسم مستعار درج نمیشود و منتظر جواب شدم .
خیلی طول نکشید که جوابمان را دریافت کردیم و این دوست ما نوشته بود که من در ایران زندگی میکنم و نمیتوانم اسم واقعی خودم را بنویسم . در این مایل معلوم بود طرف کمی از بیوگرافی شخصی ما هم باخبر است و این مایه تعجبم شد و برای اطمینان به جستجوی محل فرستنده مایل پرداختم .
باورم نمیشد که در درون چپها و کمونیستهای چند آتشه هم انسانهای اینجوری پیدا بشند . در کمال تعجب نتیجه جستجوی ما منتیهی شد به یک آی پی آدرس در لندن . بازم گفتم شاید اشتباه باشه و برای اطمینان مایل دیگری فرستادم و نوشتم مطمئن هستید که شما در سنندج هستید؟ در جواب با اطمینان خاطر جواب دریافت کردم بله و طرف نوشته بود امیدوارم روزی اینجا همدیگر را ملاقات کنیم . بد جوری گیر کرده بودم و تصمیم گرفتم بهش بگم که برادر من شما در سنندج نیستی و در لندنی . به همین خاطر براش مایلی فرستادم و نوشتم از دروغهایتان حالم به هم خورد شما در سنندج نیستید و اطلاعات رسیده با مایلتان که حتما بلد نیستید آن را پاک کنید نشان میدهد که شما در لندن هستید و این هم آی پی آدرس شماست که با مایلتان آمده است و ادامه دادم و نوشتم که دوست ندارم از این به بعد با من مکاتبه کنید .
دیری نپایید که طرف با یک مایل چنین جوابم را داده بود . من اهل سنندجم ولی حالا دانشجو هستم و برای تحصیلات به لندن آمده ام . تو دل خودم گفتم  خاک به سر این چپ که تو رادیکالش باشی.متاسفانه رواج این سنتها همچنان در اشکال مختلف ادامه دارد .

برای اینکه آبرو ریزی نشه در قبال این عمل زشت سکوت کردم ولی با تکرار شدن این عمل بعدا فکر کردم چرا سکوت بگذار مردم هم مشکلات روزمره مسئولین سایتها را دریابند و هم انسانهای چند چهره که مدام در حال توطئه هستند را خوب بشناسند. مهم نیست طرف چی نوشته و مینویسد مهم این است که انسان حرف دلش را با اسم سازمان مطبوعش و یا شخص خودش بنویسد نه کسانیکه روحشان از ماجرا بیخبر است .
اینها کیند و چرا به اسم چپ و سوسیالیست به این اعمال زشت دست میزنند را من معرفی نمیکنم و حتما با خواندن مطلب طرف پی خواهید برد که این باد از کجا میوزد.
مطلب مورد نظر را اینجا بخوانید