مزدوری که کارگران را تهدید کرده نباید احساس امنیت کند , فراخوانی به همه شما که این خبر را میخوانید

امروز شنبه ١٢ مرداد در خبری درمورد کارگران فولاد زاگرس شهرستان قروه (در کردستان) خواندم که فرماندار این شهر کارگرانی را که چهار ماه حقوق نگرفته اند و از سه هفته قبل اخراج شده اند، تهدید کرده و نیروهای انتظامی و اوباش وزارت اطلاعات را به رخ کارگران شریف این کارخانه کشیده است. این مزدور که نامش محمدرسول شیخی زاده است به نمایندگان کارگران گفته است اگر به تجمع تان ادامه دهید “عواقب امنیتی” دارد. نمایندگان کارگران البته به این مزدور حالی کرده اند که تا حقمان را نگیریم و به خواستهایمان که پرداخت حقوق عقب افتاده و بازگشت به کار است نرسیم دست از اعتراض و تجمع برنمیداریم. 

اما این مزدور نباید بی جواب بماند. نباید هیچ مزدوری جرات کند به صدها کارگر که ساده ترین حقشان را میخواهند، با زبان تهدید حرف بزند. باید کاری کنیم که اولا خبر را همه بشنوند و با اسم و عکس این مزدور وسیعا آشنا شوند. کسی که مردم را تهدید میکند نباید احساس امنیت کند. پخش وسیع خبر در شهر و در مدیای اجتماعی، از سایتها و بلاگها تا فیس بوک و تویتر و … و پخش وسیع عکس این مزدور یک راه موثر اعتراض است. یک راه موثر حمایت از کارگران است. جوانان قروه ای در شهر میتوانند عکس این مزدور را با توضیحی کوتاه همه جا پخش کنند. بگذار با اینکار سایر مزدوران هم درس بگیرند که زبان تهدید علیه کارگران “عواقب امنیتی” دارد!

اینرا هم اضافه کنم که این نمونه تیپیکی از مقامات حکومت اسلامی است. سیستم همین است. از قوانینش تا مقاماتش، از ارگانهایش تا رهبرانش همه سر و ته یک کرباسند. کل این سیستم باید زیر و رو شود. اما پر و بال هر کدام از اینها در همه جا باید قیچی شود. این امر سرنگونی را هم تسهیل میکند.