آقای عنایت فانی، حجاب مساله اصلی است

آقای فانی، اگر در همین انگلستانی که شما زندگی میکنید، جنبش سوسیالیستی و جنبش سکولار و آزادیخواهان، مذهب را به کنج کلیساها نرانده بودند و مثلا امروز شما را با اجبار قانون و دادگاه های قرون وسطائی به پوشیدن فرم معینی لباس که کلیسا تعیین میکرد، وادار میکردند، چه احساسی داشتید؟ آیا در اینصورت هم در مصاحبه با اینا شوچنکو، رهبر گروه فمن، ادعا میکردید که حجاب اولویت اول زنان ایران نیست؟ اگر همسرتان در اینجا مجبور بود چادر یا مقنعه بپوشد باز هم ادعا میکردید حجاب اولویت اول زنان نیست؟ اگر مجری بی بی سی به یک فعال ضد آپارتاید در آفریقای جنوبی میگفت آپارتاید اولویت اول سیاهپوستان این کشور نیست چه تحویل میگرفت؟ و یا اگر در دهه چهل میلادی به مبارزین آلمان و ایتالیا میگفت فاشیسم اولویت اول نیست چه پاسخی میگرفت؟ آیا درک اینها برای شما دشوار است؟ 

شما حتی یک استدلال کوچک برای اثبات این حکم تان نداشتید جز اینکه ادعای تعدادی از “فمینیست” های ایران را همچون وحی الهی تکرار کنید. اما نه حکم تان ربطی به واقعیت دارد و نه مراجع مورد اشاره شما ربطی به حقوق زن.
کسی که حجاب را اولویت اول نمیداند، دلایل سیاسی و ایدئولوژیک خاص خود را دارد. بدون حجاب جمهوری اسلامی نمیماند. مساله به همین سادگی است. این مشکل “فمینیست”های اصلاح طلب حکومتی است که مجریان بی بی سی فارسی هم حشر و نشر خاصی با آنها دارند. اینها نماینده زنان ایران نیستند، بخشی از مدافعین حکومت اسلامی هستند. راستی خبر دارید که بسیاری از چهره های واقعی حقوق زنان، که دست قضا تعدادی از آنها کمونیست دوآتشه هم هستند، حجاب را اولویت اول میدانند؟ هیچوقت با آنها صحبت کرده اید؟ آیا خبر دارید در خیابان های تهران و شیراز و تبریز و رشت و آبادان و قم و مشهد چه جنگی بر سر حجاب در جریان است؟ میدانید چرا؟

چون زنان بخوبی بیاد دارند که در همان سال ۵٧ برای اولین بار با زمزمه حجاب مواجه شدند، سپس هزاران زن بی حجاب از ادارات و مدارس و دانشگاه ها اخراج شدند، به صورتشان اسید پاشیدند، با پونز روسری عقب رفته شان را به پیشانی شان چسباندند، تحقیرشان کردند، کتکشان زدند، زندانشان انداختند و آنگاه که حجاب را عملی کردند همه چیز را از آنها گرفتند. چون حجاب که بر تن زن پوشاندند در همان وهله اول انسان بودن او را زیر سوال بردند، و زن دیگر انسانی نبود که حقوقی لازم داشته باشد. سایر حقوقش را هم بسرعت گرفتند. اول حضانت را از زنان نگرفتند تا بعد حجاب سرشان کنند. اول حق طلاق را از آنها سلب نکردند تا بعد حجاب را اجباری کنند. زنی که وادار به پوشیدن حجاب میشود و همینطور مرد آزاده ای که در این جامعه زندگی میکند و حب اصلاح طلبی قورت نداده است، با گوشت و پوست زندان حجاب را میبیند، تحقیر حجاب را میبیند، این بیرق حکومت نحس اسلام را بر تن خودش لمس میکند و علیرغم خطراتش با چنگ و دندان علیه آن میجنگد. جمهوری اسلامی با حجاب معنی پیدا کرد و آنگاه همه چیز را از زنان و از کل جامعه گرفت. آیا با تاریخ استقرار جمهوری اسلامی آشنائی دارید؟ با تاریخ استقرار طالبان چه؟

آقای فانی، خانم اینا شوچنکو در ایران زندگی نمیکند اما بسیار از شما به واقعیات جامعه ایران آشناتر است و رنجی که زنان ایران میکشند را هزاربار عمیقتر از شما احساس میکند. چون مثل خانم شیرین عبادی دلش برای حکومت اسلامی نسوخته است! خود را کنار زنان ایران و مدافع آنها میبیند. اینرا اذعان کنید.