خانم شیرین عبادی مایه ننگ مردم ایران و نوع بشر است

خانم شیرین عبادی (وکیل دادگستری، مدیر مرکز حامیان حقوق بشر، و برنده جایزه نوبل صلح سال ۲۰۰۳) در نامه سرگشاده ای به رئیس جمهوری “منتخب” مردم ایران، جناب آقای حسن روحانی، دعوت از عمر البشیر، رئیس جمهور سودان، برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران را “وهن” رئیس جمهوری و “توهین” به مردم ایران دانست. علت این امر محکوم شدن عمر البشیر به نسل کشی و جنایت علیه بشریت از طرف دادگاه کیفری بین المللی ذکر شده است. ایشان نوشته اند: “حضور عمرالبشیر، رئیس جمهورى جنایتکار سودان، در مراسم تحلیف ریاست جمهورى ایران موجب وهن شما و رژیم سیاسى ایران و البته مهمتر از همه باعث توهین به مردم ایران است.”

حاشیه: من از معنی درست کلمه وهن مطمئن نبودم. گوگول کردم و لغتنامه دهخدا تعاریف زیر را داد: سست کردن یا سست شدن در کار و یا در بدن، سستی.

خانم شیرین عبادی میگوید که دعوت از کسی که به “جنایت” و “نسل کشی” محکوم شده است باعث وهن یا سستی جناب آقای حسن روحانی میشود. چرا باید دعوت از یک جنایتکار به مراسم تحلیف ریاست جمهوری یک جنایتکار دیگر باعث وهن یا سستی دومی گردد؟ مگر آقای روحانی کمتر از عمر البشیر جنایت کرده است؟ مگر این روحانی نبود که دستور کشتار دانشجویان در خیزش ۱۸ تیر را صادر کرد؟ مگر آقای روحانی رئیس شورای امنیت رژیمی نبوده است که بنیادش و بقایش بر نسل کشیها و کشتارها و جنایتهای دوره ای و هر روزه استوار بوده و هست؟ مگر در همین مدت یک ماهه پس از “انتخاب” شدن روحانی به پست ریاست جمهوری بیشتر از ۱۲۰ نفر اعدام نشده اند؟ مگر همین الان صدها و بنا به اخباری بیشتر از هزار نفر در لیست اعدام نیستند؟ مگر کسی از سران رژیم جمهوری اسلامی بوده و هست که جنایتکار نباشد؟ مگر خانم شیرین عبادی از جنایتها و نسل کشیهای جمهوری اسلامی و سران آن در کردستان و ترکمن صحرا، در خرداد ۶۰، در تابستان ۶۷، در تیر ۷۸، در خیزش ۸۸، از اعدام کودکان، از سنگسار زنان، از گونی کردن همجنسگرایان و پرتابشان به مرگ، و حلقومهای شکسته شده بر طنابهای دار آویزان از جرثقیل ها خیر ندارد؟

خانم شیرین عبادی، وکیل دادگستری، برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۰۳، و مدیر مرکز حامیان حقوق بشر، در اینکه دعوت از امثال عمر البشیر توهین به مردم ایران است تردیدی نیست، در این هم که امثال روحانی و خاتمی توهین به مردم ایران هستند تردیدی نیست، اما مهم این است که در این هم که شخص شما و امثال شما توهین به مردم ایران هستید هیچ تردیدی نیست. شما به دو دلیل توهین به مردم ایران هستید: اول اینکه حسن روحانی را “رئیس جمهور منتخب” مردم ایران می دانید و معرفی میکنید. تنها رسانه هایی مثل بی بی سی و کسانی مثل شما این مضحکه و شعبده بازی جمهوری اسلامی را “انتخابات” می نامند و این جرثومه توهین و کثافت و جنایتی بنام حسن روحانی را رئیس جمهور “منتخب” مردم خطاب میکنند. دوم اینکه شما با “وهن” خواندن دعوت از یک جنایتکار بنام عمرالبشیر به مراسم تحلیف حسن روحانی تلاش دارید پرونده جنایت امثال حسن روحانی را پاک کنید. البته دلایل زیاد دیگری هم برای توهین بودن شما به مردم ایران هست، از جمله اظهاراتی مثل “اسلام با حقوق بشر منافات ندارد”. شما توهین به مردم ایران و توهین به نوع بشر هستید. شرمتان باد.

http://www.rahesabz.net/story/73745/