کنگره ملی کرد

اگر ما کمونیستها معتقدیم که در جامعه طبقاتی ؛ منافع هر طبقه از طریق احزاب و سازمانهای سیاسی اش به پیش برده میشود، باید به این کنگره هم از این زاویه نگاه کنیم.

بر اساس همین اساس من معتقدم که نفس این کنگره، چیزی بجز اتحاد و هماهنگی احزاب و سازمانهای ناسیونالیستی ، برای حفظ منافع بورژوازی منطقه . و راه حل بورژوازی کرد برای رسیدن به قدرت سیاسی در یک مرز جغرافی واحد به نام کردستان میباشد.
در این مورد باید به نقش کوموله ( سازمان کردستان حزب کمونیست ایران) و شرکت در این کنفرانس توجه کرد.
سه سوال عمده و مهم قابل ذکر است.

۱/ آیا حزب کمونیست ایران، همانطور که خودش میگوید حافظ منافع طبقه کارگرایران است؟
۲/ آیا حزب کمونیست ایران اهداف ناسیونالیستی خود را تحت نام کمونیست بنا به شرایط پیش میبرد؟
۳/ آیا اتخاد این سیاست کومله ( سازمان کردستان حزب کمونیست ایران) جدا از خط و مشی سیاسی حزب کمونیست ایران است؟

بنظر من اگر حزب کمونیست ایران منافع کل طبقه کارگر ایران را مد نظر دارد دلیلی برای شرکت در این کنگره ( که حتی بی ربط به منافع بخشی از کارگران( کردستان) است را ندارد و اعلام آمادگی و تایید شرکت در این کنگره نه تنها سوال بر انگیز بلکه بر خلاف منافع طبقاتی کارگران است.

در مورد سوال دوم، اینکه خود این عمل و اعلام آمادگی و لبیک به شرکت در کنگره ملی که نماینده منافع کل بورژوازی کردستان ( سوریه،عراق؛ ایران، ترکیه) برای سهم خواهی و کسب سود در این منطقه از گرده طبقه کارگر و تحمیل بی حقوقی و فقر وفلاکت در منطقه با مرز مشخص و کوچکتریست و امنیت سرمایه را میخواهند حفط کنند ، نشان دهنده این است که تفکر ناسیونالیستی در این حزب بیشتر از تفکر کمونیستی و منافع طبقاتی غالب است. و این خود سرآغاز بحران جدید و جر و بحثهای زیاد و انشعاب در این حزب خواهد بود.

تا همین امروز من عکس العملی در رابطه با این حرکت کومله از طرف حزب کمونیست ایران ندیده و نخواندم. از این رو این سیاست را جدا از سیاست حزب کمونیست ایران نمیدانم.

ولی با این همه من امیدوارم که واقعیت به این صورت نباشد، چرا که هر جا احزاب کمونیستی دچار بحران هویتی شوند و بخشی از آن به سمت بورژوازی بچرخد خود بی تاثیر بر توازن قدرت کمونیست ها و منافع طبقاتی کارگران و بورژوازی نخواهد بود.

۲۰۱۳-۰۸-۰۳

اژدر مارالی